توقف عملیات تخریب در حریم آتشکده دوره ساسانی در شهر نیاسرِ کاشان

۱۴۰۱/۰۵/۱۱ - ۰۲:۵۳:۱۱
کد خبر: ۱۳۵۸۸۷۸
توقف عملیات تخریب در حریم آتشکده دوره ساسانی در شهر نیاسرِ کاشان
پس از انتشار گزار‌شهایی از عملیات تخریب در حریم آتشکده چهارتاقی و چشمه اسکندریه شهر نیاسر ِ کاشان و حضور یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی؛ با دستور دادستان شهرستان کاشان این عملیات متوقف شد. 

به گزارش خبرگزاری برنا از کاشان؛ رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان گفت: با پیگیری ها و ورود این اداره و مساعدت دادستان کاشان، عملیات تخریب در حریم ثبتی چارتاقی نیاسر متوقف شد.

دانایی نیا ضمن اشاره به غیرقانونی بودن این اقدام گفت: هر اقدامی در حریم آثار تاریخی نیاز به استعلام و مجوز میراث فرهنگی دارد و متاسفانه جهت این اقدام، هیچ گونه مجوزی صادر نشده است. 

او تصریح کرد: بلافاصله پس از اطلاع از این موضوع با هماهنگی و دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کاشان اجرای عملیات عمرانی در حریم این بنای 2 هزار ساله متوقف شد و این موضوع باید در شورای فنی میراث فرهنگی مورد بررسی قرار بگیرد.

قابل ذکر است که بنای تاریخی چهارتاقی نیاسر یکی از آثار تاریخی شهر نیاسر و در بیست کیلومتری غرب کاشان است. این سازه که آتشکده ساسانی نیاسر نیز خوانده می‌شود در نزدیکی چشمه اسکندریه قرار دارد و قرار گرفتن آن در یک منطقه توریستی، آن را در رده یکی از معروف‌ترین چهارتاقی‌های ایران قرار داده‌ است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز