رقابت ۲ هزار اثر از ۱۸ کشور جهان در مسابقه نقاشی کودکان و نوجوان اصفهان

۱۴۰۱/۰۲/۱۸ - ۱۶:۳۶:۴۴
کد خبر: ۱۳۲۶۷۱۴
رقابت ۲ هزار اثر از ۱۸ کشور جهان در مسابقه نقاشی کودکان و نوجوان اصفهان
برگزیدگان نخستین دوره مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان اصفهان (پوپک) که حاصل رقابت بیش از ۲هزار اثر از ۱۸ کشور جهان بود، همزمان با هفته فرهنگی اصفهان معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، معاون فرهنگی شهرداری اصفهان در آیین اختتامیه این رقابت گفت: در مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان اصفهان از ۲۸ استان ایران و ۱۸ کشور جهان بیش از ۲۰۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده و مورد داوری قرار گرفت.

مجتبی شاهمرادی با اعلام این خبر افزود: ارمنستان، اسپانیا، آذربایجان، آلمان، آمریکا، بلاروس، بوسنی و هرزه گوین، ترکیه، سریلانکا، کانادا، کلمبیا، نیجریه، نیکاراگوئه و هند از جمله کشورهایی بودند که آثار متنوعی از سوی آنها به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

او با بیان اینکه اختتامیه این جشنواره در هفته فرهنگی اصفهان و با گرامیداشت حاج مصورالملکی، نقاش برجسته اصفهانی برگزار شد، تاکید کرد: آثار این جشنواره در شهر اصفهان و سایت جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود و دوره بعدی این مسابقه نیز در سال جاری برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: موضوع این جشنواره «شهر من، شهر زندگی» است و امیدواریم اصفهان به شهری مناسب برای زندگی کودکان تبدیل شود.

 اصفهان و ترکمنستان رکورددار آثار داخلی و خارجی شدند 

بر اساس بیانیه هیئت‌داوران این مسابقه، بیشترین آثار خارجی از کشور ترکمنستان و بیشترین آثار داخلی از اصفهان به دبیرخانه ارسال شده است. همچنین تناسب اثر با سن کودک و نوجوان و خلق اثر بدون دخالت مربی و والدین، میزان ارتباط آثار با موضوع مسابقه، در نظر گرفتن تخیل و خلاقیت در بیان موضوع، نوآوری، ترکیب‌بندی، زاویه‌ دید، تکنیک و بافت در نقاشی و مهارت‌های اجرایی در ارائه اثر ملاک‌های ارزیابی آثار شرکت‌کننده از سوی هیئت‌داوران بوده است.

در ادامه این برنامع، علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان، احمدقربان‌اف سفیر ترکمنستان در ایران، مجتبی شاهمرادی معاون فرهنگی شهردار اصفهان و عطیه مرکزی یکی از داوران جشنواره از برگزیدگان این جشنواره تقدیر کردند.

در این رقابت، در رده سنی چهار تا شش سال، آثار پریسا حیدری از استان البرز، لیلیان عباسی از اصفهان و ماه‌گل حسینی از اصفهان به عنوان برگزیده و آثار جانان مطوری سبحانی از اصفهان، ترنم محتشم از بجنورد، نیروانا سلیمانی از شاهین‌شهر، مهرداد محنانی از بجنورد و هلیا عزیزی از اصفهان شایسته تقدیر دانسته شد.

در گروه سنی هفت تا ۹ سال، آثار مائده ایمانی بشارت از همدان، آنیتا مسرتی از تبریز و مینا مارچسا از ارمنستان برگزیده و آثار تسنیم رسولی از اصفهان، آرمین قلی زاده از اردبیل، نازنین بیاتی از همدان، سیده الناز میرحسینی از خراسان رضوی و اوتیس مهرچیان از ارمنستان شایسته تقدیر معرفی شدند.

مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان اصفهان که از زمستان 1400 آغاز به ‌کار کرد، پذیرای آثاری از کودکان و نوجوانان 4 تا 18 ساله ایران و سراسر جهان بود که آثار خود را به‌‌صورت مجازی در وب‌سایت مسابقه بارگذاری کردند. داوری مرحله نهایی این رقابت را عطیه مرکزی، اکبر نیکان‌پور و سید امین مویدی بر عهده داشتند و برگزیدگان در چهار رده سنی معرفی شدند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز