سامانه "سوت زنی" یک کانال ارتباطی امن و صریح برای شهروندان است

۱۴۰۰/۱۱/۲۷ - ۰۹:۵۷:۴۳
کد خبر: ۱۲۹۸۸۸۹
سامانه سوت زنی یک کانال ارتباطی امن و صریح برای شهروندان است
رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به دلیل اهمیت برقراری امنیت در اصل موضوع "سوت زنی"، دسترسی به این سامانه و اطلاعات مندرج در آن تنها برای شهردار اصفهان، مدیر بازرسی شهرداری، مدیر حراست و رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان ممکن است.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، احمدرضا مصور در خصوص مزیت اجرای سامانه "سوت زنی" در مدیریت شهری مدرن، اظهار کرد: از خصوصیات حکمروایی خوب که در مدیریت شهری مدرن مطرح است، این است که به هر نحوی در لایحه‌های مختلف شهری مانند لایحه‌های اطلاعات، اقدامات و نظارت شفافیت برقرار باشد.

وی ادامه داد: همکاران در شورای اسلامی شهر طرحی به تصویب رساندند و بعد از سه ماه کارشناسی جز شعارهای اولیه همکاران در انتخابات شورای اسلامی شهر این بود که برقراری طرح شفافیت، مبارزه با فساد اداری و سلامت اداری مد نظر باشد.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر تاکید کرد: در این طرح یکی از مباحث مربوط به سامانه "سوت زنی" بود، قبل از تقدیم طرح شفافیت این سامانه با تلاش همکاران شورای اسلامی شهر اصفهان راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: در سامانه "سوت زنی" یک بخش از شفافیت در جهت نظارت بر روند عملکرد، مقابله با فساد و سو جریان اداری و نظارت بر عملکرد صحیح مجموعه اجزای شهرداری مانند شهرداری مناطق و سازمان‌های وابسته دنبال می‌شود.

مصور سامانه "سوت زنی" را یک کانال ارتباطی امن و صریح برای شهروندان دانست و گفت: اگر در مواردی در مناطق و سازمان‌ها شهروندان با هر گونه سو جریان، فساد اداری و مواردی که مطلوب هیچ یک از آنها نیست مواجه شدند، برای اینکه در روند عملیات شهرداری جاری باشند می‌توانند به آسانی با یک تلفن موارد را گزارش دهند.

وی اظهار کرد: این تلفن و اطلاع‌رسانی در سامانه "سوت زنی" ثبت سیستم و امنیت آن حفظ می‌شود، تنها تلفن شهروند در این سامانه برای پیگیری‌های احتمالی بعدی در اختیار است و شهروند هیچ مشکل دیگری نخواهد داشت، با این روش شهروندان می‌توانند در سریع‌ترین زمان ممکن اطلاعات خود را به شورای اسلامی شهر و مقامات مسئول برسانند.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص نحوه فعالیت سامانه "سوت زنی"، افزود: این سامانه به گونه‌ای طراحی شده است که اگر فردی به این سامانه در سایت شهرداری و شورای اسلامی شهر مراجعه کرد به راحتی بتواند گزارش را تایپ کند و پیوست‌های تصویر، صدا و فیلم را بارگذاری کرده و آن را ارسال کند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت برقراری امنیت در اصل موضوع "سوت زنی"، دسترسی به این سامانه و اطلاعات مندرج در آن تنها برای شهردار اصفهان، مدیر بازرسی شهرداری، مدیر حراست و رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان ممکن است.

مصور گفت: اگر دیگر همکاران نیز در شورای اسلامی شهر بخواهند به این سامانه دسترسی داشته باشند، امکان آن وجود دارد، اما این محدودیت فعلی تعبیه شده تا امنیت اطلاع‌رسانی برقرار شود و سریع‌تر امکان پیگیری وجود داشته باشد.

وی با اشاره به نحوه فعالیت این سامانه، تصریح کرد: در این سامانه هر گزارشی پس از بررسی اولیه به حراست یا بازرسی شهرداری ارجاع داده می‌شود و در مواردی که لازم باشد به این دو کانال اطلاع داده نشود، تنها به نهادهای مربوطه‌ای که با سو جریان‌ها مقابله می‌کنند، اطلاع‌رسانی انجام خواهد شد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز