تخفیفات ویژه برای بازگشت داوطلبانه سربازان فراری به خدمت

۱۴۰۰/۱۱/۰۲ - ۱۵:۳۱:۲۰
کد خبر: ۱۲۸۹۲۳۵
تخفیفات ویژه برای بازگشت داوطلبانه سربازان فراری به خدمت
دادستان نظامی سازمان قضائی نیروهای مسلح استان با اشاره به اجرای طرح "بازگشت به سنگر " از اعمال تخفیفات ویژه برای بازگشت داوطلبانه سربازان فراری به محل های خدمت خود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، حیدرعلی نصر اصفهانی ضمن تبریک ایام ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) بیان داشت: تمامی مشمولانی که دفترچه اعزام به خدمت دریافت کرده اما به محل خدمت مشخص شده خود مراجعه نکرده و یا سربازانی که به هر دلیلی از محل خدمت خود به مرخصی رفته و دیگر بازنگشته اند سرباز فراری محسوب می شوند.

وی افزود: در همین راستا طرحی با عنوان "بازگشت به سنگر" با همکاری مسئولان بازرسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان به اجرا گذاشته شده است که در این طرح طی تماس با خانواده های سربازان فراری و خود این افراد آنها به خدمت فراخوانده می شوند و تلاش می شود تا وضعیت خدمتی آنان روشن شود.

دادستان نظامی سازمان قضائی نیروهای مسلح استان اصفهان از اعمال تخفیفات ویژه برای بازگشت داوطلبانه سربازان فراری به سر خدمت خود خبر داد و گفت: به خانواده ها توصیه می کنیم اگر فرزندانشان به علت مشکلات خانوادگی و یا به هر دلیل دیگری سر خدمت خود حضور پیدا نکرده است را برای حضور مجدد در خدمت تشویق و ترغیب کنند چرا که اگر خودشان داوطلبانه مراجعه کنند تخفیفات ویژه برای آنان در نظر گرفته خواهد شد. و دراین خصوص  ارفاق های قانونی زیادی همچون معافیت از کیفر، تعلیق از مجازات و سایر نهادهای ارفاقی داریم که می توانند به سربازان فراری کمک کنند.

نصر اصفهانی با بیان اینکه قانون برای سربازان فراری مجازات هایی از اضافه خدمت تا حبس را در نظر گرفته است گفت: اگر سربازان فراری توسط نیروهای انتظامی دستگیر شوند ممکن است بنابر نظر قاضی به مجازات حبس محکوم شوند اما در صورت مراجعه داوطلبانه آنان قطعاً مجازات حبس برای آنها در نظر گرفته نمی شود و تاکید می کنم که این تخفیف ویژه شامل حال سربازان فراری که خودشان به سر خدمت مراجعه و اعلام رضایت از فرماندهان خود کسب کنند می شود.

دادستان نظامی سازمان قضائی نیروهای مسلح استان اصفهان خاطر نشان کرد: طرح اعطای کارت معافیت با پرداخت جریمه نقدی برای سربازانی که 8 سال به خدمت مراجعه نکرده بودند به اتمام رسیده و بعید است دوباره طرح هایی از این دست در مجلس شورای اسلامی تصویب شود و بنابر این به سربازان غایب و فراری توصیه می کنیم بی جهت وقت خود را تلف نکرده و هرچه زودتر به سر خدمت خود حاضر شوند.

نصر اصفهانی خاطر نشان کرد: قطعاً نظر ستاد کل نیروهای مسلح، سازمان قضائی نیروهای مسلح و کارشناسان نظامی مخالفت با طرح خرید خدمت و طرح اعطای معافیت از خدمت با پرداخت جریمه نقدی مشمولان غایب بیش از 8 سال است چرا که این طرح ها موجب اجحاف در حق کسانی می شود که علی رغم مشکلات مالی که خانواده هایشان دارند به خدمت می آیند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز