ایجاد بستر امن و ارتباط پایدار در شبکه‌های ارتباطی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان

۱۴۰۱/۰۲/۲۹ - ۱۶:۰۲:۱۲
کد خبر: ۱۳۳۰۷۵۰
ایجاد بستر امن و ارتباط پایدار در شبکه‌های ارتباطی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان
رئیس اداره آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) اداره کل راه و شهرسازی استان از راه اندازی شبکه امن و ایجاد ارتباط پایدار فی مابین شبکه ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌ها و ستاد اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، امیر پورحیدر رئیس اداره آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: امروزه فناوری اطلاعات پایه و ستون اصلی هر سازمانی است که بدون آن بقای سازمان غیر ممکن است.  

وی با بیان اینکه گام اول در ارائه خدمات الکترونیک، ایجاد زیر ساخت مناسب در بستری امن جهت حفظ منابع و اطلاعات سازمان است اذعان داشت: به طور ویژه هر گونه ارتباط از شبکه‌های بیرونی سازمان به داخل و استفاده از منابع سازمان نیازمند سیاست‌های امنیتی سطح بالا است.  

رئیس اداره فاوا راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: در همین راستا و به جهت تحقق ارتباط امن و پایدار، این اداره‌کل با همراهی سازمان ملی زمین و مسکن نسبت به راه اندازی بستری امن بین شبکه ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌ها و ستاد اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اقدام کرده است.  

 وی افزود: امکان سنجی جهت اجرای این پروژه گسترده از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ آغاز شد که در روند انجام آن ساختمان‌های ستادی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و تمامی ادارات راه و شهرسازی شهرستانهای استان، مجهز به تجهیزات برقراری ارتباط شدند.  

 پورحیدر با بیان اینکه طی چهار ماه اخیر برای این اقدام، بیش از ۲۴۰ نفرساعت هزینه شده است گفت: برخی از اقدامات بعمل آمده شامل نیازسنجی و بررسی میدانی با اعزام کارشناسان این اداره به ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌ها، انجام مکاتبات با سازمان ملی زمین و مسکن و اخذ مشاوره در راستای این اقدام و نصب تجهیزات برای ۲۵ اداره راه و شهرسازی تابعه بوده است.  

 وی ادامه داد: ۲۵ دستگاه روتر و تجهیزات لازم دیگر با توجه به شرایط و اولویت بندی برای این شهرستان‌ها نصب و راه اندازی شد.  

رئیس اداره فاوا راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: برقراری ارتباط فنی با سازمان ملی زمین و مسکن و اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان، راه اندازی سامانه‌های سازمان ملی زمین و مسکن از جمله سامانه جامع، استعلام فرم (ج)، نوسا، سامانه یارانه و ... همچنین راه اندازی سامانه‌های این اداره‌کل از جمله اتوماسیون اداری،  سیستم حضور و ... در همین بستر از دیگر اقدامات بعمل آمده بوده است.  

وی در پایان اذعان داشت: با توجه به افزایش روز افزون مخاطرات و حملات سایبری در حوزه فناوری اطلاعات و اهمیت حفظ و نگهداری داده‌های سازمان، با راه‌اندازی این شبکه و ایجاد ارتباط پایدار و امن، می‌توان به مزایای کاهش ریسک از دست دادن اطلاعات،  افزایش سرعت و دسترسی پذیری دست یافت.  

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز