آمادگی اصفهان برای ساخت هتل با کمک سرمایه‌گذاران

۱۴۰۱/۰۲/۱۷ - ۲۱:۰۱:۵۴
کد خبر: ۱۳۲۶۳۴۳
آمادگی اصفهان برای ساخت هتل با کمک سرمایه‌گذاران
شهردار اصفهان در دیدار با دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران گفت: شرایط برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و ساخت هتل در اصفهان تسهیل شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، علی قاسم‌زاده امروز شنبه، هفدهم اردیبهشت ماه، در دیدار با دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران اظهار کرد: یکی از رویکردهای مهم شهرداری اصفهان توسعه زیرساخت‌های گردشگری است و بر این اساس، از تمام پیشنهادات در این خصوص استقبال خواهیم کرد.

 وی با تاکید بر اینکه ما در حوزه فرهنگ و هنر، مدعی و دارای سوابقی درخشان هستیم و باید از این ظرفیت و اندوخته به خوبی استفاده کنیم، افزود: مشکلات ما ریشه در فرهنگ دارد، بنابراین باید اندوخته‌های فرهنگی خود را به سبک زندگی و رفتار اجتماعی تبدیل کنیم.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه هر چه نخبگان به اصفهان بیایند به نفع شهر است، ادامه داد: نخبگان می‌توانند انعکاس دهنده واقعیت‌ها باشند و خوشبختانه مدتی است شاهد افزایش ورود گردشگر خارجی به اصفهان هستیم که این امر، نشان می‌دهد به سمت رونق صنعت گردشگری پیش می‌رویم و بار دیگر اصفهان جزء مقاصد گردشگری بین المللی قرار گرفته است.

وی فعالیت مدیریت شهری را در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: هر سرمایه گذاری که بخواهد در شهر اصفهان هتل بسازد، شرایط برای او کاملا فراهم است؛ چنانکه علاوه بر پیشنهاد زمین به سرمایه گذار، برای تسهیل فعالیت او، هزینه عوارض ساخت و ساز را کاهش داده و ۹۰ درصد تخفیف اعمال کرده‌ایم.

شهردار اصفهان همچنین با اشاره به پروژه سالن اجلاس به عنوان یکی از ظرفیت‌های بین‌المللی شهر اصفهان، یادآور شد: منتظریم تا یک بهره بردار خوب که نگاه ملی و بین المللی داشته باشد به این پروژه ورود کند.

برگزاری رخدادهای بین المللی با هدف توسعه گردشگری در اصفهان 

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران نیز در این جلسه بر ضرورت توسعه صنعت گردشگری در اصفهان تاکید کرد‌.

حجت‌ا... ایوبی در جریان این دیدار گفت: ما در ایران از امکانات و ظرفیت‌های متعدد گردشگری برخورداریم که باید به بهترین نحو از آنها استفاده کنیم. چنانکه اغلب کشورها نه تنها برای داشته‌های خود بلکه گاهی برای نداشته‌هایشان نیز تبلیغ می‌کنند و حتی داشته‌های دیگر کشورها را به نام خود ثبت می‌کنند، لذا ما باید تاریخ، تمدن و فرهنگ غنی کشورمان را به جهان بشناسانیم.

وی با تاکید بر اینکه جهان امروز، جهان زبان، فرهنگ و هنر است، ادامه داد: اصفهان و نقش آن برای ما بسیار ویژه است به طوری که اولین دفتر نمایندگی یونسکو را در این شهر تأسیس کردیم.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران در این دیدار، پیشنهاد میزبانی اصفهان برای اجلاس شهرداران شهرهای خلاق صنایع دستی را مطرح کرد و گفت: با توجه به اینکه شهر اصفهان در عرصه نشر فعال است، در نمایشگاه کتاب تهران نیز غرفه‌ای فعال خواهد شد تا آثار چاپ شده به نام شهر اصفهان را به نمایش بگذارد.

ایوبی تاکید کرد: لازم است برای برگزاری همایش‌ها و مناسبات بین‌المللی در فصولی به جز فصل‌هایی که اصفهان با اوج سفرها روبروست برنامه‌ریزی کرد.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران با بیان اینکه اصفهان در گذشته ارکستر سمفونیک داشته که متاسفانه این ظرفیت نادیده گرفته شده است، خاطرنشان کرد: شهرهای بزرگ دنیا ارکسترهای متعلق به خودشان را دارند که امیدوارم شهرداری اصفهان به عنوان یک کار ماندگار، ارکستر سمفونیک اصفهان را دوباره احیا کند.

استفاده از ظرفیت یونسکو برای معرفی بیشتر اصفهان به جهان 

معاون فرهنگی شهردار اصفهان نیز در این نشست بر ضرورت استفاده از ظرفیت یونسکو برای معرفی هرچه بیشتر اصفهان به کشورهای مختلف جهان تاکید کرد‌.

مجتبی شاهمرادی در حاشیه دیدار شهردار اصفهان با دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران اظهار کرد: اصفهان تنها شهری در کشور است که دفتر یونسکو در آن فعال است.

وی با اشاره به ظرفیتهای موجود برای همکاری میان ایران و سازمان جهانی یونسکو خاطرنشان کرد: طی این سالها اصفهان شهر خلاق صنایع دستی و شهر دوستدار کودک و سالمند بوده است.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان به پیشنهادهای مطرح شده در این دیدار اشاره کرد و افزود: از سوی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران پیشنهاداتی همچون میزبانی اصفهان برای اجلاس دبیران کمیسیون‌های ملی یونسکو کشورهای برگزار کننده نوروز و دعوت از شهرداران شهرهای خلاق صنایع دستی مطرح شد که قرار است شهرداری اصفهان این پیشنهادات را بررسی کند.

شاهمرادی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت یونسکو برای معرفی اصفهان و جذب سرمایه گذاری‌ها در حوزه فرهنگی و گردشگری خاطرنشان کرد: در این نشست بر استفاده از ظرفیت یونسکو برای مراودات فرهنگی بین ایران و اصفهان با سایر کشورهای جهان تاکید شد.‌ 

وی همچنین با بیان اینکه کتاب «کرشمه» در حوزه موسیقی توسط انتشارات کمیسیون ملی یونسکو منتشر شده است، گفت: این کتاب کاری از شهرداری اصفهان بوده و در سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری تهیه شده است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز