استاندار اصفهان: حمایت از صنایع نیمه تعطیل اولویت اصلی ستاد استانی تسهیل است

۱۴۰۰/۱۰/۲۳ - ۱۱:۲۲:۵۶
کد خبر: ۱۲۸۵۷۲۳
استاندار اصفهان: حمایت از صنایع نیمه تعطیل اولویت اصلی ستاد استانی تسهیل است
شهرضا، مقصد نخستین سفر شهرستانی استاندار اصفهان شد

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان نخستین سفر شهرستانی خود را از شهرضا و با بازدید از شهرک صنعتی رازی آغاز کرد که نویدبخش حرکت قطار توسعه این شهرستان است.

وی در بدو ورود به شهرستان شهرضا در شهرک صنعتی رازی در بین صنعتگران حضور پیدا کرد و صنعتگران و کارخانه‌داران مشکلات خود را مطرح کردند.

مرتضوی در جلسه ستاد تسهیل با تأکید بر اهمیت صنعت در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی اظهار داشت: رفع موانع تولید و اهتمام در راستای مقابله با تعطیلی صنایع به حمایت از صنایع نیمه تعطیل و افزایش اشتغال پایدار اولویت اصلی ستاد استانی تسهیل است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه امروز در جنگ نرم اقتصادی هستیم و جبهه تولید خط مقدم این جنگ است، گفت: در راستای تحقق شعار سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها همه مسؤولان اداری، اجرایی، قضایی، امنیتی در میدان هستند تا چرخ صنعت و تولید پر قدرت تر از قبل بچرخد و از تعطیلی واحدهای صنعتی جلوگیری شود.

استاندار اصفهان افزود: علاوه بر پیگیری استان، با هماهنگی وزارت صمت و پیگیری نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی، بودجه قابل توجه‌ای برای پست برق شهرک رازی اختصاص پیدا کند.

استاندار-امامزاده شاهرضا

در ادامه استاندار اصفهان در امامزاده شاهرضا شهرستان شهرضا با بیان اینکه سلسله برنامه‌هایی در شهرضا امروز برنامه‌ریزی شده و مدیران کل بر اساس اعلام نیاز فرماندار شهرضا در این سفر حضور پیدا کردند، اظهار داشت: امروز طرح جامع امامزاده شاهرضا باید با حضور دستگاه‌های اوقاف، شهرداری، میراث فرهنگی، آب منطقه‌ای و بنیاد شهید تصمیمی برای آن گرفته شود و ارائه راهکار داده شود.

وی با بیان اینکه از زمانی که فرماندار شهرضا بودم طرح جامع امامزاده شاهرضا مطرح بود و هنوز به قوت خود باقی است و این جای تاسف دارد که بعد از ۱۰ سال دوباره همان مباحث تکرار می‌شود، افزود: فرماندار به اتفاق متولیان امر شهرداری میراث و اوقاف و مدیران متولی امامزاده شاهرضا باید کمک کنند، اگر گرفتاری‌هایی در سطح ملی بود بنده و نماینده مردم شهرضا در مجلس پیگیری می‌کنیم.

مرتضوی با بیان اینکه طرح جامع امامزاده شاهرضا نباید بیشتر از این معطل بماند، افزود: اگر امامزاده شاهرضا را بازسازی و احیا و تبدیل به قطب گردشگری و فعالیت‌های فرهنگی کرده بودیم، در ۱۰ سال گذشته این امامزاده یک پایگاه ویژه‌تر شده بود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه امامزاده شاهرضا یک ظرفیت بسیار بزرگی است که باید با رفع کردن مشکلات آن را به روزها و سال‌های بعد موکول نکنیم، عنوان کرد: در این فرصتی که خادم مردم هستیم همه باید همت کنیم و زمانی برای آن گذشته شود، ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری خوبی شهرضا دارد اگر همت کنیم بسیاری از این مسائل حل می شود.

وی خاطرنشان کرد: باید تصمیمات جدی‌تری برای این امامزاده گرفته شود و گام مؤثری را برای شهرستان شهرضا برداریم.

bd9fe21f-3b90-4f73-bde6-bdf71502ea21

همچنین استاندار اصفهان و هیات همراه از طرح جامع حرم مطهر آستان امامزاده واجب التعظیم «جعفر ابن موسی الکاظم (ع)» (شاهرضا) و زیارت مرقد شریف آن نواده پیامبر (ص) برادر حضرت امام رضا (ع) و مزار مطهر سردار اسلام شهید «حاج محمد ابراهیم همت» فرمانده خوش فکر و خاکسار لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) بازدید نمود.

مرتضوی، در این بازدید پس از آگاهی از روند بهسازی و نوسازی صحن و سرای امامزاده (ع)، مطابق با طرح جامع نوسازی و بهسازی فراگیر حرم مطهر «جعفر ابن موسی الکاظم (ع)» ، در گفتگو با تنی چند از زوار و حاضرین بر اهمیت توسعه پایدار مناطق زیارتی تصریح نمود.

وی در ادامه با تقدیر از مسئولان روند پیگیری و اجرای طرح جامع امامزاده (ع) بر ضرورت حمایت و هم افزایی مجدانه سایر مسئولان شهرستانی و استانی بر تحقق هرچه سریع تر این رویکرد اجتماعی، فرهنگی و عقیدتی تاکید موکد نمود.

مرتضوی با عنایت به دغدغه های مطرح شده نکاتی را به هیات همراه جهت پیگیری چابک و اجرایی شدن موضوعات مورد گلایه مردم متذکر گردید و افزود: با توجه به تجربه قبلی اینجانب و مشاهدات فعلی از شهرستان، شوربختانه، مشکلات ادیده ای احصا شد که هنوز با توجه به سپری شدن یک دهه در راستای رفع کامل این نقایص و دشواری ها اقدامی کارآمد و موثر صورت نپذیرفته است که امیدواریم، انشاالله با حضور نیروهای انقلابی و ولایی این موضوعات به گونه ای چالاک حل و رفع شود.

در ادامه جعفری فرماندار شهرستان با ارائه گزارشی از اقدامات و عملکردهای انجام پذیرفته در راستای گسترش صحن ها و رواق های حرم و ایجاد راهبردهایی آینده نگرایانه به منظور توسعه درآمد پایدار برای آن مکان زیارتی، سیاحتی، فرهنگی، خدماتی و ضرورت ایجاد بستر مناسب برای جذب گردشگران زیارتی و احیا بافت متناسب تبیین موضوع نمود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز