رسانه ها در بحران آب نقش وحدت آفرین داشته باشند

۱۴۰۰/۰۹/۱۸ - ۱۱:۳۹:۲۷
کد خبر: ۱۲۷۱۸۰۱
رسانه ها در بحران آب نقش وحدت آفرین داشته باشند
استاندار اصفهان در جمع مدیران رسانه ها و تشکل های مطبوعاتی به نقش وحدت آفرین رسانه در طرح مشکلات استانی به خصوص آب تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان در نشست مدیران رسانه‌ها و تشکل‌های مطبوعاتی استان که در محل استانداری برگزار شد، گفت: هر کجا انسجام ملی و وحدت اجتماعی به معنای کامل کلمه در اعصار مختلف اتفاق افتاد جامعه درخشش یافته است وهر زمان انسجامی رخ نداده ما عملکرد قابل قبولی نداشته ایم.

وی با اشاره وضعیت آب در کشور گفت: ما موضوع آب در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و یزد را جدا از هم نمی‌بینیم به گونه‌ای که برخی مسئولان استانی در گزارش‌های مختلف خود از وجود ۸۵۰ هزارنفر شهروند اهل چهار محال و بختیاری ساکن در اصفهان نام می‌برند و این در حالی است که نگاه ما از نه از منظر تهدید که پیوستگی اجتماعی و جامعه است.

وی گفت: استان‌های اصفهان، چهار محال و بختیاری و یزد یک پیکر هستند و ما نباید اجازه دهیم افرادی با نگاه بیرونی از خارج کشور با قصد ناکارآمدی کشور و مردم را تضعیف کنند.

مرتضوی گفت: استان اصفهان در زمان دوران دفاع مقدس بیشترین اعزام به جبهه و جنگ و حدود ۴۰۰ فرمانده شهید داشت که محل خدمت و شهادتشان در سایر استان‌ها بوده بدون اینکه انتظاری از سایر استان‌ها داشته باشند.

وی گفت: اکنون در این برهه زمانی نباید اجازه دهیم دغدغه بین اصفهان و سایر استان‌ها با نگاه رسانه‌های بیرون کشور هدایت شود.

استاندار اصفهان گفت: ما باید دغدغه حقوق مردم را داشته باشیم و علاوه بر رصد محتوای فضای مجازی که خوراک دهنده آحاد جامعه است به مشکلات استان بپردازیم.

وی گفت: اصفهان در شرایط اوج بحران آب و خشکسالی بلند مدت است و این شرایط اجازه تصمیم گیری انتحاری را نمی‌دهد؛ چنانکه وقتی کارشناسان می‌گویند آب نیست به طور قطع ما باید ملاحظه آب شرب را داشته باشیم.

مرتضوی با تاکید به اینکه باید هوای کشاورزان را هم داشته باشیم، گفت: ما نمی‌توانیم اشتباهات گذشته را تکرار و اعتبار کشور را زیر سوال ببریم بلکه باید شرایط تاب آوری را افزایش دهیم.

استاندار اصفهان مساله عدم خدمت رسانی موثر و رسیدگی کیفیت در مناطق حاشیه نشین و روستا‌ها و مشکلات حاشیه نشینی را یکی از معضلاتی دانست که از بدنه اصفهان همیشه پنهان و برچسب برخوردار به آن خورده است.

وی درپایان از رسانه‌ها خواست در جلسه شورای اداری استان مسائل، مشکلات و دغدغه مندی‌های خود را جمع بندی و مطرح کنند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز