ارتقای ۶ رتبه ای شاخص محیط کسب و کار استان اصفهان

۱۴۰۱/۰۳/۱۵ - ۱۰:۰۲:۱۸
کد خبر: ۱۳۳۶۱۶۷
ارتقای ۶ رتبه ای شاخص محیط کسب و کار استان اصفهان
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان عنوان کرد: مطابق آخرین گزارش اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران، شاخص محیط کسب و کار استان اصفهان از رتبه ۱۵ کشوری به رتبه ۹ ارتقا یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، امیررضا نقش اظهار کرد: شاخص محیط کسب و کار استان از ۵/۹۸ در پاییز ۱۴۰۰ به ۵/۵۷ در زمستان ۱۴۰۰ کاهش یافت که نشان دهنده بهبود وضعیت محیط کسب و کار استان می باشد.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۰ پس از تصویب قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار در مجلس و به موجب این قانون، به منظور اطلاع سیاستگذاران از وضعیت محیط کسب و کار کشور، شاخص های ملی و استانی محیط کسب و کار به طور سالانه و فصلی با همکاری اتاق های بازرگانی، تعاون و اصناف کشور استخراج و معرفی می شود.

معاون استاندار اصفهان، خاطر نشان کرد: شاخص ملی و استانی کسب و کار از طریق انجام محاسبات بر روی ۷۰ نماگر شامل ۲۸ مولفه پیمایشی و ۴۲ مولفه آماری اعم از محیط نهادی و محیط اقتصادی حاصل می شود. بر این اساس و با تلاش های صورت پذیرفته در راستای حل مشکلات و موانع واحد های تولیدی و فعالان اقتصادی استان، مطابق گزارش اتاق بازرگانی ایران شاخص کل محیط کسب و کار استان اصفهان از رتبه ۱۵ کشوری در پاییز ۱۴۰۰، به رتبه ۹ در پایان سال ۱۴۰۰، ارتقا یافت و عدد شاخص به میزان ۰/۴۱ کاهش را نشان داد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز