جاری بودن زاینده‌رود دغدغه مردم اصفهان است

۱۴۰۱/۰۲/۱۳ - ۱۲:۴۳:۱۹
کد خبر: ۱۳۲۵۳۲۳
جاری بودن زاینده‌رود دغدغه مردم اصفهان است
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حوزه زاینده‌رود از نظر قانونی باز نبوده، شورای شهر اصفهان در دوره اخیر در راستای مسئولیت اجتماعی خود و پاسخ به انتظار و نگرانی مردم اصفهان درباره زاینده‌رود پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی به این نتیجه رسید که جاری بودن زاینده‌رود دغدغه روز و شب اصفهانی‌ها است.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، علی صالحی در آیین آغاز برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان اظهار کرد: از آنجایی‌که دست شورای اسلامی شهر به‌عنوان واحدی نظارتی که وظیفه سیاست‌گذاری برای مدیریت شهری دارد، در حوزه زاینده‌رود از نظر قانونی باز نبوده، شورای شهر اصفهان در دوره اخیر در راستای مسئولیت اجتماعی خود و پاسخ به انتظار و نگرانی مردم اصفهان درباره زاینده‌رود پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی به این نتیجه رسید که جاری بودن زاینده‌رود دغدغه روز و شب اصفهانی‌ها است.

وی با اشاره به لزوم تبیین واقعیات و اسناد تاریخی درباره پایدار بودن و جاری بودن همیشگی زاینده‌رود در تمام طول سال ادامه داد: در این راستا اقدام به تصویب طرح ایجاد دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود کردیم تا واقعیات زاینده‌رود و لزوم جاری بودن همیشگی آن از سراب تا پایاب را در سطح ملی و فرا استانی تبیین کنیم.

عضو هیئت‌ رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: درست است که جاری شدن زاینده‌رود منوط به بارش‌های مناسب است اما شاهد هستیم که امسال با وجود افزایش نزدیک به ۴۰ درصدی بارش‌ها در سرچشمه زاینده‌رود هنوز با مشکل فهم مسئله در سطح کشور مواجه هستیم؛ چون حیات این تمدن و تاریخ چند هزار ساله و آثار تاریخی این تمدن کهن وابسته به جریان این رود همیشه جاری و زنده است. به همین دلیل شورای اسلامی شهر اصفهان طرح دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود را تصویب کرد تا موضوع زاینده‌رود را در سطح ملی تبیین کرده و زمینه‌ساز یاری به مدیران استانی و ملی باشیم تا مقدمات احقاق حق مردم اصفهان برای تحقق جریان دائمی رودخانه زاینده‌رود را فراهم کنیم.

صالحی آغاز به‌‌کار این دبیرخانه در هفته فرهنگی اصفهان را به فال نیک گرفت و خاطرنشان کرد: به امید روزی که به میمنت تلاش‌های تلاشگران بخش‌های گوناگون در اصفهان به‌ویژه شهرداری و شورای اسلامی شهر جشن جریان دائمی زاینده‌رود را به لطف و عنایت خداوند متعال برگزار کنیم.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز