فراخوان شخصیت چهارباغ منتشر می شود

۱۴۰۰/۱۰/۱۵ - ۱۰:۰۴:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۲۶۴۲
فراخوان شخصیت چهارباغ منتشر می شود
شهردار اصفهان با بیان اینکه می‌توانیم تجربه ویژه برنامه "هنرمردان"را در فعالیت‌ها و فضاهای شهری با اتفاقات و خلاقیت‌های جدید تکرار کنیم، گفت: هر اقدام فرهنگی باید به تقویت و معرفی هویت فرهنگی و همچنین به نشاط و سرزندگی شهر کمک کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، علی قاسم‌زاده در حاشیه بازدید از موکب‌های فرهنگی هنری ویژه برنامه" هنرمردان" که همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س) و سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در میدان امام حسین (ع) برگزار شده است، بابیان اینکه حاج قاسم سلیمانی شخصیتی است که نه تنها امروزِ ما بلکه می‌تواند فردای ما و قرن‌های بعد از ما را نیز تحت تأثیر قرار دهد، اظهار کرد: برگزاری برنامه‌هایی مانند ویژه برنامه "هنرمردان" کمک می‌کند که جامعه و به‌ویژه نسل جوان و نوجوان با چنین شخصیت‌های ماندگاری بیشتر آشنا شوند مخصوصاً اینکه از زبان هنر و ادبیات روز برای بیان ویژگی این بزرگان استفاده شود.

شهردار اصفهان ادامه داد: برگزاری این برنامه می‌تواند اتفاق جدیدی در شهر محسوب شود چراکه طراحی و محتوای خاصی را پیش بینی کرده و همچنین دو مناسبت شهادت سالگرد سردار حاج قاسم سلیمانی و همچنین ایام شهادت حضرت زهرا (س) تلفیق شده و ازسوی دیگر در این برنامه از تنوع قالب‌های مختلفی استفاده شده است و می‌توانیم در این گالریِ شهری، هنرهای نمایشی، سینما، اجرای سرود، نقاشی و خوشنویسی را بینیم.

وی تأکید کرد: ویژه برنامه "هنرمردان" از جهات مختلف می‌تواند تجربه جدید تلقی شود و می‌توانیم این تجربه را در فعالیت‌ها و فضاهای شهری و با اتفاقات و خلاقیت‌های جدید تکرار کنیم.

شخصیت چهارباغ باید محافظت شود

قاسم زاده بااشاره به راهبردهای اصلی شهرداری در حوزه فرهنگ و تأثیر برنامه‌هایی مانند ویژه برنامه "هنرمردان" در رسیدن به اهداف فرهنگی شهرداری، اظهار کرد: راهبرد اصلی فرهنگ شهرداری دو موضوع است؛ اولین بحث، هویت اصفهان است یعنی هر اقدام فرهنگی باید به تقویت و معرفی هویت فرهنگی کمک کند که هویت شهر اصفهان نیز هویتی دینی، تاریخی و تمدنی است. دوم اینکه به نشاط و سرزندگی شهر کمک کند یعنی مردم احساس بهتری در شهر داشته باشند؛ این دو هدفی است که ما آن‌ها را در فعالیت‌های فرهنگی دنبال می‌کنیم.

شهردار اصفهان بااشاره به نحوه و مقدار تخصیص بودجه برای فعالیت‌های فرهنگی در سال آینده، تصریح کرد: سعی شده تا به نسبت، سهم فرهنگ دیده شود ولی مقدار قطعی آن در یکی دوهفته آینده مشخص خواهدشد.

وی خاطرنشان کرد که در سال‌هایی که مدیریت جدید شهرداری فعالیت دارد برنامه‌های مختلف در قالب‌های هنری و محتوای فرهنگی دینی تداوم خواهدداشت.

قاسم‌زاده همچنین به شرایط چهارباغ اشاره کرده و گفت: درحال حاضر بر روی چهارباغ به‌صورت ویژه کار می‌شود و به‌زودی فراخوانی نیز با عنوان "شخصیت چهارباغ" منتشرخواهد شد چراکه ما معتقدیم این شخصیت باید محافظت شود.

 ویژه‌برنامه «هنر مردان» از سوی معاونت اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و با همکاری دفاتر تخصصی معاونت فرهنگی به مدت پنج روز از دوازدهم تا شانزدهم دی‌ماه هرشب از ساعت ۱۸ تا ۲۳ به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) و سالروز شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی در میدان امام حسین (ع) اجرا می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز