ظرفیت شهرک‌های صنعتی اطراف اصفهان رو به پایان است

۱۴۰۰/۰۹/۰۶ - ۱۴:۳۲:۰۱
کد خبر: ۱۲۶۶۶۹۶
ظرفیت شهرک‌های صنعتی اطراف اصفهان رو به پایان است
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: زمین‌ها و شهرک‌های صنعتی اطراف کلانشهر اصفهان اشباع شده است از این رو طرح‌های سرمایه‌گذاری به شهرستان‌های استان هدایت خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛محمد زینلی پور گفت: بر اساس سند آمایش سرزمین، اجازه استقرار صنایع در اطراف اصفهان نیست و باید زمینه برای راه‌اندازی صنایع مناسب در شهرستان‌ها تسهیل شود.

به گفته وی، موضوع مهم در توسعه صنعتی، جلوگیری از رشد صنایع آب بَر و آلاینده در استان است بنابراین به تناسب ظرفیت‌های هر منطقه، به توسعه صنعت در آن دقت می‌شود.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اضافه کرد: هدایت طرح‌های سرمایه گذاری در بخش صنعت با توجه به زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی شهرستان‌ها انجام می‌شود.

زینلی پور افزود: سرمایه‌گذاری بر اساس اولویت‌های آمایش سرزمین، راهگشای تحقق عدالت در بخش صنعت استان است.

به گفته وی، دولت باید مشوق‌های سرمایه‌گذاری و تقویت زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی شهرستان‌های غرب استان اصفهان را بیشتر دنبال کند و در سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز رویکرد خوبی به این مساله وجود دارد.

زینلی پور با بیان اینکه همکاری با سرمایه گذاران برای توسعه صنعتی شهرستان‌های غرب اصفهان یکی از اولویت‌های این سازمان است، افزود: مجوز‌های صادر شده برای راه‌اندازی طرح‌های صنعتی در این مناطق تا حصول نتیجه پیگیری می‌شود و چنانچه اشتغال مصوب شده محقق نشود، زمین‌های واگذار شده به سرمایه‌گذاران پس گرفته خواهد شد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه با تصویب قانون هوای پاک صدور مجوز‌های داخل شهرک‌های صنعتی نیاز به استعلام دارد، افزود: محیط زیست برای پاسخ به استعلام‌های سرمایه‌گذاران یک ماه فرصت دارد و پس از آن در صورت دریافت نکردن پاسخ، بنا را بر موافقت می‌گذاریم و مجوز آن طرح صادر خواهد شد.

به گفته وی، مشکل زیست محیطی برخی از طرح‌ها با بکارگیری روش‌های جدید براحتی قابل حل است.

زینلی پور افزود: با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری و جلوگیری از پیچیدگی‌های اداری، مدت زمان رسیدگی به استعلام‌ها از محیط زیست و سازمان غذا و دارو از یک ماه به ۱۵ روز کاهش یافته است.

حدود یکصد ناحیه و شهرک صنعتی دولتی و خصوصی در استان اصفهان وجود دارد که از این تعداد ۹۰ شهرک و ناحیه صنعتی ایجاد شده و یا در حال ایجاد است.

این استان از نظر تعداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی رتبه نخست کشور را دارد و بیش از ۱۴۰ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مُصوب و فعال اصفهان مشغول کار هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز