تحقق مبارزه با فساد اداری با راه‌اندازی سامانه سوت‌زنی در اصفهان

۱۴۰۱/۰۳/۱۷ - ۰۹:۵۶:۰۹
کد خبر: ۱۳۳۶۷۳۴
تحقق مبارزه با فساد اداری با راه‌اندازی سامانه سوت‌زنی در اصفهان
نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از کاهش تخلفات اداری با راه‌اندازی سامانه سوت زنی خبر داد و گفت: در حال حاضر می‌توانیم ادعا کنیم به نسبت قبل بسیاری از موارد تخلف کاهش یافته است و به واسطه این اقدام بهینه در مدیریت شهری دست افراد سودجو، فرصت‌طلب و مفسده‌خیز کوتاه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، ابوالفضل قربانی به مزایای سامانه سوت‌زنی اشاره و اظهار کرد: مبارزه با فساد یکی از اولویت‌های دوره ششم شورا بود که با راه‌اندازی سامانه سوت‌زنی این امر محقق می‌شود. 

وی افزود: اکثر قریب به اتفاق کارکنان شهرداری اصفهان پاک‌دست و خدوم هستند اما در این میان عده کمی با حضور دلالان قصد سودجویی دارند، بنابراین سامانه سوت‌زنی راهکاری برای کوتاه کردن دست این افراد فرصت‌طلب است. 

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه سامانه سوت‌زنی دیده‌بانی توسط مردم است، گفت: ممکن است مسائلی در درون و یا خارج از سیستم شهرداری وجود داشته باشد که شهروندان از آن مطلع می‌شوند، در نتیجه بهترین دیده‌بان مردم هستند. به این ترتیب آن‌ها می‌توانند گزارش‌های خود را سریع و راحت به دست مسئولان برسانند. 

وی ادامه داد: مسئولان مدیریت شهری برای مبارزه با تخلف‌ها مصمم هستند که با دریافت گزارش‌های مردمی می‌توان با این تخلفات برخوردهای جدی صورت دهند. 

قربانی از کاهش تخلفات اداری با راه‌اندازی سامانه سوت زنی خبر داد و گفت: در حال حاضر می‌توانیم ادعا کنیم به نسبت قبل بسیاری از موارد تخلف کاهش یافته است و به واسطه این اقدام بهینه در مدیریت شهری دست افراد سودجو، فرصت‌طلب و مفسده‌خیز کوتاه خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای ایجاد شفافیت باید با رانت اطلاعات مقابله کرد. ارتباطات خارج از سیستم اداری نیز باید از بین برود تا اعتماد شهروندان جلب شود، به این ترتیب می‌توانند با استفاده از سیستم‌های الکترونیکی کار خود را به آسانی انجام دهند. 

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بر تأکید بر لزوم حفظ حریم خصوصی در سامانه شفافیت بیان کرد: توصیه ما به شهروندان این است که به مواردی که برخی افراد سودجو قول انجام کارهای آن را با دریافت هزینه‌های هنگفت می‌دهند، توجه نکنند.

وی افزود: بنابراین باید تمامی اقدامات را خود انجام دهند و از دادن وکالت به این افراد برای پیگیری مسائل به طور جدی پرهیز کنند. 

قربانی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی لازم در مورد سامانه شفافیت و امکانات آن برای شهروندان به وسیله روابط عمومی شهرداری اصفهان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی لازم با نصب بنرها و پوسترها، استفاده از فضای مجازی و رسانه‌ها انجام می‌شود.

وی در خصوص سامانه سوت‌زنی و تفاوت آن با افشاگری و مطالبه‌گری، گفت: سوت‌زنی سامانه‌ای محرمانه است که آبرو حیثیت افراد را خدشه دار نمی‌کند. در این شرایط وظیفه مدیریت شهری حفظ حرمت افراد است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه برخی اطلاعات ارائه شده ممکن است نادرست باشد بنابراین باید بررسی‌های لازم انجام شود، گفت: سامانه سوت‌زنی قرار نیست بدون بررسی لازم افشاگری کند. قطعاً تا زمانی که دستگاه‌های مربوطه نسبت به صحت اخبار و اطلاعات ارائه شده مطمئن نشوند فعالیتی انجام نمی‌شود.

وی بیان کرد: زمانی که صحت اخبار و اطلاعات ارائه شده مشخص شود، قطعاً در اختیار سیستم‌های قضائی قرار می‌گیرد و آنها اقدامات لازم را در این زمینه انجام می‌دهند.

انتهای پیام

 

نظر شما