برگزاری همایش "مقام  نکوداشت عبدالرزاق کاشی" در کاشان

۱۴۰۱/۰۶/۲۷ - ۱۷:۲۶:۵۵
کد خبر: ۱۳۷۸۷۱۵
برگزاری همایش مقام  نکوداشت عبدالرزاق کاشی در کاشان
همزمان با سالروز ثبت خانه تاریخی عبدالرزاق، همایش "مقام نکوداشت عبدالرزاق کاشی" برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کاشان، احمد دانائی نیا با اعلام این خبر گفت: به منظور پاسداشت خدمات ارزنده عبدالرزاق خان کاشی حاکم کاشان در دوره زند و قاجار، روز سه شنبه ٢٩ شهریورماه، همایشی برگزار می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان با تأکید بر اینکه عبدالرزاق کاشی یکی از بی نظرترین و اثرگذارترین چهره های تاریخ کاشان است، تصریح کرد: این مرد نیک نام با همت والای خود طی چهار دهه تلاش و مجاهدت، زمینه عمران و آبادانی را برای شهر کاشان به ارمغان آورد و اکنون وظیفه ما است که تلاش های ارزشمند او را با همت بالای خود ارج نهیم.

وی یکی از اهداف اصلی این همایش را معرفی ویژگی های معماری خانه عبدالرزاق دانست و افزود: بررسی ابعاد شخصیتی او، بررسی ویژگی های معماری خانه و معرفی فرصت های سرمایه گذاری از محورهای این همایش است.

عضو هیأت علمی گروه معماری دانشگاه کاشان گفت: یکی از راه های نجات این خانه، مشارکت بخش خصوصی و ترغیب سرمایه گذاران است  که امیدواریم زمینه های این مهم محقق شود.

گفتنی است این همایش با همکاری اداره راه و شهرسازی، ستاد بازآفرینی شهری، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، شهرداری منطقه یک در هتل سنتی فانوس ویونای کاشان برگزار  خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما