شیخی: ساماندهی سامانه تی‌تک و بازرسان دارویی در نظارت بهتر توزیع دارو

۱۴۰۰/۱۰/۱۵ - ۱۷:۰۷:۲۵
کد خبر: ۱۲۸۲۹۱۵
نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم گفت: پیگیر ساماندهی سامانه تی‌تک و بازرسان دارویی برای نظارت بهتر در نحوه توزیع دارو هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، زهرا شیخی با اشاره به استماع گزارش دیوان محاسبات در مورد نحوه هزینه کرد بودجه 1400 بخش سلامت ( دارو و تجهیزات) توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، اظهار کرد: روز گذشته مهمانهای متعددی از دیوان محاسبات کشور، سازمان برنامه و بودجه، وزارت بهداشت و درمان و غذا و دارو داشتیم که گزارش دیوان محاسبات نکات قابل تاملی داشت.

وی افزود: موضوعاتی از قبیل گران‌فروشی، کمبود نظارت کافی، بازرسان دارویی از موارد مهم در گزارش دیوان محاسبات کشور است و با توجه به اینکه ارز ترجیهی مسائلی را در بر دارد اما سلامت مردم در اولویت قرار دارد که موارد مربوط به سلامتی مردم باید ساماندهی شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم گفت: بر اساس گزارش دیوان محاسبات، سازمان غذا و دارو هنوز اساسنامه ندارد که در نشست امروز تاکید کردیم هر چه سریع تر تهیه شود همچنین عدم دسترسی مناسب به سامانه بانک مرکزی هم یکی از مواردی است که در گزارش دیوان آمده و این عدم دسترسی عدم نظارت دقیق را در پی دارد.

وی افزود: یکی از مسائل مهم بازرسان دارویی است که در مواردی ذینفع هستند و تعارض منافع موضوع مهمی است که با این شیوه نظارت مطرح می‌شود.

شیخی افزود: بر اساس گزارش دیوان محاسبات، سامانه تی تک با نواقصی مواجه است که نمی‌توان به خوبی روند تحویل و توزیع دارو را نظارت کرد و این موضوع قابل تامل است و باید ساماندهی آن در اسرع وقت در دستور کار قرار گیرد.

شیخی یادآور شد: عدم شناسه‌گذاری و گران فروشی دارو و همچنین انباشت برخی داروها  از جلمه مباحثی بود که در گزارش دیوان آمده بود و به طور قطع از بحث نظارتی مجلس دور نخواهند ماند و با جدیت آنها را پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام

 

 

نظر شما