سپاهان و استقلال؛ دوئل زرد و آبی به روایت آمار

۱۴۰۱/۰۲/۱۴ - ۱۶:۰۴:۰۴
کد خبر: ۱۳۲۵۵۰۱
سپاهان و استقلال؛
دوئل زرد و آبی به روایت آمار
دو تیم سپاهان و استقلال برای هفتاد و هفتمین بار در یک دیدار رسمی مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از اصفهان، هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال امروز درحالی آغاز می شود که سپاهان و استقلال از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه نقش جهان به مصاف یکدیگر خواهند رفت. استقلال ۵۶ امتیازی و سرنشین تاکنون در ۳۰ مسابقه مقابل سپاهان موفق به کسب پیروزی شده، ۲۷ دیدار را واگذار کرده و ۱۹ مرتبه مقابل زرد پوشان اصفهانی به نتیجه تساوی رسیده است.

این هفته پس از وقفه ای نسبتا طولانی یک‌ماهه به دلیل حضور نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمان آسیا و جام حذفی امروز  در حالی آغاز می شود که در جریان آن شاگردان محرم نویدکیا در حساس ترین بازی این هفته میزبان شاگردان فرهاد مجیدی در  تیم صدرنشین استقلال تهران هستند، دیداری که بالاخره سپاهانی ها هم توانستند بعد از حدود نزدیک به دو سال از تماشاگران خود در نقش‌جهان پذیرایی کنند.

اما سپاهان ۴۵ امتیازی که در رده سوم قرار دارد در حالی از  استقلال میزبانی می‌کند که در دیدارهای قبلی مقابل آبی پوشان پایتخت ۸۸ گل به ثمر رسانده و ۹۹ گل دریافت کرده، همچنین سپاهان در ۳۷ مسابقه‌ای که در اصفهان میزبان بوده ۵۰ گل به ثمر رسانده و ۴۱ گل دریافت کرده، ۱۸ دیدار را با پیروزی پشت سر گذاشته، در ۹ مسابقه شکست خورده و در ۱۰ تقابل با نتیجه تساوی از زمین خارج شده است.

شاگردان مجیدی در این بازی به دنبال گرفتن ۳ امتیاز کامل بازی هستند تا کمی بیشتر خود را به قهرمانی این فصل نزدیک تر ببینند، موضوعی که سرمربی آبی ها در مصاحبه قبل از بازی نیز به آن اشاره کرد، در مقابل سپاهان که نتوانست آن گونه که انتظار می رفت در لیگ قهرمانان آسیا نتیجه بگیرد، دل به ادامه لیگ سپرده تا بتواند با کسب امتیازات باقیمانده لیگ، کورسویی امید برای رسیدن به قهرمانی برای خود روشن نگه دارد.

شاید برای این دیدار علاوه بر سپاهان ، پرسپولیس نیز امید به پیروزی محرم و شاگردانش در این دیدار دارد چرا که در صورت کسب پیروزی طلایی پوشان و پیروزی سرخپوشان تهران در مقابل پیکان آنها می توانند فاصله خود را با استقلال کمتر کنند و امیدوارتر به کسب قهرمانی شوند.

از نکات جالب بازی امروز می توان به تقابل دو دروازه بان تیم ها اشاره کرد، رشید مظاهری که از استقلال به سپاهان آمده و حسینی که ابتدای فصل صحبت از آمدنش به سپاهان بود. ترجیح داد، آبی باقی بماند.

حضور تماشاگران دو تیم در اصفهان نیز نکته مهم دیگری است که می تواند بازی را تحت الشعاع خود قرار دهد، بعد از نزدیک به دو سال و با تلاشهای انجام شده ۳۰ درصد ظرفیت ورزشگاه نقش جهان امروز میزبان هواداران خواهد بود و صدای آنها در تشویق تیم محبوب خود از گودال مرگ بلند خواهد شد.

در ترکیب احتمالی استقلالی ها می توان به نفراتی مثل؛ جعفر سلمانی، عارف غلامی، سید حسین حسینی، صالح حردانی، رافائل سیلوا، مهدی مهدی پور، رودی ژستد، عزیز بک امانوف، کوین یامگا، امیرحسین حسین زاده و زبیر نیک نفس اشاره کرد.

برای سپاهان نیز این نفرات می توانند گزینه های به میدان رفتن باشند، رشیدمظاهری، محمد نژاد مهدی ، امید نورافکن،سیدمحمدرضا حسینی ، محمدکریمی،فرشاد احمدزاده، جلال علی محمدی، دانیال اسماعیلی فر، شهریار مغانلو، یاسین سلمانی و گیورگی ولسیانی

اما دیدار امروز دو تیم چند نکته جالب توجه دارد: 

۱. سپاهان با ۱۶ باخت به استقلال در لیگ برتر، برابر هیچ تیمی به این اندازه شکست نخورده است.

۲. سپاهان با دریافت ۵۱ گل از استقلال در لیگ برتر، از هیچ تیم دیگری بیشتر گل نخورده است.

۳. رشید مظاهری تاکنون با تیم‌های مختلف ۱۱ مسابقه در برابر استقلال انجام داده که ۳ پیروزی، ۳ شکست و ۵ مساوی برای وی رقم خورده است.

۴. سید حسین حسینی در تقابل با سپاهان تاکنون ۱۰ گل دریافت کرده و در مقابل هیچ تیمی این تعداد گل را نخورده است.

۵. فرهاد مجیدی در ۴ مصاف با سپاهان تا کنون ۳ برد و یک شکست را تجربه کرده است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز