دست بسته دستگاه‌های متولی در ساماندهی کودکان کار/۹۰درصد کودکان کار اصفهان اتباع خارجی هستند

۱۴۰۰/۱۰/۱۴ - ۰۹:۴۴:۳۴
کد خبر: ۱۲۸۲۱۷۷
دست بسته دستگاه‌های متولی در ساماندهی کودکان کار/۹۰درصد کودکان کار اصفهان اتباع خارجی هستند
مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: منظور از ساماندهی کودکان کار توانمندسازی آنها از سوی دستگاه هایی مانند بهزیستی و کمیته امداد است تا چرخه بازگشت کودکان به کار متوقف شود، شهرداری در این زمینه، مسئول فراهم کردن مکان مناسب برای نگهداری این کودکان و تجهیز آن است و در مراحل بعدی، کار سایر دستگاه ها آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، روح اله ابوطالبی با اشاره به اینکه سیاست شهرداری براساس وظایف قانونی، همکاری با سایر دستگاه های حمایتی مانند بهزیستی برای ساماندهی کودکان کار است، اظهار کرد: در این خصوص در روزهای اخیر جلساتی با محوریت فرمانداری و حضور دیگر نهادهای مسئول برگزار شده است تا پیچیدگی های موضوع ساماندهی کودکان کار از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه منظور از ساماندهی کودکان کار توانمندسازی آنها از سوی دستگاه هایی مانند بهزیستی و کمیته امداد است تا چرخه بازگشت کودکان به کار متوقف شود، گفت: شهرداری در این زمینه مسئول فراهم کردن مکان مناسب و تجهیز است و در مراحل بعدی، کار سایر دستگاه ها آغاز می شود.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: دغدغه ای مانند کودکان کار در مرحله تحویل آنها به نهادهای حمایتی متوقف نمی شود و به اقدامات زیربنایی برای تربیت، فرهنگ سازی درمیان کودکان و خانواده آنها، اقدامات مشاوره ای و تحصیلی و... نیاز داریم.

وی تاکید کرد: کودک، معتاد متجاهر نیست که با ترک اعتیاد او بتوانیم بگوییم مشکل تاحدودی رفع شده است بلکه برخی از این کودکان دارای خانواده هستند که خانواده باید نسبت به عدم اشتغال کودک و توانمندسازی اعضای خود توجیه شود؛ برخی کودکان نیز هیچ خانواده ای ندارند که در این صورت برای حمایت به سازمان هایی مانند بهزیستی معرفی می شوند.

ابوطالبی بیان کرد: عمده مشکلی که دستگاه های مرتبط با موضوع کودکان کار با آن روبرو هستند، جمعیت زیاد اتباع خارجه در میان این کودکان کار است به طوریکه 90 درصد از کودکان کار شهر اصفهان از اتباع خارجی هستند و 10 درصد ایرانی اند.

وی افزود: در این شرایط با توجه به اینکه چنین کودکانی کارت ملی و مجوز اقامت ندارند، دستگاه های حمایتی به خاطر موانع قانونی امکان حمایت از این افراد را ندارند و دست آنها برای اقدامات لازم بسته است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز