ذخیره خونی اصفهان به پنج روز رسید

۱۴۰۰/۰۹/۱۳ - ۰۸:۵۷:۲۱
کد خبر: ۱۲۶۹۲۹۰
ذخیره خونی اصفهان به پنج روز رسید
روابط عمومی سازمان انتقال خون استان اصفهان گفت: ذخیره خونی اصفهان در حالت بحرانی نیست اما کمبودی نیز ندارد.در حال حاضر ذخیره خونی پنج روز است.

لطف علی جعفری روابط عمومی سازمان انتقال خون استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار برنا از اصفهان، اظهار کرد: باتوجه به این که در فصل سرد سال قرار داریم معمولا با کاهش مراجعین اهدای خون  مواجه می شویم. خون و فراورده های خون یک بافت زنده است و برای پاسخگو بودن به نیاز خونی در بیمارستان ها و مراکز درمانی روزانه و مستمر به  خون و فراورده های خون نیاز داریم 

وی افزود: بنابراین از شهروندان اصفهانی میخواهیم تا برای اهدای خون  روزانه و تدریجی به مراکز اهدای خون مراجعه کنند. در حال حاضر وضعیت خون بحرانی نیست اما مطلوب نیز نیست . ذخیره خونی باید همیشه بالای هفت روز باشد و اکنون پنج روز است. 

وی در باره وضعیت پلاسما درمانی ادامه داد: کمبودی در زمینه پلاسما نداریم اما فط در صورت دستور درخواست پزشک و مراکز درمانی در اختیار آن ها قرار می گیرد. همچنین افرادی که به بیماری کرونا مبتلا شده اند و از زمان بهبودی کامل آن ها 28 روز گذشته باشد می توانند  پلاسما خون خود را اهدا کنند. پلاسما این افراد ذخیره سازی می شود و در صورت تشخیص پزشکان  و نیاز مراکز درمانی در اختیار آن ها قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز