دستگاه قضایی اصفهان جریان خدمت‌رسانی را تقویت کند

۱۴۰۱/۰۲/۱۷ - ۲۱:۲۹:۳۲
کد خبر: ۱۳۲۶۳۵۰
دستگاه قضایی اصفهان جریان خدمت‌رسانی را تقویت کند
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پیشنهاد من به دستگاه قضایی این است که حتما مسئله جریان خدمت‌رسانی را تقویت کند و به عنوان مورد دوم نیز موضوع خدمات رسانی تسهیل شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، علی صالحی با اشاره به موضوع رضایت اجتماعی اظهار کرد: به نظر می‌آید همه دستگاه‌ها از جمله مدیریت شهری باید یک جریان خدمت موثر برای ارتقا این موضوع رقم بزنند، در حالی که الان شرایط برای تسهیل اقدامات نهادهای خدمت رسان از جمله شهرداری به دلایل مختلف فراهم نیست.

وی با تاکید بر تشویق جریان‌های پیشتاز خدمات رسانی گفت: پیشنهاد من به دستگاه قضایی این است که حتما مسئله جریان خدمت‌رسانی را تقویت کند و به عنوان مورد دوم نیز موضوع خدمات رسانی تسهیل شود.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یکی از نمونه‌ها، نظارت‌های چند گانه است. خود ما قائل به کاهش انحرافات از طریق این نظارت‌ها و مقابله با مفاسد هستیم، دغدغه ما نیز همین بوده است. اما بعضا با نظارت‌هایی که در حدود اختیارات بعضی از دستگاه‌ها هم نیست و به جای تسهیل روند اداری یک بروکراسی جدیدتری اضافه می‌کنند نارضایتی‌ها بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: به نظر می‌آید که به تمرکز نظارتی در این موضوعات نیاز است که خروجی آن ارتقا کیفیت خدمات به نفع مردم باشد.

صالحی تصریح کرد: در حوزه جلوگیری از مفاسد در شهرداری باید گفت که بخش اندکی از آن مربوط به خود شهرداری است و بازیگران دیگری نیز دخیل هستند که نقش آنان شاید از همکاران ما در شهرداری بیشتر باشد و لازم است در این حوزه نظارت تعاملی بیشتر شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: عمده مطالبات مردم در دیدارهای مردمی مربوط به مواردی است که در حوزه اختیارات شهرداری نیست. پیشنهاد من این است که کارگروهی با محوریت دستگاه قضایی شکل بگیرد تا مجموعه‌ای واقعی در قالب پارلمان شهری امکان پیگیری مطالبات مردم و پاسخ‌خواهی از دستگاه‌ها از جانب ما به عنوان نمایندگان مردم را صورت دهد.

وی افزود: موضوعاتی در حوزه بین دستگاهی مطرح است که شهرداری نیز بخشی از آن به شمار می‌رود. با ورود دستگاه قضایی منبع تولید بزه و بزهکاری کنترل می‌شود و انتظارهای  یک جانبه از مدیریت شهری در آن موضوع وجود ندارد، از جمله مسئله فروش ضایعات که چرخه مهاجران، اتباع خارجی، کودکان کار و... را به دنبال خود دارد. 

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در این موضوعات عمده نگاه‌ها به سمت مدیریت شهری است در حالی که حداقل وظایف بر عهده شهرداری است و اینجا به نظر می‌آید بار ترک فعلی که در حوزه‌های فرهنگی اجتماعی از جانب برخی دستگاه‌ها اتفاق افتاده به مدیریت شهری منتقل شده و نهایتا چرخه‌ای که در این حوزه وجود دارد به خوبی کنترل بزه و آسیب را انجام نمی‌دهد، البته مدیریت شهری اصفهان در این دوره فراتر از تعهدات خود به میدان آمده است اما میدان مقداری از سایر بازیگران خالی است.

وی با اشاره به نقش صنایع در معضلات اصفهان بیان کرد: صنایع حق خود را نسبت به شهر اصفهان در معضل آب، اشتغال، آلودگی هوا و فرونشست ادا نمی‌کنند. اعداد بالایی داریم مربوط به صنایع استان که آب و آلودگی، تخریب زیرساخت‌ها و آسیب‌های اجتماعی‌اش برای شهر اصفهان است اما عمده عایدات آن به سمت منابع ملی می‌رود و این صنایع نقش خود را در این موضوع ایفا نمی‌کنند، درخواست ما این است که حق اصفهان در این موارد رعایت شود. 

انتهای پیام

 

نظر شما