​از ۴ تیرماه روزهای جمعه پسماندهای تر جمع‌آوری نمی‌شود

۱۴۰۱/۰۳/۳۱ - ۱۲:۰۳:۱۰
کد خبر: ۱۳۴۱۹۷۲
​از ۴ تیرماه روزهای جمعه پسماندهای تر جمع‌آوری نمی‌شود
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: از چهارم تیرماه پسماندهای تر بر اساس روزهای زوج و فرد هفته از درب منازل شهروندان جمع‌آوری می‌شود و روزهای جمعه نیز جمع آوری پسماند صورت نمی‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، مهدی بقایی با اعلام این خبر افزود: از روز چهارم تیرماه، «روز جمعه» از برنامه جمع‌آوری پسماندهای تر حذف و پسماندهای تر بر اساس روزهای زوج و فرد هفته از درب منازل شهروندان جمع‌آوری می‌شود تا پاکبانان نیز روزهای جمعه را در کنار خانواده خود باشند.

وی با بیان اینکه در حاشیه خیابان‌های اصلی شهر پسماندهای تر هر شب جمع‌آوری می‌شوند، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود با فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی شهروندان از طرح جمع‌آوری پسماندهای تر از درب منازل در روزهای زوج و فرد هفته، این طرح تا دی‌ماه سال جاری ۹۰ درصد موفقیت داشته باشد.

استفاده از ماشین آلات به جای نیروی انسانی 

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به اینکه از ابتدای تیرماه سال جاری شست‌وشوی بزرگراه‌های اصلی شهر به جای استفاده از نیروی انسانی با استفاده از روش‌های مکانیزه انجام می‌شود، افزود: از این پس نظافت و شست‌وشوی بزرگراه‌های اصلی شهر از جمله رینگ سوم و اتوبان فرودگاه که محورهایی عریض است و حدود سه میلیون مترمربع مساحت دارند، با خودروهای جاروکش انجام می‌شود.

وی ادامه داد: کانیو (سازه‌های بتنی) و کنار کندروهای شهری هم که قبلاً در روزهای تعطیل و کم‌تردد توسط نیروی انسانی نظافت می‌شد، از این به بعد توسط سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان با استفاده از روش‌های مکانیزه نظافت می‌شوند.

ساماندهی فضاهای سبز وسط بزرگراه‌ها نیز مسئولیت دیگری است که به گفته بقایی، از این به بعد از روی دوش نیروی انسانی برداشته و به تجهیزات مکانیزه محول می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز