پیام استاندار اصفهان به مناسبت روز تکریم مادران و همسران شهداء

۱۴۰۰/۱۰/۲۵ - ۱۱:۰۹:۱۲
کد خبر: ۱۲۸۶۲۹۷
پیام استاندار اصفهان به مناسبت روز تکریم مادران و همسران شهداء
دکتر سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان به مناسبت سالروز وفات حضرت‌ام‌البنین(سلام‌الله علیها) و روز تکریم مادران و همسران شهداء پیامی را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، متن پیام استاندار اصفهان به شرح زیر می باشد:

‹‹ باسمه تعالی ››

سیزدهم جمادی الثانی، سالروز وفات حضرت ام البنین (س)، بانوی ماجده و بزرگواری است که حیات گرانقدر خویش را صرف حمایت و صیانت از ولی خود نمود و با صبر، پایمردی و استقامت در برابر شهادت همسر و فرزندان خویش در راستای ادای دین خود به اسلام در شمار فداکارترین مادران و همسران شهدا قرار گرفت.

شهدا که با خون خود، واژه‌های سرخ شهادت را در دیوان هستی به نظم کشیدند و از فرش به عرش رسیدند، انسان‌های  متدین و متعهد بودند که در دامان پاک مادرانی پارسا و وارسته پرورش یافتند، شهیدان متاهل نیز از حضور همسرانی سالک وموقن بهره مند بودند که داغ جانسوز شهادت عزیز دلبندشان را به جان خریدند تا حریم میهن، امن بماند و دست بیگانگان به خاک وطن نرسد.

بی گمان مادران و همسران شهید اسطوره ساز هستند، زیرا صبر و تحمل آنان  در  برابر مصائب و دشواری ها نبوده و نیست و به خوبی می توانند الگویی برای مادران اخلاف باشند زیرا آنان قدم در راه دفاع از ارزش ها و آرمان های شهدا گذاشتند و همواره باید از خدمات آن وارستگان که به راستی واژه عشق را برایمان معنا کردند، تقدیر و تجلیل شود و این مهم نمی بایست هرگز به دست فراموشی سپرده شود.

تداعی روزهای سخت از تحمل این مادران و همسران شهید باید سرمشق راه ما در ادامه مسیر باشد چرا که همچنان راه بانوی غمخوار اسلام ام البنین (س) راه پویای ولایتمداری پر رهرو است. ضمن گرامیداشت این روز ارزشمند می بایست به بهترین وجه ممکن از زحمات این مادران و همسران اسطوره ساز تجلیل بعمل آورد زیرا آنان به همگان درس مقاومت ، صبر ، ایمان و رشادت را آموختند تا این مهم تا ابدیت ماندگار و ثبت شود.

نام گذاری سالروز وفات آن بانوی بزرگوار به نام روز تکریم مادران آسمانی که موسی است برای تقدیر از مادران شهیدان و همسران شهدا، زمینه ای است برای گرامیداشت مقام و منزلت  این فرهیختگان که به الگوی استقامت و ایثار مبدل شدند و حماسه ای جاودان خلق کردند و جامعه اسلامی ما همیشه مدیون بزرگی و مرهون فداکاری آنان است که فرزندان خود را برای سرافرازی ایران اسلامی با کمال افتخار فدا نمودند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت و تعزیت سالروز وفات بزرگ بانوی ادب، اسوه شجاعت و بردباری و نماد نجابت و پاکی حضرت ام البنین (س) که علمدار کربلا حضرت عباس (ع) را در دامان پرمهر خویش پروراند، فرصت را غنیمت شمرده ضمن تکریم این موعد جلیل مادران و همسران شهدا و گرامیداشت شأن و منزلت ایشان، عزت، سلامتی و سعادتمندی این اسوه های عفت و پاکدامنی را از پیشگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم.

انتهای پیام

نظر شما