بازدید راهنمایان گردشگری نوش‌آباد از جاذبه‌های گردشگری استان گیلان

۱۴۰۱/۰۶/۰۳ - ۰۰:۱۳:۲۱
کد خبر: ۱۳۶۸۳۰۳
بازدید راهنمایان گردشگری نوش‌آباد از جاذبه‌های گردشگری استان گیلان
راهنمایان گردشگری شهر تاریخی نوش‌آباد از جاذبه‌های طبیعی شهرهای تالش و ماسال بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از آران و بیدگل، در این تور که با مساعدت شهرداری نوش‌آباد و به مدت دو روز برگزار شد، راهنمایان با هدف آشنایی با مفاهیم اکوتوریست‌ از جاذبه‌های طبیعی همچون آبشار ویسادار و ییلاقات السبلنگان و جنگل سیاه‌داران و ساحل گیسوم بازدید کردند.

مدیر فرهنگی گردشگری ورزشی شهرداری نوش‌آباد گفت: یکی از اهداف برگزاری این تور آشنایی با تفاوت اکوتوریسم و طبیعت گردی بود.

روح الله سالکیان اظهارداشت: اکوتوریست یا «بوم گردی» سفر به مناطق محلی و اقامت در اقامتگاه‌های روستایی و محلی است که در واقع بازدید از بوم سامانه و طبیعت زنده است و نام اکوتوریست یا بوم گردی به آن داده شده‌ است.

وی افزود: این تور دو روزه که جنبه اموزشی نیز داشت با پشتیبانی راهنمایان استان گیلان برگزار شد و در جریان آن افراد راهنما یا مسئول با آموزش هایی در خصوص حفاظت از طبیعت آشنا شدند.

سالکیان تصریح کرد: یک اکوتوریست خود را نسبت به مراقبت از طبیعت و احترام به فرهنگ بومی مسئول می‌داند و به این مسئولیت پای‌بند است. بنابراین هر کس که به هر طریقی به طبیعت سفر کند، الزاماً یک اکوتوریست به حساب نمی‌آید.

لزوم فرهنگ سازی برای زیست بوم

همچنین، سید محمد علوی از راهنمایان شهر زیرزمینی و هماهنگ کننده این تور  گفت: راهنمایان گردشگری می‌توانند نقش مهمی در فرهنگ سازی برای حفظ زیست بوم داشته باشند.

وی اضافه کرد: اکوتوریست‌ها افرادی هستند که از مرحله علاقه ساده به طبیعت فراتر رفته و پا در عرصه شناخت رازها و زیبایی‌های عمیق‌تر آن می‌گذارند.

علوی افزود: طبیعت گردی هر نوع گردشگری در طبیعت است، اما لزوما اکوتوریسم نیست. در طبیعت گردی طبیعت برای استفادۀ انسان آماده و تجهیز می‌شود؛ اما در اکوتوریسم انسان خود را برای حضور صحیح و خردمندانه در طبیعت آماده می‌سازد.

گفتنی است اردوی سالانه راهنمایان جهت ارتقا دانش و تجربه آنان هر سال به یکی از استان‌های ایران  اختصاص می‌یابد تا از جاذبه‌های میراثی و تاریخی و طبیعی بازدید کنند.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز