ساکت : ورزشگاه نقش‌جهان گره کور ۳۰ ساله ورزش اصفهان بود / نقش جهان بزرگ‌ترین و استانداردترین ورزشگاهی است که پس از انقلاب ساخته شده است

۱۴۰۱/۰۵/۱۹ - ۲۳:۵۳:۴۵
کد خبر: ۱۳۶۲۳۷۸
ساکت : ورزشگاه نقش‌جهان گره کور ۳۰ ساله ورزش اصفهان بود / نقش جهان بزرگ‌ترین و استانداردترین ورزشگاهی است که پس از انقلاب ساخته شده است
مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت: قرارداد تمام بازیکنان در یک شرایط اقتصادی بسته شده است، تفاوت سپاهان این است که با دیگران با تازیانه اتهام و فرار رو به جلو برخورد نمی‌کند و مانیفست سپاهان به گونه ای است که رفتارهای کاملا حرفه ای دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان،  محمدرضا ساکت، در مراسم تجلیل از خبرنگاران که در سالن کنفرانس ورزشگاه نقش جهان برگزار شد، در خصوص آمدن ژوزه مورایس به سپاهان ، اظهار داشت: مورایس ابتدا به ایران و اصفهان آمد و از امکانات باشگاه فولاد مبارکه سپاهان بازید کرد، زمانی که از ورزشگاه نقش جهان بازید کرد و برنامه استراتژیک باشگاه را مشاهده کرد آن قدر این برنامه برایش جذاب بود که بازدید را رها کرد و به بررسی این برنامه پرداخت.

وی افزود: در ادامه ضمن بازید از افتخارات باشگاه فیلم‌ بازی‌های سپاهان را تماشا کرد، در روزهای اول درباره قرارداد صحبت نکرد. خوشبختانه پیش از این چهره‌های پرتغالی ارزشمندی همانند  کارلوس کی‌روش در فوتبال ایران حاضر شدند و ذهنیت مورایس را شکل دادند.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی سپاهان اضافه کرد: ابتدا موفق شدیم مربی خوبی برای تیم انتخاب کنیم و سپس کادرفنی قدرتمندی را تدارک ببینیم. تمام بازیکنان با نظر و انتخاب مورایس انتخاب شدند، انتخابی که با استفاده از سیستم های نرم افزاری و آنالیز بازیکنان بوده است. به همین خاطر برای چهره‌ای مثل مورایس توهین‌آمیز است که پیجی یا شخصی بگوید فلان ایجنت برای کادر فنی تیم سپاهان تصمیم می‌گیرد.

وی با اشاره به نحوه بسته شدن قرارداد بازیکنان سپاهان گفت: امیدوارم که در مسیر کامل شدن وضعیت تیم به نقطه نهایی برسیم، در خصوص وضعیت بسته شدن قرارداد بازیکنان، تمامی قراردادها در یک شرایط اقتصادی بسته شده است. سپاهان همانند دیگر باشگاههای با دیگران با تازیانه اتهام و فرار رو به جلو برخورد نمی‌کند و این تفاوت سپاهان با بقیه است. رفتار باشگاه سپاهان به نحوی است که به هر کسی که یک دقیقه در اینجا توپ زده است، تا ابد احترام می گذارد. این‌ها جزء مانیفست سپاهان است، به طور مثال برخوردی که باشگاه با مربی که اسطوره سپاهان داشت یک رفتار کاملا حرفه ای بود.

ساکت ضمن انتقاد تند از اخباری که در برخی رسانه ها در مورد سپاهان انتشار پیدا کرده بود، تاکید کرد: ما در مرحله دوم وارد بازار نقل و انتقالات شدیم‌ که متاسفانه بسیاری از رسانه‌ها از جمله صدا و سیما و برخی خبرگزاری ها با تولید اخبار رنگی و جهت دار به دنبال ایجاد ذهنیت منفی درمورد سپاهان بودند.

ساکت گفت: نکته دیگر در مورد باشگاه سپاهان این است که ما به خود اجازه نمی‌دهیم درخصوص سایر باشگاه‌ها اظهارنظر کنیم. امروز ما از یک آپارتاید رسانه‌ای رنج می‌بریم، باید قبول کنیم یک ظرفیت بسیار بالایی در اختیار برخی باشگاه‌ها است؛ اما رفتار آپارتایدی مورد قبول نیست.

وی با بیان اینکه ورزشگاه نقش‌جهان گره کور ۳۰ ساله ورزش اصفهان بود، خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه با ورود به این موضوع و در راستای مسئولیت اجتماعی خود به تکمیل ورزشگاه نقش جهان پرداخت، نقش جهان بزرگ‌ترین و استانداردترین ورزشگاهی است که پس از انقلاب ساخته شده است.

وی اظهار داشت: سهم باشگاه فرهنگی ورزشی سپاهان در فصل گذشته در ارتباط با تیم های ملی در بخش آقایان ۹۱ ورزشکار و در بخش بانوان ۵۰ ورزشکار بوده است  و به همین دلیل از محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل و دیگر مدیران فولاد مبارکه تشکر می‌کنم که همیشه همراه باشگاه سپاهان بوده اند. باشگاه سپاهان همواره در مسیر حرفه‌ای شدن قدم برمی دارد و اولین باشگاه ایرانی است که مجوز حرفه‌ای از مجامع بین‌المللی را به عنوان یک باشگاه ورزشی گرفته است.

ساکت در ادامه با بیان اینکه قرارگاهی برای تخریب برخی باشگاهها وجود دارد، ادامه داد: ایجاد موج رسانه‌ای علیه برخی باشگاه‌ها وجود دارد و در حقیقت قرارگاهی برای تخریب برخی باشگاه ایجاد شده است که اتاق فکر دارند و هراز چند گاهی سوژه‌ای را به صورت راست یا دروغ تبدیل به یک موضوع داغ رسانه‌ای برای تبلیغات رسانه ای خود می‌کنند، خواهش من این است که خبرنگاران هوشیارانه رفتار کرده و در مسیر این امواج قرار نگیرند.

ساکت در خصوص برخی اخبار نادرست در مورد سپاهان از جمله گرفتن بازیکنی که چهار سال است بازی نکرده، این گونه توضیح داد: طبق قوانین سازمان لیگ بازیکنی که بازی نکرده باشد، مجوز بازی نخواهد گرفت.

وی با اشاره به برنامه بلندمدت باشگاه سپاهان در خصوص قرارداد ژوزه مورایس گفت: دیدگاه ما درخصوص مورایس بلند مدت است و برای سه سال حضور او در تیم سپاهان برنامه داریم تا بتوانیم در سطح افتخارات و تاریخ باشگاه سپاهان اتفاقات خوب ودرخشانی را رقم بزنیم. مورایس از هشت صبح تا پاسی از شب کار می‌کند، بازیکنان و بازی های آکادمی را زیر نظر دارد و از چند بازیکن آکادمی نیز تست گرفته است. حتی برخی بازیکنان پایه را در تمرینات بزرگسالان آورده و خواسته برخی مربیان پایه نیز در تمرینات حاضر شوند.

مدیرعامل باشگاه سپاهان تصریح کرد: تمام تیم‌ها که از ابتدای لیگ قهرمان شدند، قهرمانی‌شان پاک بوده و همه در تلاش هستند مدعی قهرمانی باشند. سپاهان نیز تلاش دارد تا مدعی باشد، اما به همه باشگاه‌ها، مربیان و بازیکنان تمامی تیم ها احترام می‌گذارد. 

وی افزود:زمانی که بازیکنی با باشگاه قرارداد می بندد در محل خاصی این بازیکن رونمایی می‌شود، بازیکنان ما با گواهینامه فیفا به عنوان تنها باشگاه ایرانی که به جام باشگاه‌های جهان راه یافته معرفی می‌شوند.

IMG-20220811-WA0000

ساکت در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص قرارداد ویلموتس، گفت: در این خصوص آقای تاج و مسئولان فدراسیون به خوبی مسئله ویلموتس را توضیح داده اند. من زمان کی‌روش در فدراسیون بودم و او برای پرداخت پول، فدراسیون نامه به فیفا می‌نوشت و فیفا نیز از محل درآمد فدراسیون که به دلیل تحریم‌ها قابل انتقال نبود، دستمزد کی‌روش را پرداخت می‌کرد.

وی ادامه داد: زمان نوشته شدن قرارداد ویلموتس، پیش‌بینی پرداخت دستمزد او توسط فیفا شده بود، اما در آن سال تحریم‌های جدید توسط آمریکا علیه ایران وضع شد که بر اساس آن انتقال پول به ذی‌نفع خارجی ایران در خارج از کشور هم غیر ممکن شد و این مشکلات پیش آمد.ویلموتس شروع خوبی داشت، پس از ۶ ماه هیچ پولی به ایشان پرداخت نشده بود.  سپاهان نیز در حال حاضر در AFC و FIFA پول دارد، اما نمی‌توانیم آن‌ها را وارد کشور کنیم.

مدیرعامل باشگاه سپاهان درمورد جذب مربی خارجی برای تیم هندبال بانوان و والیبال سپاهان، اظهار داشت: فصل گذشته در هندبال مربیان اصفهانی فعالیت داشتند و از آن‌ها راضی بودیم. اما فدراسیون یک‌مربی اسپانیایی قوی به خدمت گرفت و ما با تعامل با فدراسیون ایشان را به عنوان سرمربی سپاهان نیز منصوب کردیم تا مربیان ما از دانش ایشان بهره ببرند و ایشان همزمان مربی تیم ملی و سپاهان است. در بخش بانوان با توجه به شرایط فنی به بخش ویژه تر ورود کردیم.

وی در خصوص تیم والیبال نیز اضافه کرد: در والیبال به دنبال مربی با قدرت و استعدادیاب قوی بودیم که علاوه بر هدایت تیم دانش مربیان را نیز افزایش دهد، مربی که می تواند علاوه بر پرورش استعدادهای والیبال استان می تواند دانش فنی ۱۵ مربی را افزایش می‌دهد.متاسفانه با رحمان محمدی راد به اهدافی که در نظر گرفته بودیم دست پیدا نکردیم و امیدواریم بتوانیم دوباره اصفهان که روزگاری پرچمدار والیبال بود را به دوران درخشان خود برگردانیم.

ساکت درباره دستیار ایرانی مورایس گفت: نفراتی به ایشان پیشنهاد شده که در حال بررسی رزومه‌های گزینه‌های‌ مختلف است. تمام گزینه‌های ایرانی از جمله هادی عقیلی و احمد جمشیدیان در این زمینه اعلام آمادگی کرده اند، اما نظر نهایی را مورایس خواهد داد.

در پایان این مراسم، در جریان بازدید اهالی رسانه ها از موزه افتخارات باشگاه فرهنگی ورزشی سپاهان و همچنین مجموعه نقش جهان با حضور محمدرضا ساکت، ویترین مربوط به استاد میرعبدالله هاشمی عکاس پیشکسوت ورزش اصفهان و همچنین محمد یاوری از پیشکسوتان فوتبال سپاهان توسط  آنها رونمایی شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز