استاندار اصفهان: همه جمعیت ۵.۵ میلیون نفری استان اصفهان به نوعی نیکوکار هستند

۱۴۰۱/۰۴/۳۱ - ۲۱:۳۲:۰۷
کد خبر: ۱۳۵۴۰۲۱
استاندار اصفهان: همه جمعیت ۵.۵ میلیون نفری استان اصفهان به نوعی نیکوکار هستند
استاندار اصفهان گفت: هر کسی بسته به توانایی و دارایی مانند فکر، پول و ایده باید در امور خیریه سهم بیشتری پیدا کند تا بتوانیم استان را بهبود بخشیم و بطور سالانه یا در سال های آینده وضعیت بهبود یافته را مورد سنجش قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار برنا از اصفهان، استاندار استان  در نشست صمیمی با جمعی از خیرین استان اصفهان با اشاره به انواع فعالیت های نیکوکارانه توسط مردم استان تاکید کرد: هرکس بسته به توانایی و دارایی مانند فکر، پول و ایده باید در امور خیریه سهم بیشتری پیدا کند تا بتوانیم وضعیت استان را بهبود ببخشیم.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های ما از ابتدا این بود که بتوانیم در جلساتی مشورتی مشکلات و معضلات حوزه خیران را مطرح کنیم و مجمع مشورتی نیز برای این موضوع تشکیل دهیم که اخیرا فعالیت‌هایی در این باره انجام شده است.

سیدرضا مرتضوی اظهار داشت: جلسات شورای مشورتی باید بصورت مداوم و دوره‌ای برگزار شود تا در نهایت بهبود عملکرد و خدمت‌رسانی خیریه‌ها و پیدا کردن ظرفیت‌های جدید را در پی داشته باشد.

استاندار اصفهان با اشاره به این که تمام جمعیت ۵.۵ میلیون نفری استان به نوعی نیکوکار هستند اظهارداشت: هر کسی بسته به توانایی و دارایی مانند فکر، پول و ایده باید در امور خیریه سهم بیشتری پیدا کند تا بتوانیم استان را بهبود بخشیم و بطور سالانه یا در سال های آینده وضعیت بهبود یافته را مورد سنجش قرار دهیم.

وی افزود: برخی از چالش‌های مطرح شده در ارتباط با امور مالیاتی است که ما در این باره از نماینده این سازمان خواستار رفع شبهات و اصلاح موارد هستیم تا این موضوعات را به صورت قانونی پیگیری نماییم.

دکتر مرتضوی با اشاره به نقش شهرداری وشورا‌ی‌ شهر درحل چالش‌های خیران بیان کرد: در ارتباط با موضوعات مربوط به شورای شهر و شهرداری انتظاراین است که مسائل در این برهه حل شود و نیکوکاران دغدغه فاصله گیری خود را با این ۲ نهاد نداشته باشند.

استاندار اصفهان با اشاره به پیامدهای منفی این گزاره که اصفهان، برخوردار است و در خیلی موارد رتبه نخست را نیز دارد، خاطرنشان کرد: این موضوع سبب می‌شود که همگان استان اصفهان را بدون مشکل و برخوردار بدانند و به همین دلیل معضلاتش را نادیده بگیرند.

دکتر مرتضوی در ارتباط با وظایف افراد در قبال امور خیریه تصریح کرد: از امر خیر باید مراقب شود و توسعه‌های لازم صورت گیرد، در صورت لزوم باید در امور خیر تغییر رویکرد داشته باشیم و توالی نسلی باید در همه خیریه‌ها مطرح شود.

استاندار اصفهان افزود: اگر امروزه اصفهان می‌تواند در امور خیر عرضه‌ای داشته باشد به دلیل کارهایی است که بزرگان ما به ما آموزش داده‌اند و ما نیز باید برای این کار و توسعه امر خیر وقت بگذاریم.

وی با تاکید بر توجه به خیریه های کوچک در زمینه‌های مختلف عنوان کرد: با توجه به آثار و برکات امر خیر، نباید آن را به حرکت بزرگان و متمولان محدود کنیم بلکه باید خیریه های کوچک را هم کنار هم قرار دهیم و برای آنها برنامه‌ریزی کنیم تا این امور در جامعه احساس شود.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز