آغاز نمایشگاه کشاورزی اصفهان با تاکید بر همگرایی برای رفع مشکلات کشاورزان

۱۴۰۰/۱۰/۰۹ - ۱۵:۳۷:۴۹
کد خبر: ۱۲۸۰۳۶۷
آغاز نمایشگاه کشاورزی اصفهان با تاکید بر همگرایی برای رفع مشکلات کشاورزان
بیستمین نمایشگاه جامع کشاورزی اصفهان در حالی آغاز شد که همه کارشناسان و مسئولان حاضر در آن بر همگرایی قوای سه‌گانه برای رفع مشکلات کشاورزان و فعالان حوزه کشاورزی تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ این نمایشگاه که به عنوان بزرگترین نمایشگاه تخصصی حوزه کشاورزی در منطقه مرکز و جنوب کشور شناخته می‌شود، طی روزهای نهم تا دوازدهم دی‌ماه برپا خواهد بود و علاقمندان می‌توانند از ساعت 10 تا 18 به بازدید از آن بپردازند.

مدیرعامل و عضو هیئت مدیره نمایشگاه بین‌المللی اصفهان در آیین گشایش این نمایشگاه با اشاره به اینکه نمایشگاه کشاورزی اصفهان نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است، گفت: این نمایشگاه در حالی برگزار می‌شود ه از نظر ابعاد، حجم و کیفیت برگزاری، یکی از بزرگترین رویدادهای نمایشگاهی در حوزه کشاورزی است.

علیرضا مرتضوی با اشاره به حضور نمایندگان 13 استان کشور در نمایشگاه کشاورزی اصفهان افزود: شرکت‌های فعال در حوزه‌های آبیاری، لوله و اتصالات، بذر، کود، ماشین‌آلات و مکانیزاسیون در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و اهداف بزرگی را پیگیری خواهند کرد.

وی با اشاره به اهداف برپایی نمایشگاه گفت: یکی از مهمترین اهداف برگزاری نمایشگاه کشاورزی اصفهان، آشنایی تولیدکنندگان داخلی با توزیع‌کنندگان و صادرکنندگان است؛ بر همین اساس، امیدواریم زمینه صادرات محصولات مرتبط با حوزه کشاورزی فراهم آید و فعالان این حوزه بیش از پیش بازار خود را توسعه دهند.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه باید به دنبال دانشی باشیم تا عموم کشاورزان را به سوی افزایش بهره‌وری هدایت کند، گفت: کشور ما یک سوم میانگین دنیا بارش و سه برابر میانگین دنیا، تبخیر آب دارد و باعث ایجاد سختی برای حوزه کشاورزی ما می‌شود؛ این موارد و مشکلات دیگر باید با توسعه تکنولوژی از میان برداشته شود و مصرف آب در کشاورزی کاهش یابد.

کامبیز عباسی با بیان اینکه روش و الگوهای گسترده‌ای برای کاهش مصرف آب در کشاورزی تدوین کرده‌ایم، ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های ما در بخش کشاورزی این است که به سمت آبیاری قطره‌ای نواری پیش برویم؛ برای این موضوع نیز یارانه اختصاص داده‌ایم، از کشاورزان حمایت می‌کنیم و امیدواریم به نتایج بسیار خوبی دست پیدا کنیم.

به گفته وی، از ابتدای سال جاری تاکنون چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه مکانیزاسیون حوزه کشاورزی اختصاص یافته است تا بهره‌وری تولید محصولات کشاورزی افزایش یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز با اشاره به اینکه نمایشگاه مکان مناسبی برای تبادل اطلاعات و انتقال تجربیات به شمار می‌رود، گفت: نمایشگاه کشاورزی اصفهان افق دید وسیعی را در مقابل سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد تا بتوانند با اختیار بیشتری سرمایه‌گذاری کنند.

مهرداد مرادمند با اشاره به اینکه تلاش‌های بسیاری صورت گرفته تا نمایشگاه کشاورزی اصفهان با بهترین کیفیت برگزار شود، افزود: برنامه‌های گسترده‌ای به عنوان برنامه‌های جنبی نمایشگاه کشاورزی پیش‌بینی شده‌اند تا بتوانند نیازهای اطلاعاتی و تجربی فعالان این حوزه را برطرف کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان نیز در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: همه دستگاه‌های فعال در کشور باید دست در دست هم بدهند تا مشکلات فعالان حوزه کشاورزی مرتفع شود.

مهدی تقی‌پور با درخواست از قوه مقننه، قوه مجریه و قوه قضاییه برای رسیدگی به موضوعات مرتبط با بخش کشاورزی تاکید کرد: از قوه مقننه درخواست می‌کنم از تصویب قوانین جدید در بخش کشاورزی خودداری کنند تا به سمت و سوی اصلاح قوانین گذشته و نظارت بر حسن اجرای قوانین حرکت کنیم؛ همچنین از قوه مجریه درخواست می‌کنم نسبت به اجرای کامل قوانین بخش کشاورزی اهتمام ویژه‌ داشته باشند؛ در کنار این موضوع، از قوه قضاییه نیز خواهش می‌کنم در خصوص ضوابط فنی و مهندسی در بخش کشاورزی دقت نظر کافی را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه بخش کشاورزی چه از نظر نیروی انسانی و چه از نظر درآمدی با مشکلات زیادی روبرو است و باید همه در کنار هم این مشکلات را مرتفع کنیم، یادآور شد: امیدواریم نمایشگاه کشاورزی اصفهان فرصتی برای عرضه دانش باشد تا هم بهره‌برداران و هم بازدیدکنندگان به نتایج مورد نظر دست پیدا کنند.

انتهای پیام

نظر شما