لایحه ارتقای «طرح منزلت شهروندی» به شورای شهر اصفهان ارائه شد

۱۴۰۱/۰۲/۱۷ - ۲۱:۱۰:۲۴
کد خبر: ۱۳۲۶۳۴۶
لایحه ارتقای «طرح منزلت شهروندی» به شورای شهر اصفهان ارائه شد
معاون فرهنگی شهردار اصفهان از بررسی لایحه ارتقای منزلت شهروندی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، مجتبی شاه‌مرادی با اعلام این خبر گفت: اجرای طرح منزلت شهروندی از سال 1394 از سوی شهرداری اصفهان آغاز شده و کارت منزلت شهروندی برای 5 درصد از مشمولان صادر شده و در اختیار آنها قرار گرفته است.

وی افزود: در آن زمان، بازنشستگان، جانبازان، معلولان، زنان سرپرست خانوار و سالمندان مشمول این طرح می‌شدند و خدماتی از جمله استفاده از مراکز فرهنگی، فرهنگسراها و مراکز تفریحی و گردشگری به اعضای دارای کارت ارائه می‌شد. همچنین امکان استفاده از 2 تراکنش در اتوبوس طی هر روز به صورت نیم‌بها و برای معلولان به صورت رایگان به دارندگان کارت، ارائه می‌شد.

شاهمرادی با اشاره به بازنگری مجدد در این طرح در دوره جدید مدیریت شهری ادامه داد: پس از انجام این بازنگری‌ها، بیماران خاص دارای پرونده تأییدشده از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به مشمولان طرح منزلت شهروندی اضافه شده‌اند. همچنین صدور کارت منزلت شهروندی ویژه جانبازان بدون در نظر گرفتن درصد جانبازی آنها انجام خواهد گرفت.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان افزود: استفاده از خدمات اتوبوسرانی به صورت هفتگی تجمیع شده و تعداد تراکنش‌های افراد توان‌خواه از 2 تراکنش به 4 تراکنش افزایش می‌یابد. از سوی دیگر استفاده از خدمات مترو به خدمات طرح منزلت شهروندی افزوده شده و افراد توان‌خواه از 2 تراکنش رایگان روزانه و و سایر گروه‌های مشمول از 2 تراکنش نیم‌بهای مترو بهره‌مند می‌‌شوند.

به گفته او، در طرح جدید، استفاده از استخرهای تحت پوشش سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان که به بخش خصوصی واگذار شده است و سایر استخرهای خصوصی در صورت انعقاد قرارداد، به ازای هر نفر، 4 مرتبه در سال با تخفیف 50 درصد امکان‌پذیر است.

شاه‌مرادی با اشاره به اینکه تاکنون 46 هزار و 168 نفر از گروه‌های مشمول، کارت منزلت شهروندی دریافت کرده‌اند، گفت: پس از چند ماه برگزاری جلسات کارشناسی، لایحه ارتقای طرح منزلت شهروندی فردا یکشنبه 18 اردیبهشت ماه برای تصویب در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز