افزایش ۲ برابری ترافیک صبحگاهی در پی بازگشایی مدارس و دانشگاه‌های اصفهان

۱۴۰۱/۰۲/۱۲ - ۱۰:۰۵:۴۰
کد خبر: ۱۳۲۵۰۵۱
افزایش ۲ برابری ترافیک صبحگاهی در پی بازگشایی مدارس و دانشگاه‌های اصفهان
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری ‌اصفهان از تصویب مصوبات تازه ای در شورای هماهنگی ترافیک استان، به منظور کاهش ترافیک در سطح شهر اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، حسین حق شناس گفت: با توجه به رصد دوربین های نظارتی سطح شهر در مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان، مقایسه آمارهای تردد سالهای پیش، ارزیابی پرسشنامه های تحویل داده شده به مدارس و مشاهدات میدانی کارشناسان ترافیک مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان، بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها باعث افزایش دو برابری حجم‌ ترافیک خودروها در پیک ‌صبحگاهی شده است. 

او افزود: طبق برآوردهای انجام شده، ۴۵ درصد از سفرهای اوج ترافیکی صبح با هدف تحصیلی و ۴۰ درصد با هدف کاری است.

به گفته حق‌شناس، با بازگشایی مراکز آموزشی، از یک‌سو سفرهای تحصیلی به حجم سفرهای درون‌شهری افزوده شده و از سوی دیگر الگوی سفرها نسبت به سالهای قبل تغییر کرده است و یک سوم سفرهای دانش آموزی با خودروی شخصی والدین صورت می گیرد. 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه اکنون هر دانش آموز با یک خودرو توسط والدین به مدرسه می‌رود، اظهار کرد:  ۸۲ درصد از ترافیک افزایش یافته بعد از بازگشایی مدارس، ناشی از سفر خودروهای شخصی والدین است و این اتفاق موجب تغییر شرایط ترافیک در خیابان های شهر شده است.

او ادامه داد: این در حالی است که به صورت میانگین هر سرویس مدرسه می‌تواند ۵ دانش آموز را جابه‌جا کند.

حق‌شناس یادآوری کرد: کاهش ظرفیت جابه‌جایی حمل و نقل همگانی در ایام کرونا و کاهش تعداد اتوبوس‌ها و سرویس مدارس در سالهای گذشته باعث این تغییر الگو شده است.

او در ادامه، مهمترین راهکارهای بهبود حمل و نقل تا مهرماه و بازگشایی مجدد مدارس و دانشگاه‌ها را شامل مواردی همچون افزایش ناوگان اتوبوسرانی با همکاری استانداری اصفهان، افزایش ناوگان مترو (۴ رام قطار) و کاهش سرفاصله مترو دانست و اضافه کرد: سرویس اشتراکی مدارس با به کارگیری سامانه نرم افزاری، اطلاع رسانی و فرهنگسازی توسط آموزش و پرورش برای استفاده از دوچرخه توسط دانش آموزان پسر به ویژه در مقطع متوسطه نیز می‌تواند بسیار موثر باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: باز بودن حیاط مدارس و گیره‌های دوچرخه به منظور پارک دوچرخه، فراهم کردن شرایطی به منظور در اختیار قراردادن دوچرخه های شهرداری به صورت امانت و با مسئولیت مدارس به دانش آموزان و حضور پلیس راهور برای مدیریت ترافیک است از دیگر مصوبات شورای هماهنگی ترافیک استان برای کاهش حجم ترافیک است.

انتهای پیام

نظر شما