سخنگوی شورای شهر: دستگاه قضایی زاینده‌رود را از دست ویژه‌خواران آزاد کند

۱۴۰۱/۰۱/۲۱ - ۱۳:۳۳:۳۵
کد خبر: ۱۳۱۷۲۲۵
سخنگوی شورای شهر: دستگاه قضایی زاینده‌رود را از دست ویژه‌خواران آزاد کند
سخنگوی شورای شهر اصفهان گفت: از دستگاه قضایی و اجرایی استان انتظار می‌رود حالا که روسای این قوا نسبت به آزادسازی سواحل عمومی همکاری موفقی را پشت سر گذاشتند این مهم را در اصفهان و برای رهایی زاینده رود از چنگال دستگاه‌های دولتی و عمومی و ویژه‌خوارانی که برخی متولیان سابق را به هر نحو با خود همراه کرده‌اند نجات دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، علی صالحی در نطق میان دستور سی و هفتمین جلسه علنی شورای شهر اظهار کرد: در سال ابتدایی قرن جدید وارد چهارمین سال از گام دوم انقلاب اسلامی شدیم، شرایط اقتصادی و نماگرهای اقتصاد در حوزه هایی مثل صادرات غیرنفتی و نفتی، افزایش تجارت خارجی و افزایش بازگشت ارز حاصل از صادرات، کاهش تورم فصلی، افزایش تعداد بیمه شدگان، آزادسازی ارزهای بلوکه شده و سایر مولفه ها نشان می دهد کشور بعد از چند سال سخت و مبارزه سنگین در حوزه اقتصادی آرام آرام به سمتی در حال حرکت است که طعم رشد اقتصادی متفاوتی را تجربه می کند.

سخنگوی شورای شهر اصفهان گفت: البته شرایط جدید در این عرصه به آرامی پدیدار می‌شود و با ادامه روند فعلی و به شرط افزایش تلاش‌ها و تغییر رویکردهای مثبت تولیدکنندگان که بعد از سال ۹۷ در حوزه اقتصادی کشور روی داده است می‌توان نمای جدیدی را از اقتصاد در کشور داشت تا تاثیرات آن را در زندگی شهروندان شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه این اتفاق بخشی از جنگ ترکیبی است که بعد از پشت سرگذاشتن جنگ سخت و نرم جمهوری اسلامی ایران با آن مواجه شده است، گفت: این جنگ ترکیبی حوزه‌های رسانه ای، سیاسی، جنگ سخت، شناختی و اقتصادی را در بر داشته است و جنگ اقتصادی یکی از مولفه های جدی رویارویی ترکیبی ایران با جبهه غربی بوده است. 

صالحی تصریح کرد: در سال های اخیر نوع شعارهای سال با محوریت تولید و با نگاه به شرایط اقتصادی این طور به ذهن متبادر می کند که عمدتا رویکرد شعارها، پدافندی بوده است، تا امسال رویکرد در بخش اقتصادی جنگ ترکیبی موضوع پدافندی و کاهش آسیب پذیری زندگی شهروندان نسبت به این تهاجم همه جانبه بوده است، اما توجه به موضوع دانش بنیان و اشتغال آفرین بودن مسئله تولید یک نگاه تخصصی‌تر، جدی تر و توجه به فزاینده بودن خروجی دانش بنیانی و اشتغال آفرین بودن تولید را در بر دارد.

وی ادامه داد: می‌توان این طور تحلیل کرد که در حوزه اقتصادی با توجه به شرایطی که مقاومت مردم و تلاش فعالان اقتصادی در جنگ ترکیبی رقم زده به آرامی وارد مقدمات فاز تهاجمی در حوزه اقتصادی جنگ ترکیبی شده ایم، همانطوری که مقام معظم رهبری در رابطه با موضوع جهاد تبیین و جنگ شناختی که یکی از حوزه های این جنگ ترکیبی است بر این تاکید داشتند که تنها نباید پدافند و دفاع باشد بلکه باید نگاه تهاجمی هم داشته باشید.

سخنگوی شورای شهر اصفهان گفت: این اتفاق به نوعی می تواند آغاز فصل تهاجم اقتصادی باشد، در عین حالی که باید تلاش شود آسیب پذیری شهروندان را در حوزه اقتصادی کاهش داده و با رویکردهای آفندی مولفه های قدرت در این نبرد ترکیبی تقویت شوند.

وی با بیان اینکه همه مجموعه ها در بخش ها و نقاط مختلف کشور به خصوص در حوزه مدیریت شهری که ارتباط مستقیم، روزانه و لحظه ای با زندگی شهروندان دارند، باید در این جنگ ترکیبی به ایفای نقش بپردازند، افزود: به خصوص در کلانشهرها به خاطر تمرکز جمعیتی و به صورت ویژه در اصفهان که به لحاظ تنوع اقوام شرایط خاصی را دارد باید باید بتواند به خوبی دراین پازل پدافندی جنگ ترکیبی ایفای نقش کند.

صالحی خاطرنشان کرد: در واقع شهر و استان اصفهان به عنوان موقعیت راهبردی و قرار گرفتن در محور ارتباطی و انتقالی مرکز کشور، وجود اقوام و گروه های مختلف در شهر و در عین حال شناخته شدن به عنوان یک شهر هویتی و تاریخی یکی از قطب های صنعتی کشور و البته یکی از پایگاه های اصیل انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه حضور صدها شرکت دانش بنیان و فناور اصفهان را به یکی از قطب‌های این حوزه تبدیل کرده است، تصریح کرد: مدیریت شهری اصفهان باید به صورت جدی در این عرصه ورود پیدا کند و  توانایی موجود را به میدان بیاورد تا بتواند در این موقعیت تاریخی مهم از انقلاب اسلامی، کارنامه ای روشن و قابل دفاعی را در جایگاه مهم و تاثیر گذاری که در اختیار دارد از خود به یادگار بگذارد.

سخنگوی شورای شهر اصفهان گفت: مدیریت شهری هم در تامین نیازها، هم مشارکت در سرمایه گذاری برای نیازهای جدید شهروندان، هم در حوزه ترویجی و هم در تسهیل روندها و بسترها می تواند حضور موثری برای تحقق عملی شعار سال داشته باشد و این انتظار می رود که بخش های مختلف شهری و معاونت های مختلف این موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دهند.

وی بیان کرد: شورای ششم می تواند با نگاه به مسئولیت اجتماعی، ارزشی و انقلابی و وظیفه‌ای که پیام امام امت بر دوش همه افراد در همه مجموعه ها قرار داده با همه توان به سمت تحقق این شعار پیش برود، چرا که نمی شود به چنین مطالبه و موضوعی که به صلاح مردم و شهر و کشور است کم توجه بود. شورای ششم شهر اصفهان باید فراتر از ماموریت‌های قانونی، راه هایی را جستجو کرده و به عنوان یک مسئولیت در تبیین و اجرایی شدن این شعار تلاش کند، حتی اگر لازم است با دستگاه های دیگر هم افزایی صورت گیرد و کمک رسانی به دستگاه های اصلی متولی این حوزه انجام گیرد.

صالحی گفت: این روزها خبرهایی به گوش می‌رسد از اینکه باز هم برخی در اتاق‌های دربسته درباره تن نحیف و نیمه جان زاینده رود تصمیم‌های خطرناک و غیرقانونی گرفته‌اند.

وی افزود: آقای رئیس جمهور آنچه که شوراهای غیرپاسخگو و وزارت نیرو در حال رقم زدن آن است نه بویی از مشی دولت مردمی دارد و نه پاسخی به دستور رسیدگی به مطالبات مردمی اصفهان است.

سخنگوی شورای شهر اصفهان گفت: آقای رییسی شما وظایف و تکالیف دستگاه‌ها برای احیای زاینده رود را ابلاغ می کنید اما وزرایتان دستورالعمل نابودی زاینده رود و انتقال آب از حوزه کم آب به حوزه پر آب را اجرا می‌کنند. می‌نویسند «احیای زنده رود» می‌خوانیم «پایان یک تمدن با سوتدبیرهای کوتاه‌بینانه». تاکی قرار است این استخوان در زخم باقی بماند و به جای علاج منطقی آنچه سوال و پاسخش روشن است دائما نمک بر این زخم مردم اصفهان پاشیده می‌شود. تا کی قرار است با روح و روان مردم این دیار مقاوم بازی شود؟

وی افزود: انتظار داریم مدیران ملی به اندازه جایگاه‌شان افق نگاه داشته باشند و به جای تکرار تصمیمات خلق الساعه قومی و قبیله‌ای مصلحت عمومی و قانونی را ساری و جاری کنند. از مدیران استان هم موکدا تقاضا داریم همچون ماه‌های اخیر در کنار نمایندگان مردم اجازه ندهند دشنه‌ دیگری بر تن زنده رود حیات آن را به خطر اندازد. نباید اجازه داد سوءتدبیرهای دهه هفتاد دوباره در قرن جدید تکرار شود.

وی ادامه داد: نکته دیگری که لازم است در حوزه زنده رودمان اشاره کنم مساله مهم آزادسازی نفس زاینده رود در بستر و حریمی است که متجاوزانه به آن تعرض شده است.

صالحی تصریح کرد: از ۳ سال پیش رسانه‌های موثر استان بارها بلعیده شدن زنده رود توسط ساخت سازهای صاحبان زر و زور فریاد برآوردند. از دستگاه قضایی و اجرایی استان انتظار می‌رود حالا که روسای این قوا نسبت به آزادسازی سواحل عمومی همکاری موفقی را پشت سر گذاشتند این مهم را در اصفهان و برای رهایی زاینده رود از چنگال دستگاه‌های دولتی و عمومی و ویژه‌خوارانی که برخی متولیان سابق را به هر نحو با خود همراه کرده‌اند نجات دهند.

وی خاطرنشان کرد: ضمن عرض خداقوت از میزبانی شایسته همکارانمان در مدیریت شهری از مهمانان نوروزی که بعد از ۲ سال تعطیلی رقم خورد باید گفت که این رضایت بیش از ۹۰ درصدی مردم بر اساس نظرسنجی‌های علمی جهاد دانشگاهی در برخی از حوزه‌ها بعد از ۲ سال سوء‌تدبیر و بی‌توجهی به زیرساخت‌های گروشگری شهر و نیز اعلام دیرهنگام آغاز سفرها رقم خورد اما به حمدلله همه چیز به خوبی به شهروندان و مسافران عزیز ارائه شد.

سخنگوی شورای شهر اصفهان گفت: در حالی که در همین روزهای نوروزی موضوع وضعیت اسفبار بازدیدها از میراث کهن و چندصد ساله اصفهان بود که بدون نظم و قاعده‌مندی با ازدحام جمعیت در لحظه، هویت و تاریخ اصفهان را به مخاطره انداخت. آقای وزیر میراث فرهنگی در همان میدانی که صرف چایی کردید و رفتید با بلیت فقط ۵ هزار تومانی در آن واحد بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر بر ایوان چندصاله عالی قاپو ایستادند و با تاریخ در دست تخریب اصفهان عکس یادگاری گرفتند جالب این که با همین ۵ هزار تومان‌ها هم حق قانونی شهر ادا نمی‌شود و انتظار می‌رود مدیرکل محترم و پرتلاش میراث فرهنگی استان پیگیر حقوق مردم اصفهان باشند.

وی ادامه داد: اما در آخر خبر خوبی برای مردم عزیز اصفهان و ایران اینکه که شورای ششم به دور از رفتارهای عوام‌فریبانه و تبلیغاتی به وعده شفافیت خود عمل کرد و امروز به عنوان اولین شورای شهر در کشور و پیش از مجلس شورای اسلامی شفافیت آرا را به اجرا درآورد تا بند دیگری از ۲۵ بند طرح شفافیت اجرایی شود.

صالحی گفت: امید است که با مطالبه کنشگران حوزه شفافیت این طرح موثر و اقدام اعتمادساز شورای ششم اصفهان به عنوان الگوی کشوری مطرح شود.

وی اظهار کرد: به این بهانه در خواست دارم از زبان‌ها و قلم‌های حق طلب که در جنگ روایت‌ها و در وانفسای تلاش‌ها برای ناامید کردن مردم خدمات و خبرهای خوب را در جهاد تبیین به گوش مردم برسانند.

سخنگوی شورای شهر اصفهان گفت: به عنوان یک کمترین در حوزه جهاد تبیین از نخبگان و اصحاب رسانه تقاضامندم که در دعواهای سیاسی رایج مباد که گرفتار مارپیچ سکوت شده و اسیر تله‌های شناختی جنگ ادراکی، سکوت و انفعال را به جای تبیین و تحرک برگزینیم.

وی افزود: درخواست دارم که همه این عزیزان آتش به اختیار برای عمل به تکلیف تبیینی خود مطالبه‌گری روشمند و تبیین دستاوردها را با هم ادامه دهند تا نقش خود در ارتقای مولفه‌های سرمایه اجتماعی و خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی را توأمان انجام دهند.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز