عدم رعایت قانون کپی رایت مانع رونق صنعت بازی است

۱۴۰۰/۱۱/۰۴ - ۰۹:۲۹:۵۴
کد خبر: ۱۲۸۹۸۲۸
عدم رعایت قانون کپی رایت مانع رونق صنعت بازی است
مدیر مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان گفت: عدم رعایت قانون کپی رایت مانع رونق صنعت بازی رایانه ای و انگیزه فعالان این حوزه است.

جواد راستی در گفتگو با خبرنگار برنا اصفهان با اشاره به ظرفیت اقتصادی و نقش کارآمد تولید بازی های رایانه ای در حوزه فرهنگی کشور اظهارداشت: صنعت نوپایی در ایران است که به دلیل عدم رعایت برخی از قوانین مثل کپی رایت انگیزه تولید در این عرصه را کاهش داده است.

وی ادامه داد: با رعایت چنین قوانینی و حمایت از حقوق تولید کننده، فرصت های زیادی در کشور ایجاد می شود که منابع اقتصادی خوبی را هم مثل دیگر جوامع بین المللی خواهد داشت.

عضو هیأت علمی دانشکده‌ی فنی مهندسی با بیان اینکه صنعت بازی سازی یک حرفه شغل سبز به حساب می آید، تصریح کرد: مرکز تخصصی در این حوزه در دانشگاه اصفهان راه اندازی شده و دانشجویان رشته های مختلف مرتبط با این حوزه جذب این مرکز شده اند و فعالیت و تولید محتوا در این خصوص در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی فعالی قادر به تامین درآمد خواهد بود، خاطرنشان کرد: تولید بازی های رایانه ای صنعت پول سازی هست اما فعالا به دلیل مشکلاتی پیش روی این عرصه قرار دارد و عاقبت سرمایه گذاری مشخص نیست دعوت از بخش خصوصی در این حوزه سخت و با رقبت کمتری روبرو می شود.

راستی یادآورشد: با توسعه زیرساخت ها و انجام تمهیدات لازم امکان جذب سرمایه گذار در این عرصه و بسترسازی برای توسعه آن فراهم می شود.

وی با اشاره به اینکه منطقه ویژه فناوری اطلاعات اصفهان می تواند بسترهای لازم برای ورود به این عرصه را فراهم کند، گفت: این صنعت علاوه بر درآمدزایی در ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی و بومی نقش دارد و مانع از ورود بازی های غیرفرهنگی خواهد شد.

این استاد دانشگاه اصفهان با اشاره به مشکلاتی که بازی های رایانه ای بر رفتار افراد ایجاد می کند، گفت: گیم یک مقوله دوگانه با آسیب ها و اثرات سازنده است که بازی های خشن و اعتیاد به آن آثار منفی را دارد و از طرف دیگر ایجاد هماهنگی بین دست و چشم، تمرکز، خلاقیت و کسب توانایی حل مسئله از ابعاد مثبت آن محسوب می شود.

وی ادامه داد: شناخت بهتر از بازی ها و بهره گیری از نقاط مثبت آن در جامعه فراگیر شده و این موضوع به تقویت عرصه تولید آن کمک می کند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز