نخستین حراجی آثار فاخر هنری در اصفهان برگزار می‌شود

۱۴۰۰/۱۰/۲۸ - ۲۰:۲۹:۴۴
کد خبر: ۱۲۸۷۸۳۵
خانه حراج رخ‌ست وابسته به موسسه فرهنگی هنری روشن‌خانه مشق هنر برای نخستین بار حراج بزرگ آثار هنر کلاسیک ایران را در اصفهان برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، رسول بیدرام، مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری روشن خانه مشق هنر بیان کرد: آثار نخستین رویداد حراج رخ‌ست در روزهای چهارشنبه ۲۹ دیماه و پنج‌شنبه ۳۰ دیماه در سالن فیروزه هتل عباسی به نمایش درمی‌آید و عصر روز جمعه یکم بهمن ماه ساعت ۱۶ مزایده آثار برگزار می‌شود.

بیدرام بیان داشت: در این نمایشگاه 59 اثر به ارزش تقریبی مجموع 31 میلیارد و 250 تومان وجود دارد که با ارزش ترین اثر متعلق به محمد زمان به ارزش  5 و نیم میلیارد تومان با عنوان شاهزاده خانم بود.

وی در ادامه افزود: به طور کلی آثار در  4 رشته خوشنویسی، نقاشی و نگار گری، احجام فلزی و سفالی و زربافت به نمایش گذاشته می‌شود.

مدیر موسسه فرهنگی هنری روشن خانه مشق هنر در خصوص علت برگزاری این نمایشگاه در اصفهان اظهار داشت: اصفهان مهد هنر ایران ظرفیت بالایی در خلق و آفرینش آثار بی بدلیل دارد که سبقه تاریخی آن نیز صحه بر این ادعا دارد و بستر مناسبی در بازار هنر ملی و بین المللی دارد.

بیدرام اظهار کرد: مدعوین این حراجی خانواده هنر اعم از هنرمندان، کلکسیون دار ها، مجموعه دار ها،گاری‌دار ها و کسانی هستند که به حوزه هنر علاقه مند می باشند.

وی بیان داشت: این حراجی قطره ای از دریا است که پتانسیل بسیار خوبی دارد و مهمترین هدف از برگزاری آن این است که دارایی هنرمندان تبدیل به سرمایه و خلق ارزش شود. بنا داریم با ایجاد بستری مناسب از ارزیابی و ارزش‌گذاری آثار فاخر و ارائه گواهی‌های معتبر به آن، سرمایه سازی اقتصادی و فرهنگی کنیم.

بیدرام در پایان افزود: در این رویداد ارزشمند، گروه هنری زهرا شیخ همگام با خانه حراج رخ‌ست، همت گمارد تا درخور نام هنر ایران ضیافتی باشکوه برگزار کنیم.

1495fc21-3507-405e-968f-d2f62fe7e5b3

 

انتهای پیام

 

نظر شما