شاخص محیط کسب و کار استان اصفهان در زمستان ۱۴۰۰ بهبود ۶ رتبه‌ای داشت

۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۱۰:۲۸:۵۴
کد خبر: ۱۳۳۱۹۴۰
شاخص محیط کسب و کار استان اصفهان در زمستان ۱۴۰۰ بهبود ۶ رتبه‌ای داشت
رییس اتاق بازرگانی اصفهان از بهبود 6 رتبه‌ای شاخص محیط کسب و کار استان اصفهان در زمستان 1400 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، مسعود گلشیرازی ضمن بیان اهمیت شاخص فضای کسب و کار در توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال استان و کشور تصریح کرد: هیات نمایندگان دوره نهم اتاق اصفهان همواره بهبود فضای کسب و کار استان، شاخص‌گرایی و کمک به رفع مشکلات فعالان اقتصادی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.   

مسعود گلشیرازی افزود: شاخص محیط کسب و کار استان از 5.98 در پاییز 1400 به 5.57 در  زمستان 1400  کاهش یافت که نشان دهنده بهبود محیط کسب و کار استان است.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان، استمرار بهبود شاخص محیط کسب و کار استان را نیازمند تداوم همدلی و همکاری بخش خصوصی و دولتی به ویژه عزم راسخ در استان برای تحقق شعار پشتیبانی از تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی دانست.

گلشیرازی بر نقش موثر برگزاری منسجم و اثر بخش جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و ستاد تسهیل استان در سال‌های گذشته، در بهبود 18 رتبه‌ای  شاخص محیط کسب و کار استان  در 3 سال اخیر تاکید کرد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اجرای طرح حذف ارز ترجیحی از سوی دولت سیزدهم، بر ضرورت همدلی و همراهی همه دستگاه‌های دولتی و فعالان بخش خصوصی برای اجرای موفق این طرح و سیاست‌های اقتصادی دولت تاکید کرد.

لازم به ذکر است قانون بهبود مستمر محیط کسب وکار در سال 1390 در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که به موجب این قانون، به منظور اطلاع سیاستگذاران از وضعیت محیط کسب و کار کشور، شاخص‌های ملی و استانی محیط کسب و کار به طور سالانه و فصلی با همکاری اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف کشور استخراج و معرفی می شود. بر مبنای آخرین گزارش، شاخص فضای کسب و کار اصفهان از 5.98در پاییز 1400  به 5.57 در زمستان 1400 بهبود یافت. این شاخص عددی بین یک تا 10 می‌باشد که کاهش آن نشان دهنده بهبود فضای کسب و کار است.

این در حالی است که در پاییز 1400 علی‌رغم بهبود مستمر شاخص محیط کسب و کار طی 3 سال گذشته با تنزل رتبه روبرو بود که با چاره‌اندیشی سریع مسئولین و حمایت از رئیس اتاق بازرگانی اصفهان مجددا روند بهبود خود را در زمستان 1400 از سر گرفت.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز