عیسی امینی: برخی با نگاه اقتصادی به دنبال استحاله نهاد وکالت‌اند

۱۴۰۱/۰۲/۲۶ - ۱۳:۵۲:۴۰
کد خبر: ۱۳۲۹۶۱۶
عیسی امینی: برخی با نگاه اقتصادی به دنبال استحاله نهاد وکالت‌اند
رئیس اسبق کانون وکلای مرکز گفت: برخی افراد با نگاه به مسائل اقتصادی نهاد وکالت را سوار بر موج اقتصاد کردند و هدف آن‌ها در وهله نخست، استحاله نهاد وکالت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از اصفهان، آیین چهل و ششمین تحلیف کارآموزان وکالت کانون وکلای دادگستری استان اصفهان با تحلیف ۱۴۹ نفر از کارآموزان وکالت پس از طی کردن هجده ماه دوره کارآموزی و موفقیت در اختبار کتبی و شفاهی، با اتیان سوگند و توثیق شرافت خود به همراه امضا قسم‌نامه در حضور اعضا هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری اصفهان، مقامات اداری و قضایی استان و خانواده‌های خود برگزار شد.

در این مراسم رئیس اسبق کانون وکلای مرکز گفت: مراسم تحلیف مهمترین روز زندگی یک وکیل است و هیچ متنی به زیبایی سوگندنامه یک وکیل نداریم.

عیسی امینی بیان داشت: وکیل باید شریف باشد و در ذات کلمه شریف نجابت، عالی‌قدری و بزرگی وجودارد.

وی تصریح کرد: متن سوگندنامه وکلا در کشورهای مختلف تقریبا یکی است و همه‌جا وکیل را در مرحله آخر سوگند می‌دهند که شرافت خودش را وثیقه قرار دهد.

رئیس اسبق کانون گفت:در کار وکالت بخش زشت آن نقض سوگند است و وکیل شریف در جهان امروز حرفه‌ای است و باید توانسته باشد برند سازی‌اش را به‌دقت انجام دهد.

امینی بیان داشت: در این حرفه کسانی وجود دارند که بدون تخلف پله‌های ترقی را بیشتر از بقیه طی می‌کنند و اعتبار به دست می‌آورند؛ رمز موفقیت ایشان پشتکار ای است که دارند. 

رئیس اسبق کانون وکلای مرکز با بیان اینکه داشتن پشتکار رکن اول وکالت است، گفت: رکن دوم نیز دانش است: اگر کانون وکلا امروز یک برند است تردید نکنید علت آن داشتن دانش صنف وکالت بوده است و دانش وکلا محدود به حقوق نیست و در حوزه‌هایی مانند روان‌شناسی، ادبیات و سایر علوم اجتماعی نیز قرار دارد؛

وی ضمن تاکید بر اینکه اقناع کردن دادگاه صرفا با دانش حقوق محقق نمی‌شود گفت: نکته سوم صبر است و دارویی بالاتر از صبر برای هر دردی وجود ندارد.

وی افرود: صبر انسان را بزرگ می‌کند و قضاوت را به دست مردم می‌سپارد.

امینی بیان داشت: نکته چهارم نیز رازداری است، وکالت بدون رازداری معنا ندارد. باید بدانید تیغ دادسرا همراه بالای سر شماست و نقض سوگند عواقب ناگواری خواهد داشت.

رئیس اسبق کانون وکلای مرکز در ادامه تأکید کرد: برخی افراد با نگاه به مسائل اقتصادی نهاد وکالت را سوار بر موج اقتصاد کردند و هدف آن‌ها در وهله نخست، استحاله نهاد وکالت است. این افراد به دنبال این هستند که نهاد وکالت را برای تفکر اشتباه عده‌ای، از درون استحاله کنند که این موارد ربطی به قاضی و وکیل هم ندارد.

وی افزود: این مؤسسات مافیایی تنها منافع خودشان را می‌خواهند و از این اقدامات برای به حواشی کشیدن و ایجاد مشکل برای کانون وکلا، استفاده می‌کنند؛ کانون وکلا در هیئت عمومی دیوان عدالت اداری در شورای عدالت با کمک قوه قضائیه، این مؤسسات را محکوم کرد اما شاهد هستیم که این مؤسسات همچنان قدرت دارند.

امینی بیان داشت: این مؤسسات طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب‌وکار که بر این اساس، آزمون وکالت و آزمون سردفتری از امسال بدون تعیین ظرفیت برگزار خواهد شد را ارائه دادند ولی نمایندگان حقوقی غیر وکیل را به داخل دادگستری ورود می‌دهند یعنی قبل از اینکه به وکلا صدمه بزنند، به دادگستری صدمه وارد می‌سازند و دادگستری را از درون خراب می‌کنند که در ادامه ضرر آن به عامه مردم است.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز