با سامانه سوت زنی فرصت‌ تخلف‌ و سوء‌استفاده از بین می‌رود

۱۴۰۰/۱۲/۰۹ - ۰۹:۵۲:۱۹
کد خبر: ۱۳۰۳۶۴۹
با سامانه سوت زنی فرصت‌ تخلف‌ و سوء‌استفاده از بین می‌رود
رئیس‌ کمیسیون‌ پایش‌ و نظارت‌ بر مصوبات شورای اسلامی‌شهر اصفهان، گفت: با اجرای سامانه‌ "سوت‌زنی"‌ دیوار بی‌اعتمادی‌ که‌ بین‌بخشی‌ از جامعه‌ با شهرداری‌ و مدیریت‌ شهری وجود دارد نسبت‌ به قبل کوتاه‌تر می‌شود و امکان نظارت‌ عامه‌ و همگانی‌ برقرار شده‌ است و فرصت‌ تخلف‌ و سوء‌استفاده از بین می‌رود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، احمدرضا مصور با اشاره به این که اجرای سامانه "سوت‌زنی" مسیری امن برای تعامل با شهروندان است، اظهار کرد: افراد زیادی در بدنه شهرداری به طور سالم فعالیت می‌کنند و با اطمینان خاطر مشغول به خدمت‌رسانی هستند، اما تعداد معدودی که با آبروی خانواده بزرگ شهرداری و شورای اسلامی شهر بازی می‌کنند و وارد فساد اداری و سوءجریان می‌شوند، نباید احساس امنیتی نسبت به اعمال غیرمسئولانه و غیراخلاقی خود داشته باشند.

وی ادامه داد: این گروه از افراد بدانند که هر لحظه ممکن است شهروندان‌، ارباب رجوع و شهرداری اعمال غیراخلاقی آنها را پیگیری کنند و گزارش دهند و این اتفاق درخواست شورای اسلامی شهر و مدیریت جدید شهرداری اصفهان بوده و پیش رفتن در این مسیر لازم است.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان، تصریح کرد: در اصل در طرح شفافیت به جز سامانه "سوت‌زنی" چند مورد دیگر نیز پیش‌بینی شده است که انطباق این موارد به طور کامل با قوانین موضوع بررسی و بر اساس قانون، این طرح تنظیم شده و موارد مختلفی را پیش‌بینی کرده است.

وی در خصوص سامانه‌ای که تمام معاملات را رصد می‌کند، تصریح کرد: پیمانکارانی که معاملاتی را با شهرداری و سازمان‌های وابسته انجام می‌دهند، باید در سامانه مورد نظر ثبت نهایی شده باشند و به طور شفاف اعلام شود و همه بدانند که کدام شرکت پیمانکار عمرانی این تعداد کار را در شهرداری بر عهده دارد و مقدار پیمان شرکت چه میزان است. مشخصات مربوط به قراردادی که پیمانکار با شهرداری یا سازمان وابسته دارد در این سامانه ثبت خواهد شد.

مصور خاطرنشان کرد: این اتفاق کمک می‌کند تا شهروندان علاقه‌مند بتوانند از اطلاعات آگاه شوند و بدانند که بودجه شهر صرف انجام چه فعالیت‌هایی می‌شود و از سوی دیگر به صورت شفاف و روشن بدانند اتفاق‌های مهم در شهر چه مواردی خواهد بود.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز