بیش از ۹۰ درصد کارکنان قرارداد موقت دارند

۱۴۰۱/۰۲/۱۱ - ۱۷:۵۳:۲۱
کد خبر: ۱۳۲۴۹۰۵
بیش از ۹۰ درصد کارکنان قرارداد موقت دارند
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بیش از ۹۰ درصد کارکنان قرارداد حجمی یا موقت دارند، پس چگونه می‌شود از رفاه آن‌ها سخن گفت؟

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، احمد شریعتی با تقدیر از حضور مسئولانه مردم اصفهان در راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: مردم همواره همراه و همگام با نظام بوده و هستند و این موضوع ریشه در باورهای دینی و انقلابی آن‌ها دارد. بنابراین مسئولان نیز باید موقعیت و مشکلات این مردم ایثارگر را درک کنند که با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی اهداف خود را در راس قرار می‌دهند و امید است آن‌ها را فراموش نکنیم.

وی گرامیداشت روز ملی شوراها و تبریک این روز به اعضای شورای شهر اصفهان و سراسر کشور گفت: با توجه به لزوم تحقق حاکمیت مردم سالاری دینی که شورا نماد آن است، در بحث اختیارات شورای اسلامی شهر و روستا تجدید نظر صورت گیرد و امکان تحقق مدیریت واحد شهری فراهم شود. 

شریعتی گفت: امیدوارم این موضوع در شورای عالی استان‌ها با حضور آقای فلاح، مطرح و تحقق آن مورد پیگیری صورت گیرد تا مردم سالاری دینی براساس مدیریت واحد شهری تحقق پیدا کند.

وی با گرامیداشت روز خلیج فارس بیان کرد: اگر هامون خشکید و هیرمند پژمرده شد، اگر کارون عزا گرفت و زاینده‌رود جان داد، اگر بختگان مرد اما خلیج فارس هنوز زنده است و سینه‌اش به افق آبی آسمان چسبیده است و تمام امواجش نام ایران را فریاد می‌زند و فریاد می‌زنم زنده باد ایران و خلیج همیشه فارس و زنده باد زاینده‌رود. 

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک روز جهانی کار و کارگر گفت: امام خمینی (ره) گرامیداشت این روز را وظیفه ملی و همگانی دانستند. ضمن تقدیر و خسته نباشید به قشر خدوم کارگر که با کمترین توقع بیشترین زحمت را می‌کشند باید بگوییم پاسخی درخور به مطالبات بحق این عزیزان داده نشده که باید این موضوع پیگیری شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این محیط‌های کار برای این قشر باید ایمن شود، زیرا آن‌ها که جان خود را در این راه می‌دهند اجرشان کمتر از شهادت نیست.

شریعتی خاطرنشان کرد: به مسئولان شهرداری باید گفت که احساس سوختن به تماشا نمی‌شود، درد یک کارگر را فقط کارگری می‌شناسند که ضمانت کاری ندارد و مانند کسی است که روی طناب پوسیده راه می‌رود.

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد کارکنان قرارداد حجمی یا موقت دارند، پس چگونه می‌شود از رفاه آن‌ها سخن گفت؟ این موضوع به وفور در سیستم مدیریت شهری وجود دارد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در هفته‌های اخیر پیرامون رسمی شدن نیروهای ایثارگر صحبت کردیم و مقرر شد پیگیری لازم صورت گیرد اما این موضوع همچنان معطل مانده است. اگر این موضوع دنبال نشود مراتب را شخصا در سیستم قضایی پیگیری خواهم کرد.

وی گفت: امید است بخشی از وعده‌های ما که به اسم شهر زندگی به مردم ارائه کردیم را جامه عمل بپوشانیم، با توجه به تصویب قانون شفافیت، در انتصابات و تعیین مدیران، این قانون باید مورد توجه قرار گیرد تا دچار تناقض گویی در این زمینه نشویم و برای مردم مشخص شود که آیا شایسته سالاری مدنظر است یا وابستگی‌های خویشاوندی و حزبی و...

شریعتی با گرامیداشت روز معلم گفت: سازندگی انسان‌ها در هنر معلم نهفته است اما نسبت به این قشر سالم و زحمتکش اجحاف شده است. در حق و حقوق آن‌ها کوتاهی شده و بعد از چندین سال هنوز پایه‌های طراز علمی و حقوقی را دریافت نکرده‌اند، بنابراین از وزیر آموزش و پرورش می‌خواهم که رتبه بندی معلمان را مورد توجه قرار دهد.

انتهای پیام

 

نظر شما