مراسم سالگرد ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله اعتمادی و فرزندش در کاشان

۱۴۰۱/۰۵/۲۲ - ۰۰:۱۱:۲۹
کد خبر: ۱۳۶۲۹۶۰
مراسم سالگرد ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله اعتمادی و فرزندش در کاشان
مراسم سالگرد ارتحال عالم ربانی؛ حضرت آیت الله اعتمادی و فرزندشان حجت الاسلام والمسلمین آمیر سید حسین اعتمادی در کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کاشان؛ مراسم سالگرد ارتحال آیت الله اعتمادی و فرزندشان در مسجد اعظم کرسی کاشان و با حضور گسترده مردم و مسوولین منطقه فرهنگی کاشان برگزار شد. 

مرحوم آیت الله اعتمادی در سال ۱۳۱۱شمسی در بیتی با شرافت که سلسله آن جملگی از علما بوده اند، دیده به جهان گشود.

 این عالم ربانی پس از مدت متمادی تحصیل و تهذیب در حوزه های علمیه قم، مشهد مقدس و نجف اشرف نزد بزرگان فقه و اصول و حدیث و کسب اجازات متعدد به ویژه اجتهاد مطلق، به وطن خویش کاشان بازگشت.

آن فقیه وارسته با همتی والا و اخلاصی ستودنی منشا خدمات ماندگاری شدند که از جمله آنها می توان به تالیف آثار علمی و بدیع، تاسیس و توسعه مراکز علمی و مذهبی و عام المنفعه متعدد در کاشان و حومه مانند حوزه علمیه و مسجد اعظم کرسی، دارالسلام آیت الله اعتمادی و دیگر اقدامات اثرگذار فرهنگی اشاره کرد. 

سرانجام این عالم و فقیه صمدانی در سال ۱۳۷۵ شمسی در بازگشت از زیارت حضرت ثامن الحجج (ع) به همراه فرزندشان، فاضل فرهیخته حجت الاسلام والمسلمین آمیرسیدحسین اعتمادی در اثر سانحه تصادف دار فانی را وداع گفتند. 

تأسیس ده‌ها مسجد، حسینیه، مراکز فرهنگی و خیریه، اجرای برنامه‌های تبلیغی و مذهبی از دیگر خدمات ارزشمند، مؤثر و ماندگار آیت‌الله اعتمادی در منطقه فرهنگی کاشان می باشد، تشکیل جلسات تفسیر و سرپرستی هیآت مذهبی، حل و فصل مشکلات مردم و پشتیبانی نظام اسلامی از شاخصه های اساسی آن بزرگوار بود.

انتهای پیام

نظر شما