رسول کربکندی: برد ذوب آهن به نفع استقلال و سپاهان است

۱۴۰۱/۰۲/۱۷ - ۱۲:۲۵:۵۶
کد خبر: ۱۳۲۶۱۳۹
رسول کربکندی: برد ذوب آهن به نفع استقلال و سپاهان است
کارشناس فوتبال کشورمان پیروزی ذوب آهن مقابل پرسپولیس را علاوه بربهبود جایگاه این تیم در جدول بیشتر به سود دو تیم استقلال و سپاهان می داند.

رسول کربکندی در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری برنا در اصفهان، در خصوص بازی مهم و حساس دو تیم ذوب آهن و پرسپولیس اظهارداشت: همیشه تیم‌ها در مقابل استقلال و پرسپولیس با انگیزه مضاعفی بازی می کنند. ذوب آهن بعد از دو باخت بدی که در مقابل تیم های نفت مسجد سلیمان و هوادار داشته، طبیعی است که به دنبال خارج شدن از فشاری است که تحمل می کند.

وی افزود: پرسپولیس نیز با توجه به تساوی دو تیم استقبال وسپاهان و کاهش اختلافات امتیازاتش با استقلال صدرنشین به 4 امیتاز این امیدواری را دارد که با توقف و لغزش استقلالی ها بتوانند با پیروزی هایی که کسب می کنند به قهرمانی برسند؛ بنابراین بازی دو تیم ذوب آهن و پرسپولیس بسیار حساس خواهد بود.

وی با مشکل دانستن کار شاگردان گل محمدی در اصفهان گفت: پرسپولیس هفته گذشته بازی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته است و این هفته باید در اصفهان بازی کند، جایی که خیلی جای امنی برای تیمهای پایتخت نبوده است، ذوب آهن باید به خصوص در کار دفاعی منظم و خوب کار کند تا بتواند از این بازی امتیاز بگیرد.

پیشکسوت ذوب آهن با اشاره به اهمیت برتری شاگردان تارتار در این بازی اضافه کرد: امتیاز گرفتن ذوب آهن در این بازی با توجه به هم امتیاز بودن با تیمهای هوادار و آلومینیوم اراک، علاوه براینکه به بهبود جایگاه آنها کمک می کند که از جایگاه یازدهمی کنده شوند بیشتر به سود سایر تیمها از جمله استقلال و سپاهان است که بتوانند در شرایط بهتری قرار بگیرند.

کربکندی حضور تماشاگران و هواداران ذوب آهن را بهترین حربه این تیم در مقابل پسپولیس خواند و خاطرنشان کرد: حضور تماشاگر هم بعد از مدتها در ورزشگاه فولادشهر می تواند انگیزه و روحیه مضاعفی به بازیکنان بدهد، اگر قانون حضور میزان تماشگاران تیم مهمان و میزبان به درستی رعایت شود و دوباره تجمع هواداران پرسپولیس موجب شکسته شدن قانون نشود، چرا که حضور تماشاگر می تواند حربه بسیار خوبی برای پرسپولیس باشد.

وی جوان بودن بازیکنان ذوب آهن را یکی از عوامل موثر در نوسانات این تیم در لیگ دانست و افزود: ذوب آهن تیمی است که بازیکنان جوان را در کنار بازیکنان مسن و باتجربه ای که در برخی پست ها استفاده می کند، بیشتر بازیکنان این تیم جوان هستند، بازیکنان جوانی که در حال رسیدن به شکوفایی هستند و به دلیل همین جوانی است که بازیهای آنها نوسان زیادی دارد. زمانی 4 بازی را پشت هم به پیروزی می شوند، حتی تیم های بسیار خوب را شکست می دهند و زمانی هم در مقابل برخی تیمهای می بازند که وضعیت خوبی در جدول ندارند.

وی تصریح کرد:این نشان دهنده این است که هنوز تفکر بازیکنان جوان با لیگ هماهنگ نیست و اراده و اهمیتی که باید برای تیمهای ضعیف تر قائل شوند را نمی دهند و همین مسئله موجب می شود به تیمهایی می بازند که برای کادرفنی، باشگاه و هواداران قابل پذیرش و باور نیست. اینکه ذوب آهن در خانه مقابل مسجد سلیمان می بازد یا هوادار در خارج از خانه. هرچند تیم هوادار تیم خوب و جنگنده ای است.

کارشناس باسابقه فوتبال کشورمان اظهارداشت: داشتن این نوسانات بزرگترین ایراد ومشکل ذوب آهن است که در یکسری بازیها بسیار خوب هستند و در برخی بازی نتایج بدی می گیرند که بخشی از آن به دلیل داشتن بازیکنان جوان طبیعی است.

کربکندی در خصوص فشار زیاد هواداران به مهدی تارتار و اتهام پرسپولیسی بودن گفت: این موضوع را به هیچ عنوان قبول ندارم، یک مربی بیشتر آبرو و جایگاه حرفه اش مهم است، اما در ایران به راحتی این نسبت ها داده می شود و طبیعی است که این موضوع هم می تواند استرسی را به مربی وارد کند که در عملکردش تاثیرگذار است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز