ساخت صفحات جاذب خورشیدی با رویکرد حفاظت از محیط زیست در اصفهان

۱۴۰۱/۰۵/۲۴ - ۱۱:۲۴:۱۲
کد خبر: ۱۳۶۴۱۱۸
ساخت صفحات جاذب خورشیدی با رویکرد حفاظت از محیط زیست در اصفهان
فناوران شرکت دانش بنیان فراسو سپهر آریا با تکیه بر تکنولوژی نوین حفظ انرژی در ساخت سیستم‌های آبگرم‌کن‌ خورشیدی و برق خورشیدی فعالیت می‌کنند.

به گزارش‌برنا‌ از اصفهان، میثم صادقی، مدیر عامل شرکت دانش بنیان فراسو سپهر آریا با اشاره به ایده محوری تولید صفحات جاذب خورشیدی به عنوان جزء اصلی آبگرمکن‌های خورشیدی بیان داشت: از انرژی خورشیدی به چند شکل بهره برداری می‌شود که شیوه متداول آن تولید برق و آب گرم است.

وی ادامه داد: این شرکت به طور ویژه بر تولید آب گرم خورشیدی تمرکز کرده است اما در زمینه تولید برق خورشیدی نیز طراحی و مهندسی انرژی انجام می‌دهد.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان فراسو سپهر آریا خاطر نشان کرد: این آبگرم کن خورشیدی با دو کاربرد گرمایش محیطی و آب مصرفی در سال 1395 تولید شد که در مدل خانگی و مجتمع‌‌های مسکونی‌ بزرگ قابل بهره‌برداری است و حتی پروژه‌ نصب این دستگاه را برای پالایشگاه به جهت کاهش مصرف گاز در دستور کار داریم.

وی رویکرد اصلی را حرکت به سمت تکنولوژی نوینِ انرژی در مسیر حفظ انرژی و کاهش تبعات محیط‌زیستی عنوان کرد و گفت: هر آبگرمکن خورشیدی 200 لیتری سالیانه می‌تواند از نشر هزار و 500 کیلوگرم کربن دی اکسید جلوگیری کند.

صادقی ادامه داد: حتی استفاده از این آبگرمکن معادل جلوگیری از قطع 60 درخت است و برای بومی‌سازی و به دست آوردن دانش فنی محصولات حوزه انرژی، مهندسی انرژی و تهویه مطبوع اقدامات بسیاری انجام شده است.  

مدیر عامل شرکت دانش بنیان فراسو سپهر آریا سیستم تهویه مطبوع کم مصرف و هوشمند را از دیگر دستاوردهای این شرکت دانش بنیان برشمرد و گفت: بیش از 15 سیستم در سطح استان اصفهان در دانشگاه‌ها، پالایشگاه نفت سپاهان، ذوب‌آهن اصفهان و ... نصب شده، قابلیت کنترل بار و مصرف برق کمی دارد و تاکنون مشابه آن در داخل کشور ساخته نشده است.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز