اعضاء بدن بیمار کاشانی به چند بیمار نیازمند، زندگی دوباره بخشید

۱۴۰۱/۰۶/۲۳ - ۲۱:۵۰:۱۲
کد خبر: ۱۳۷۷۶۳۱
اعضاء بدن بیمار کاشانی به چند بیمار نیازمند، زندگی دوباره بخشید
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: اهدا اعضاء بدن بیمار کاشانی به چند بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشید.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، حامد یزدان پناه اظهارداشت: سعید زیارتی نیاسر بیمار ۴۵ به دنبال عارضه سکته قلبی به مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان منتقل و بستری شد.

وی تصریح کرد: این بیمار باوجود انجام اقدامات درمانی توسط تیم پزشکی دچار مرگ مغزی شد که با رضایت و فداکاری خانواده ایشان و با تلاش و پیگیری پرسنل و پزشکان بخش مراقبت های ویژه و اکیپ اعزامی از تهران کبد و سایر نسوج قابل پیوند به بیماران نیازمند اهداء شد.

معاون درمان دانشگاه در ادامه ضمن اظهار همدردی با خانواده داغدیده، از اقدام خداپسندانه ایشان تقدیر به عمل آورد و افزود: هر بیمار مرگ مغزی جان هشت بیمار نیازمند پیوند اعضاء (اعضای حیاتی مثل کلیه، قلب، کبد، ریه و پانکراس) را می تواند نجات دهد.

دکتر یزدان پناه تصریح کرد:  همچنین علاوه بر اعضای حیاتی، نسوج  و بافت نیز جهت پیوند به افراد داری معلولیت استفاده می شود.

وی ادامه داد: اقدام فراهم آوری اعضا از بیماران مرگ مغزی از سال 1387 در دانشگاه علوم پزشکی کاشان  شروع شده و تاکنون بالغ بر 50 بیمار اهدا عضو شده اند.

گفتنی است داوطلبان اهداء عضو می توانند با مراجعه به پورتال  www.ehda.ir نسبت به تکمیل فرم و دریافت کارت اهداء اقدام کنند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز