سازش در ۳۶ درصد از پرونده های قضایی استان اصفهان

۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۷:۴۴:۴۲
کد خبر: ۱۳۳۳۰۱۸
سازش در ۳۶ درصد از پرونده های قضایی استان اصفهان
معاون منابع انسانی دادگستری کل اصفهان گفت: ۳۶ درصد از پرونده های قضایی این استان با گذشت شاکیان، همکاری مردم و اعضای شوراهای حل اختلاف منجر به صلح و سازش شد.

سید رضا سجودی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا اظهارکرد: میزان صلح و سازش در پرونده های قضایی استان اصفهان از ۲۶ درصد در سال ۹۹ و قبل از آن به ۳۶ درصد در یک سال گذشته رسیده است.

وی افزود: در مدت یکسال گذشته ۵۷ هزار پرونده دعاوی و اختلافات محاکم قضایی این استان منجر به صلح و سازش شده و اختلافات افراد به طور کامل پایان یافت.

معاون منابع انسانی دادگستری کل اصفهان نقش مردم، معتمدین، شوراهای حل اختلاف و قضات را در تحقق این امر مهم اعلام کرد و اظهارداشتک میانجی گری و داوری بین طرفین اختلاف در این خصوص موثر است.

وی سرقت را در بین پرونده های کیفری و مطالبه را در زمره دعاوی حقوقی دارای بیشترین آمار در میان دیگر موضوعات مجرمانه و اختلافات حقوقی اعلام کرد و افزود: شرایط اقتصادی باعث شده تا فراوانی برخی از پرونده‌ها نسبت به گذشته تغییر پیدا کند.

سجودی خاطرنشان کرد:  توهین، تهمت، افترا و ضرب و جرح‌های شخصی بیشترین پرونده  را در دادسرا و دادگاه های این استان داشتند که با تغییر شرایط اقتصادی و مشکلات آن سرقت، کلاهبرداری و مطالبه چک و نیازهای مالی در صدر ۱۰ جرم اول اصفهان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: برای کاهش سرقت و افزایش امنیت تدابیر لازم با همکاری دیگر نهادهای امنیتی و انتظامی انجام شده تا وضع موجود کنترل و پیشگیری از جرم انجام شود.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری اصفهان با اشاره به حجم افزایشی پرونده های قضایی ورودی به دادگاه ها و پرونده های باقیمانده از گذشته گفت: این موضوع به عنوان ابر چالش دستگاه قضایی این استان مطرح است که با جذب نیروی انسانی اداری و قاضی رسیدگی‌ها افزایش و اطاله دادرسی کاهش می‌یابد.

وی اضافه کرد: فرآیند برگزاری آزمون برای نیروهای جدید انجام و مرحله مصاحبه و گزینش برای شروع به کار نیروهای جدید در حال انجام است.

سجودی خاطرنشان کرد: علاوه بر افزایش نیروی انسانی در حوزه فرا دادگستری مثل همکاری دیگر نهادها و مردم در پیشگیری از وقوع جرم و راه اندازی مراکز داوری و میانجی گری لازم است که این امر کاهش میزان ورودی پرونده ها و بزه دیدگی به همراه دارد.

انتهای پیام

نظر شما