مدیرعامل فولاد مبارکه: استفاده از مراکز دانش‌بنیان و دانشگاهی در رفع مشکلات مؤثر است و آینده‌ای بهتر را می‌سازد

۱۴۰۰/۰۹/۰۶ - ۱۴:۱۳:۴۴
کد خبر: ۱۲۶۶۶۷۹
مدیرعامل فولاد مبارکه: استفاده از مراکز دانش‌بنیان و دانشگاهی در رفع مشکلات مؤثر است و آینده‌ای بهتر را می‌سازد
شرکت فولاد مبارکه برای نخستین دوره موفق به اخذ گواهینامه ISO10015 ویرایش 2019(مدیریت شایستگی و توسعه افراد) گردید.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، ممیزی خارجی سیستم‌های مدیریت یکپارچه در سال ۱۴۰۰ از ۸ آبان‌ تا ۲ آذرماه توسط ۷ نفر از ممیزین شرکت SGS سوئیس در ایران برگزار شد.

 در این دوره، ۱۰ استاندارد شامل  ISO9001:2015 (مدیریت کیفیت)، ISO14001:2015 (مدیریت محیط‌زیست)، ISO45001:2018 (مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی)، ISO50001:2018 (مدیریت انرژی)، ISO10002:2018 (مدیریت شکایت مشتریان)، ISO10004:2018 (مدیریت رضایت مشتریان)، ISO31000:2018 (مدیریت ریسک)، ISO30401:2018 (مدیریت دانش) و ISO10015:2019 (مدیریت شایستگی و توسعه افراد) و ISO45005:2020 (کار ایمن در زمان شروع کووید 19) به مدت ۹۰ نفر-روز و طی ۲۰۲ جلسه مورد بررسی و ممیزی قرار گرفت.

جلسه اختتامیه نیز با حضور محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، اعضای کمیته عالی تحول و تیم ممیزی SGS به‌صورت آنلاین برگزار شد و در آن تیم ممیزی نقاط قوت، فرصت‌های بهبود و یافته‌های خود را تشریح کردند.

مدیریت تغییر، کلید تحول در کسب‌وکار

دکتر محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه، با اشاره به اهمیت بهبود در این شرکت، مدیریت تغییر را کلید تحول در کسب‌وکار اعلام کرد و از کلیه معاونان و مدیران خواست که این موضوع در تمامی فرایندها و فعالیت‌ها با جدیت پیاده‌سازی شود.

وی استفاده از پتانسیل مراکز دانش‌بنیان و دانشگاهی به‌‎منظور حل مشکلات و توجه بیشتر به پروژه‌های محیط‌زیستی را خط‌مشی شرکت به‌منظور ساخت آینده بهتر دانست.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه همچنین استفاده از سیستم مدیریت اقدام به‌منظور نظارت بر اجرای اقدامات را امری حیاتی در زمینه بهبود مستمر عنوان کرد.   

در پایان پس از ارائه گزارش ممیزی و با توجه به یافته‌های آن، شرکت SGS توصیه صدور مجدد و تمدید اعتبار برای ۱۰ گواهینامه را صادر کرد. گفتنی است شرکت فولاد مبارکه برای نخستین دوره موفق به اخذ گواهینامه ISO10015 ویرایش 2019(مدیریت شایستگی و توسعه افراد) گردید.

دکتر حسینیان به‌عنوان سرممیز، ضمن تقدیر از همکاری کلیه کارکنان و مدیریت ارشد شرکت، حوزه‌های تمرکز این دوره را   اعلام و تیم ممیزی نیز گزارش‌های خود را براساس آن ارائه کردند.

بازنگری، اجرا و آموزش دستورالعمل‌ها و گردشکارها، تعیین تکلیف اقدامات در سیستم مدیریت اقدام، کنترل پروژه‌های بهبود یا اقدامات اصلاحی مرتبط با کیفیت محصول، اقدامات تعیین‌شده برای کاهش مصرف انرژی، میزان تحقق اهداف و پروژه‌های زیست‌محیطی، اقدامات مرتبط با کاهش ریسک‌ها (ایمنی و بهداشت شغلی)، کنترل اقدامات اقتضایی و پیشگیرانه مرتبط با بیماری کووید ۱۹ و برنامه‌ها و اقدامات تعریف‌شده مرتبط با صرفه‌جویی در مصرف آب، حوزه‌های مورد تمرکز این دوره بوده است.

یکی از موضوعات موردتوجه در این ممیزی، در نظر گرفتن موضوع «سیستم مدیریت اقدام» به‌عنوان حوزه تمرکزِ واحد تضمین کیفیت با وجود جوانی و عدم بلوغ آن بود که ممیزین نیز به این موضوع اشاره داشته و آن را دارای نکات مثبت از دیدگاه بهبود مستمر در شرکت فولاد مبارکه تلقی کردند.

بلوغ سازمان از دیدگاه مدیریت مصرف انرژی، فراترگذاشتن گام از برنامه‌ریزی‌های اولیه، رسیدن به بخش اجرا و کاهش انرژی در نواحی مختلف ازجمله موارد ذکرشده در جلسه اختتامیه بود.

 

نظر شما