استاندار: گسترش فعالیت دفتر نمایندگی وزارت خارجه در اصفهان ضرورت دارد

۱۴۰۱/۰۲/۱۷ - ۲۱:۲۱:۵۷
کد خبر: ۱۳۲۶۳۴۸
استاندار: گسترش فعالیت دفتر نمایندگی وزارت خارجه در اصفهان ضرورت دارد
استاندار اصفهان گفت: گسترش فعالیت‌های دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان اصفهان، ضرورتی راهبردی و تاثیر گذار است.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، استاندار اصفهان در دیدار با عبدالله سهرابی ، دستیار وزیر امور خارجه  و رضا پیرپیران، مسئول هماهنگی امور نمایندگی‌های داخل وزارت امور خارجه به صورت مبسوط بر ضرورت گسترش فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... استان با رویکرد توسعه پایدار در حوزه های متنوع از جمله گردشگری پایدار، صنایع دستی، صنایع هایتک و ... اشاره کرد.

وی، بر ضرورت واگذاری اختیارات بیشتر و جامع تر به استانداران در حوزه دفاتر وزارت خارجه استان ها در هماهنگی مسئولان دفاتر با استانداران تاکید نمود و خاطر نشان کرد: هم افزایی دفاتر وزارت خارجه با استانداری ها می تواند در توسعه پایدار و پویای کشور نقشی کارآمد و راهبردی تر ایفا نماید.

نماینده عالی دولت در استان اصفهان، در ادامه بر ضرورت بهره گیری مناسب از ظرفیت های منطقه ای و جهانی استان در رویکرد مبتنی بر توسعه درونزا کشور تصریح نمود و در ادامه به نقش راهبردی دفاتر نمایندگی وزارت خارجه در استان ها به منظور آشنایی بیشتر سرمایه گذاران خارجی با ظرفیت های جاری کشور اشاره و خاطر نشان ساخت: در صورتی که اختیارات و توجهات لازم به این دفاتر محقق شود، این مراکز می توانند بیش از این در توسعه و گسترش مراودات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و خلق فرصت ها نقش آفرینی کنند.

سید رضا مرتضوی، تاکید کرد: استان اصفهان از جمله استان های برتر کشور است که از مزیت ها و ظرفیت های نافع و فراوانی در حوزه صنعت، گردشگری، صنایع دستی، شرکت های دانش بنیان و ... برخوردار است، اما تاکنون آن گونه که باید از این فرصت ها بهره برداری موثر و همه جانبه محقق نشده و تقویت این ظرفیت ها توسط وزارت امور خارجه، می تواند نقشی به سزا در پویایی اقتصاد، عمران، آبادانی و پیشرفت ملی و استانی ایفا کند.

انتهای پیام

 

نظر شما