توهین در صدر آمار جرم شهرستان اردستان قرار دارد

۱۴۰۱/۰۴/۰۷ - ۱۴:۵۰:۰۳
کد خبر: ۱۳۴۴۷۲۶
توهین در صدر آمار جرم شهرستان اردستان قرار دارد
رئیس دادگستری شهرستان اردستان گفت: موضوع توهین در صدر آمار جرم شهرستان اردستان قرار دارد و این زینده مردم اردستان نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان،  علیرضا شعبانفر ظهر امروز به مناسبت روز قوه قضائیه در نشست خبری  اظهار داشت: یاد شهدای هفتم تیر را گرامی داشته و به روان شهدای این حادثه درود می فرستیم و هرچند آمار ورودی پرونده های دادگستری روند نزولی داشته اما آمار توهین در صدر جرمها واقع شده و این زیبنده شهرستان مذهبی همچون اردستان نیست.

وی افزود: :مجازات جایگزین حبس در سند تحول قضائی دیده شده و قانونگذار اعلام کرده متهمانی که آزاد بودنشان اختلال در نظم نمی شود را با جایگزینی موارد دیگراعمال شود که در زمان کرونا یک مورد کمک به بیمارستان و دیگری مجازاتهایی همچون دست بند و پابند الکترونیکی که در محدوده خاصی اقدام به کار کنند.

رئیس دادگستری شهرستان اردستان گفت: کاهش پرونده های قضائی نشان می دهد که در این زمینه کار شده است و در چند سال گذشته این چنین کاهشی را نداشته ایم و با توجه به جرم اول که توهین است نهادهای متولی که تریبون در اختیار دارند کار بیشتری انجام دهند و کار فرهنگی کنند و از مردم اردستان بیشتر انتظار می رود که شهر مذهبی نباید آمار جرم اولش توهین باشد.

وی ابراز داشت: موضوع طلاق در شهرستان اردستان کاهش پیدا کرده است و آمار دو نوع ثبت شده یکی اینکه منطقه بادرود و نطنز با توجه به اینکه دفتر طلاق ندارد آمار آنها در اردستان ثبت می شود و آمار طلاق را بالا برده در حالی که شهرستان اردستان آمار آن کاهشی بوده اما استان آمار جمع را قبول دارد.

شعبانفر بیان کرد: بیشتر از 30 درصد پرونده های طلاقی که در اردستان صورت گرفته از افراد ی بوده که مهاجرت کرده اند و برای جاری شدن طلاق به خانه پدری خود یعنی اردستان مراجعه کرده اند و درخواست طلاق داده اند که از این نوع پرونده ها زیاد داشته ایم و مورد دیگر اینکه سن ازدواج دختران در شهرستان اردستان و خصوص روستاها بسیار پایین است.

رئیس دادگستری شهرستان اردستان تاکید کرد: با توجه به اینکه در تمام امورات و به خصوص امر قضا موارد به سمت الکترونیکی شدن می رود جا دارد مردم به موجب روان شدن کارها ضمن ثبت نام در سامانه ثنا نسبت به ثبت امضای الکترونیکی خود از طریق دفاتر قضایی اقدام کنند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز