استاندار اصفهان: روابط متقابل فرهنگی اصفهان و بیروت در شرایط عمومی منطقه کارآمد است

۱۴۰۱/۰۲/۲۴ - ۱۰:۳۱:۲۸
کد خبر: ۱۳۲۸۵۰۳
استاندار اصفهان: روابط متقابل فرهنگی اصفهان و بیروت در شرایط عمومی منطقه کارآمد است
استاندار اصفهان در دیدار با وزیر فرهنگ لبنان گفت: لازم است اصفهان در حوزه‌های فرهنگی، توسعه روابط و مناسبات با لبنان از ظرفیت های ممتاز فرهنگی و هنری خود نهایت بهره لازم را اخذ نماید.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، استاندار اصفهان در دیدار با وزیر فرهنگ لبنان اظهار داشت: ضرورت گسترش رابطه فرهنگی بین ایران و لبنان امری با اهمیت و راهبردی است.

وی در این نشست در مورد راهکارهای تقویت زمینه های فرهنگی و هنری با محمد مرتدا و هیات همراه به گفتگو، تشریک مساعی و رایزنی پرداخت.

سیدرضا مرتضوی روابط دوستانه و خوب دو کشور را پایه‌ای برای توسعه همه‌جانبه مناسبات برشمرد و خاطر نشان ساخت: روابط همه جانبه ایران و لبنان خصوصا روابط متقابل فرهنگی این دو کشور بالاخص اصفهان و بیروت بسیار در شرایط عمومی منطقه کارآمد و حایز اهمیت است.

نماینده عالی دولت در استان اصفهان، ضمن اشاره به اراده جدی برای توسعه روابط و همکاری‌ها میان ایران و لبنان اظهار امیدواری کرد: مردم ایران و لبنان در زمینه تاریخی و ادبی، معماری و هنر و … بتوانند در هم افزایی یکدیگر به خلق شرایط و آثار تاثیر گذار و قابل توجه نائل شوند.

محمد مرتدا وزیر فرهنگ لبنان نیز در این دیدار آثار باستانی، ابنیه تاریخی اصفهان را بسیار زیبا، غیر قابل توصیف و جذاب برشمرد و بیان داشت:‌ اصفهان تجلیگاه زیبایی های شگفت انگیز از واقعیات جاری است.

وی، ضمن یادآوری این نکته که بی اغراق اصفهان جز زیباترین و پرجاذبه ترین شهرهای ایران و جهان است، تصریح کرد: اصفهان چون ستاره ای درخشان در آسمان فرهنگ و ادب، اسلام و ایران درخشش داشته و جلوگاهی بی بدیل از تعامل، گفتگو و همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان توحیدی ساکن در آن است.

وزیر فرهنگ لبنان، در ادامه با تاکید بر قدمت جاذبه‌های گردشگری اصفهان، خاطر نشان کرد: این پیشینه و آثار برجای مانده از آن، فرصت بی نظیری برای تعامل دوسویه میان اصفهان و بیروت در خصوص توسعه گردشگری پایدار را به نحو موثر و کارآمد فراهم می سازد.

شایان ذکر است، مرتضوی، همگام با هیات لبنانی پس از بازدید از منزل استاد بدرالسما و مشاهده آثار فاخر این هنرمند پرآوازه، میهمانان لبنانی را در ضیافت ناهار پذیرا شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز