۲۰ درصد لوازم التحریر فروشان کارگر شدند

۱۴۰۱/۰۶/۲۳ - ۱۴:۴۲:۵۹
کد خبر: ۱۳۷۷۵۳۶
۲۰ درصد لوازم التحریر فروشان کارگر شدند
رئیس اتحادیه لوازم التحریر وکتاب اصفهان گفت: یکی از مشکلات و و دغدغه های ما این است که در مدارس علاوه بر کتاب های درسی یک پک لوازم التحریر نیز به دانش آموزان داده می شود که این مسأله طبق اصل ۴۴ قانون اساسی غیرقانونی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، بازار  خرید و فروش لوازم التحریر در آستانه نزدیک شدن به ماه مهر و آغاز سال تحصیلی، جلوه ویژه ای پیدا می کند. تولید و بروز رسانی این لوازم بنا به سلیقه هر نسل از دانش آموزان جزوی از مهارت های درآمد زایی در بازار لوازم التحریر است.

سیدمحمدرضا اعتصامی در گفت و گو با برنا در خصوص وضعیت بازار لوازم التحریر اظهارداشت: خرید از نمایشگاه های فصلی، فروشگاه‌های کوثر رفاه، فروشگاه های زنجیره ای وآخرین نمایشگاهی که در حال حاضر درگلستان شهدا برپا است به نام ایران نوشت اصلا به صرفه خانواده ها نیست؛ به این علت که این نمایشگاه ها اجناس تجاری بی کیفیتی که در  ۲سال گذشته نتوانسته اند به فروش برسانند و یک بار مصرف هستند به صورت نمایشگاهی وپک به فروش می‌رسانند.

وی افزود: به خانواده ها توصیه می کنم وسایل مورد نیاز فرزندان خود را از فروشگاه محلی خرید کنند،

چرا که هم تضمین کیفیت دارند و خوب ومعتبر هستند و اجناس ایرانی و با کیفیت را به فروش می رسانند.

وی ادامه داد: خرید از این فروشگاه‌ها امکان مرجوع دارد، درحالی که فروشگاه های زنجیره ای  در ساعات ۱۵ الی ۲۰ روز فروش لوازم التحریر دارند وبعد این غرفه ها بسته می شوند وامکان مرجوع  کردن کالا نیست.

IMG-20220914-WA0096

اعتصامی اضافه کرد: مانظارت کامل از صنف لوازم التحریر وکتاب داریم درصورتی که در فروشگاه ها نظارت کافی نیست، به عنوان مثال یکی از فروشگاه ها تبلیغی باعنوان  ۱۰درصد تخفیف پخش کرده است و زمانی که ناظر حضور پیدا کرده مشاهده شده قیمت ها علاوه بر اینکه زیر قیمت بازار نیست ۳۰درصد بالاتر از قیمت عمده و۱۵درصد بالا تر از خورده فروش ها است.

وی خاطرنشان کرد: باید برای کمک به اقتصاد خانواده لوازم التحریر فروشان که ۲سال منتظر بودند تا کرونا تمام بشود ومشکلات بازگشایی مدارس تمام بشود تا کاسبی آنها رونق بگیرد، راه حل داشت و فروشگاه های زنجیره ای وفصلی مقابل این کاسبی ها را گرفته است.

رئیس اتحادیه لوازم التحریر وکتاب اصفهان اضافه کرد: در این مدت از ۶۰۰ فروشگاه لوازم التحریری ۱۰۰مغازه را ابطال پرونده کسب کردند؛ یعنی ۲۰درصد لوازم تحریرفروشان ما به سوی کار گری می روند.

وی تاکید کرد: مشاغل دیگر به ویژه فروشگاه ها وهایپر ها باید اجازه بدهند صنف لوازم التحریر که جان تازه ای گرفته اند، فروش خودشان را داشته باشند و بازگشایی مدارس تاثیر خود را گذاشته است. اعتصامی در خصوص کیفیت لوازم التحریر ایرانی گفت: لوازم التحریر ایرانی کیفیت بهتری نسبت به اجناس خارجی دارد، لوازم التحریرهای چینی موجود در بازار زیبا ویکبار مصرف هستند.

وی تصریح کرد: لوازم التحریر ایرانی با برند های خوبی که تحت لیسانس کشور های خوب اروپایی هستند و حرف اول را می‌زند قیمت ها ۵۰الی۶۰درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است  و همین باعث شده که قدرت خرید خانواده ها کاهش پیدا کند.

رئیس اتحادیه لوازم التحریر فروشان اصفهان با اشاره به فروش کتب درسی و پک لوازم التحریر در مدارس  گفت:ازدغدغه های دیگر صنف لوازم تحریر این استکه  لوازم تحریر و کتب درسی توسط مدارس به فروش نرسد، که در حال حاضر این کار در مدارس انجام می شود، برای مثال علاوه بر شهریه مدرسه هزینه مازادی از خانواده ها گرفته می‌شود  برای پک لوازم التحریر که این کار طبق اصل ۴۴ قانون اساسی غیرقانونی هست.

وی افزود: خواهش ما از مدارس این است که  اجازه بدهند که کار اقتصادی را اهل آن انجام دهند. صنف لوازم التحریر دفاتر فنی کتاب فروش وچند رسته دیگر که‌در اتحادیه لوازم التحریر هستیم با توجه به خودسری های مسئولین مدارس و مهد کودک ها درحال افول هستیم و حمایتی هم از طرف دولت صورت نمی‌گیرد.

اعتصامی گفت: ما حدود ۱۲۰۰نفر رسته های مختلف داریم وشهر اصفهان که صنعتی ترین شهر است باید لوازم التحریر را باقیمت خوب ومناسب تهیه کنند و این فروشگاه ها ونمایشگاه هاقیمت مناسبی ندارند. بهرحال صنف لوازم التحریر امیدوار است سال تحصیلی خوبی را دانش آموزان شروع کنند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز