چرخابی: بازی حساب شده؛ راه رسیدن سپاهان به پیروزی

۱۴۰۱/۰۲/۲۲ - ۱۰:۴۱:۵۹
کد خبر: ۱۳۲۸۱۳۲
چرخابی: بازی حساب شده؛ راه رسیدن سپاهان به پیروزی
کارشناس فوتبال کشورمان بازی منطقی، هوشمندانه وهمراه با بستن حرکات و نفوذ پرسپولیس از کناره ها را راه رسیدن سپاهان به پیروزی در مقابل پرسپولیس می‌داند.

حسین چرخابی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا در اصفهان، در خصوص بازی مهم دو تیم پرسپولیس و سپاهان اظهار داشت: شرایط سپاهان از هر جهت بهتر از پرسپولیسی است که دو بازیکن مصدوم پیدا کرده و امتیاز با ذوب آهن را از دست داده است.  برد استقلال موجب شده تا پرسپولیسی ها  از نظر روحی و روانی در شرایط خوبی قرار نداشته باشند.

وی افزود: سپاهان نیز با توجه به بازی سختی که در مقابل پیکان داشت و برد ارزشمندی که به دست آورد در وضعیت روحی بهتری قرار  دارد، سپاهان بازی بسیار هوشمندانه ای در مقابل پیکان از خود نشان داد، آنها بعد از گلی که به ثمر رساندند به خوبی توانستند از داشته ۳ امتیازی خود دفاع کنند.

وی ادامه داد: سپاهان در تمام مدت بازی با پیکان مدیریت بازی را در اختیار داشت، هرچند پیکان بعد از گل سپاهان سعی در استفاده ازضدحملات داشت، با وجود اینکه شاگردان حسینی از ابتدای کار بیشتر در کار دفاعی بودند، تنها در ده دقیقه پایانی خود را به آب و آتش زدند و موقعیت‌هایی هم نصیب آنها شد.

کارشناس فوتبال کشورمان با بیان اینکه سپاهان مقابل پیکان یکی از بازی های خوب و هوشمندانه خود را انجام داد، خاطرنشان کرد: شاگردان محرم نویدکیا در این بازی به موقع حمله داشتند و در زمان از دادن توپ به  خوبی دفاع می کردند و اجازه بازی سازی به تیم پیکان ندادند.

چرخابی در پاسخ به این سوال که آیا بازیکنان سپاهان توانستند از خستگی ناشی از بازیهای لیگ قهرمانان آسیا رهایی پیدا کنند یا خیر، گفت: در فوتبال دنیا شرایط تیمها به گونه ای است که بسیاری از بازیها در فواصل کوتاه انجام می شود و تیم ها ریکاوری خود را به موقع انجام می دهند، چرا که ممکن است در کمتر از ۷۲ ساعت بازی بعدی خود را باید انجام دهند. آنها برای آماده سازی و ریکاوری بازیکنان خود از دستگاه های بسیار پیشرفته استفاده می کنند، امادر ایران بیشتر  تیم ها بصورت سنتی ریکاوری انجام می دهند و دستگاههای پیشرفته آنها را در اختیار نداریم و به همین دلیل است که این خستگی ها به این زودی ها دست از سر بازیکنان برنمی دارد.

این پیشکسوت فوتبال تصریح کرد: سپاهان در بازی پیکان با هوشمندی که داشت، سعی کرد از توان و انرژی بازیکنانش به موقع استفاده کند. گاهی برخی از تیمها بیش از اندازه دوندگی دارند، دوندگی هایی که برای تیم سودی ندارد. اما برخی تیم ها کمتر می دوند، اما دوندگی بازیکنانشان به اندازه است. مسئله ای که سپاهان در بازی با پیکان انجام داد و بازیکنان آنها خیلی صحیح و به اندازه دوندگی کردند تا کمتر خسته شوند.

وی در خصوص فاصله ۵ امتیازی دو تیم سپاهان و پرسپولیس در جدول و اهمیت ۳ امتیاز این دیدار، خاطرنشان کرد:  پرسپولیس تیمی است که در حمله با حوصله کارمی کند و حرکات کناری زیادی در زمین انجام می دهند و اگر سپاهان بتواند همانند بازی با پیکان حساب شده و منطقی بازی کند و بی گدار به آب نزند و موقعیت های خود را بازی احساسی و بی دقتی از دست ندهد می تواند به پیروزی برسد.

 وی افزود: با توجه به شرایط پرسپولیسی ها از نظر روانی فشار بیشتری را تحمل می کنند، چرا که آنها به دنبال پیروزی در این بازی هستند تا امیدوار باشند، نتیجه بازی مهم و حساس استقلال و فولاد خوزستان به نفع آنها تمام شود و بتوانند به صدر جدول نزدیک تر شوند،بنابراین هر کدام ازدو تیم که بتوانند براحساسات خود غلبه کرده و بازی منطقی در حمله و دفاع داشته باشند می توانند به موفقیت برسند.

چرخابی با بیان اینکه بازی همراه با تماشاگران دو تیم در زمین بیطرف گفت:  این مسئله بسیار بی منطق است، اگر دو تیم را به دلیل شرایطی که ایجاد کردند و اتفاقاتی که تماشاگران به وجود آوردند، جریمه کرده اند و بازی آنها در زمین بی طرف است حضور تماشاگر بی معنا است.

وی اظهارداشت: حالا که قرار است تماشاگر باشد چه فرقی دارد در اصفهان،تهران یا سیرجان باشد. یکسری مسائل را می بینیم که قابل فهم نیست، مسائل دو تیم بیشتر به خاطر تماشاگران بود، بازی در زمین خودی بدون تماشاگران منطقی تر از بازی در زمین بیطرف و با تماشاگران است و این بازی با احساسات تیمها و هواداران آنها است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز