استاندار اصفهان: یک سوم از اعتبارات سفر استانی رئیس جمهور به موضوع آب استان تخصیص یافت

۱۴۰۱/۰۳/۲۸ - ۱۱:۳۸:۴۳
کد خبر: ۱۳۴۰۵۹۸
استاندار اصفهان: یک سوم از اعتبارات سفر استانی رئیس جمهور  به موضوع آب استان تخصیص یافت
استاندار اصفهان، در نشست شورای اداری استان اصفهان به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، با بیان اینکه در سال های گذشته بدلیل سوء مدیریت در برخی بخش ها، مردم نسبت به برخی از سیاست ها آزرده خاطر شدند، اظهار داشت: نخستین و مهمترین مساله استان، موضوع آب است که مشکلات عدیده ای در حوزه معیشت، فرونشست، اقتصاد، برخی از ناهنجاری ها و مسائل اجتماعی بر استان تحمیل کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، استاندار اصفهان بیان داشت: علاوه بر استفاده از تدبیرهای کوتاه مدت برای حل کردن مساله آب استان، ضروری است در قالب یک طرح جامع و با حمایت کامل و پشتیبانی قاطع دولت در فلات مرکزی ایران کاری کنیم که مشکل برای همیشه به گونه ای پایدار برطرف شود.

سید رضا مرتضوی خاطرنشان کرد: دولت برای ساماندهی زاینده رود، اقدام  به تشکیل ستاد ساماندهی جامع زاینده رود و اجرای طرح های مختلفی که از زمان گذشته می توانست به کمک فلات مرکزی بیاید، نموده است.

 وی، یکی از چالش های مهم استان و دغدغه سرمایه گذاران را مسائل بانکی، گمرکی و مالیاتی برشمرد و تصریح کرد: با توجه به فرسوده بودن برخی از صنایع نیاز مبرم است که مصوبات مرتبط برای شعاع ۵۰ کیلومتری اصفهان به منظور تسهیل و نوسازی صنایعی که مشکلات عدیده برای هوا و تولید استان تحمیل کرده اند، محقق شود.

 مرتضوی، با تاکید بر لزوم استرداد طلب های مالیات بر ارزش افزوده، پرداخت یا تهاتر مطالبات چند صد میلیاردی برخی از واحدهای تولیدی از شرکت های دولتی، حمایت از صنعت ماشین‌سازی و افزایش اختیارات استان در حوزه پولی و بانکی، تصریح کرد: لازم است اختیارات سقف پرداختی بانک ها به ۱۰ برابر وضع موجود ازدیاد یابد.

وی، با بیان اینکه ۳۳ درصد جاده های استان از سایر جاده ها فرسوده تر است، خاطر نشان کرد: برای تصویب طرح های پشتیبانی و ترمیم جاده های استان در سفر رئیس جمهور بر سر 3 هزار میلیارد تومان توافق شد که درخواست داریم همان عدد مورد توافق در مصوبه اجرایی و عملیاتی شود.

رئیس شورای اداری استان اصفهان، با تاکید بر ضرورت اجرای هرچه سریعتر طرح قطار سریع السیر اصفهان/قم/تهران، افزود:  بخشی قابل توجهی از بودجه کشور در این طرح هزینه شده اما هنوز بهره برداری از آن محقق نشده است که امیدواریم هرچه زودتر با اهتمام مسئولان ملی این امر محقق شود.

استاندار اصفهان، با بیان اینکه وضعیت ما در بخش آموزش و پرورش رضایت بخش نیست و با کمبود ۱۶ هزار نیرو متخصص مواجه هستیم، ما 3 هزار و ۲۰۰ کلاس فرسوده، ۳۸ کلاس کانکسی و ۱۵۲ کلاس سنگی در استان داریم. ما حجم عظیمی از خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران داریم که باید به مطالبات و انتظارات آنها رسیدگی موثر صورت پذیرد، در حالیکه بالغ بر ۳۱ درصد از اعزامی های دوران دفاع مقدس از استان اصفهان بوده است.

وی، وضعیت آلودگی هوا در اصفهان را اسفناک خواند و متذکر شد: برای برطرف شدن این معضل به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و نوسازی و بهسازی آن نیاز مبرم داریم که اگر اتفاق بیفتد باری از دوش استان برداشته می شود.

 مرتضوی، در ادامه با بیان اینکه اصفهان ظرفیت های زیادی در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، خدماتی و ... ازجمله صنایع دستی و گردشگری دارد. بحمدالله کارگره اقتصاد گردشگری در استان تشکیل شده و اگر منطقه دیپلماتیک برای مراودات بین المللی نیز تصویب و اجرایی شود کار بزرگی در جهت بهره برداری از این ظرفیت های جاری و بالقوه  محقق خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز