استاندار اصفهان: سفر رئیس‌جمهور به اصفهان، فصل جدیدی از تلاش در استان است

۱۴۰۱/۰۳/۲۲ - ۱۱:۰۸:۴۸
کد خبر: ۱۳۳۸۵۳۲
استاندار اصفهان: سفر رئیس‌جمهور به اصفهان، فصل جدیدی از تلاش در استان است
استاندار اصفهان با اشاره به سفر رئیس جمهور به اصفهان گفت: این مهمترین رویدادی است که می‌تواند فصل جدیدی از کار و تلاش را در استان ما ایجاد کند؛ اعتباراتی که در حال حاضر به استان‌ها تزریق می‌شود از محل مصوبات سفر ریاست‌جمهوری است؛ یعنی قرار است استان‌ها برنامه‌ریزی، مطالعه و اولویت استان خود را شناسایی کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، سید رضا مرتضوی در جلسه شورای اداری و در جمع مدیران استان در خصوص قرارگاه عفاف و حجاب هم بیان کرد: این قرارگاه از قرارگاه‌هایی است که حاکمیت دنبال پیگیری آن است و ما هم در استان از سر تکلیف سازمانی و هم تکلیف شرعی به این موضوع می‌پردازیم و فرمانداری‌های در شهرستان‌های مختلف هم باید این قرارگاه را تشکیل دهند و متناسب با قرارگاه استانی کار را جلو ببرند و مأموریت‌های خود را بر اساس شورای عالی انقلاب فرهنگی و مصوبات قبلی قرارگاه عفاف و حجاب انجام دهند.

مرتضوی در رابطه با امر خدمت‌گذاری هم گفت: مثل روز اولی که با خودمان  و خدا عهد کردیم که چطور عمل کنیم، این را به عنوان یک کار تشکیلاتی هر روز خود را رصد کنیم و ببینیم در چه مرحله‌ای قرار گرفته‌ایم و نباید وجدان کاری را فراموش و در اتاق کاری خود مبحوس کنیم و این باید به سایر بخش‌های مختلف ادارت و دستگاه‌ها سرریز شود و سعی کنیم این نگاه خیرخواهانه را در هر دستگاهی جلو ببریم.

استاندار اصفهان با تصریح بر همدلی در دستگاه‌ها برای حل مشکلات ادارات، گفت: باید به جذب اعتبارات در دستگاه‌های مختلف توجه شود و اگر دستگاهی در این باره مشکلی دارد، باید به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بگوید تا چیزی در استان زمین نماند.

وی با اشاره به کمبود برق هم اذعان کرد: در کشور نزدیک به ۱۳ هزار مگاوات کمبود برق داریم؛ در همین راستا اگر در قالب صرفه‌جویی، از مصرف هر استان حدود ۱۰ درصد کم شود، خیلی از این مسائل کم می‌شود و دچار خاموشی نخواهیم بود؛ ابتدا باید از اداره‌های خود شروع و به عنوان یک فرهنگ در ادارات خود جاری و ساری کنیم.

مرتضوی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها نیز در در این رابطه باید وارد عمل شوند و در زمینه کاهش مصرف برق کار کنند؛ اینطور که گفته شده مدیریت صرفه‌جویی در استان، موجب می‌شود عایدات آن نیز به خود استان برسد و اینطور نیست که این صرفه‌جویی در سر جمع کشور حساب شود.

استاندار اصفهان افزود: یک مشکلی که در حال حاضر با آن در استان مواجه هستیم، کم‌آبی است؛ به همین دلیل همه باید آمادگی آبرسانی به مناطقی که دچار کم‌آبی می‌شوند را داشته باشند.

وی با تصریح بر لغو مرخصی همه دستگاه‌ها تا پایان سفر رئیس‌جمهور، با اشاره به موضوع متروپل اظهار کرد: همه باید از این اتفاق درس بگیریم و ممکن است در استان ما هم اتفاق بیفتد؛ ساختمان‌های ناایمن را باید شناسایی کنیم  عکس‌العمل نشان دهیم و شهرداری‌ها را باید حتما این موضوع را در دستور کار قرار دهند.

مرتضوی با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان اصفهان گفت: این مهمترین رویدادی است که می‌تواند فصل جدیدی از کار و تلاش را در استان ما ایجاد کند؛ اعتباراتی که در حال حاضر به استان‌ها تزریق می‌شود از محل مصوبات سفر ریاست‌جمهوری است؛ یعنی قرار است استان‌ها برنامه‌ریزی، مطالعه و اولویت استان خود را شناسایی کنند.

استاندار اصفهان بیان کرد: در جلساتی که ما داشتیم در ابتدا به ۸۰ هزار میلیارد اعتبار برای پروژه‌ها رسیدیم و بعد در جلسات دیگری که در تهران داشتیم مصوباتی صورت گرفت و هنوز در حال جرح و تعدیل است.

وی یادآور شد: قبلا تجربه کردیم که دستگاه‌های مختلف از ظرفیت حضور وزیر در دستگاه خودشان استفاده نمی‌کردند؛ این اتفاق نباید بیفتد، اگر در سازمان صمت واحدهای صنعتی مشکل‌داری وجود دارد، این واحدها از نظر اولویت برای حضور در جلسات انتخاب شوند و وزیر باید به صحبت کسانی گوش کند که نیازهای اساسی دارند.

مرتضوی در پایان تصریح کرد: باتوجه به اینکه از هر شهرستان یک پیشنهاد در مصوبات سفر ریاست جمهوری قرار می‌گیرد، هر شهرستان باید در پیشنهادهایی که ارائه می‌دهد، دقت کنند.

انتهای پیام

نظر شما