پناهنده: نبود ذوب آهن یک خلا بزرگ برای لیگ است/ سپاهان خواهان میزبانی هندبال جام باشگاههای آسیا است

۱۴۰۱/۰۷/۰۵ - ۰۹:۲۸:۱۷
کد خبر: ۱۳۸۱۲۹۹
پناهنده: نبود ذوب آهن یک خلا بزرگ برای لیگ است/ سپاهان خواهان میزبانی هندبال جام باشگاههای آسیا است
مدیر تیم هندبال فولاد مبارکه سپاهان می گوید با وجود ظرفیت و پتانسیل بالای هندبال اصفهان، اما این بدان معنا نیست که ظرفیت داشتن ۴ نماینده در لیگ برتر را داشته باشیم.

اسماعیل پناهنده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا از اصفهان، در خصوص آخرین وضعیت تیمش  پیش از شروع فصل تازه رقابتهای لیگ برتر هندبال، اظهار داشت: سی و پنجمین دوره مسابقات لیگ برتر هندبال باشگاههای کشور از نهم مهرماه با حضور ۱۲ تیم آغاز می شود و تیم سپاهان حدود ۲ ماهی است که تمرینات خود را آغاز کرده و تمرینات بسیار خوبی را انجام داده ایم.

وی افزود: شالکه و ترکیب تیم فصل گذشته را حفظ و تنها افشین صادقی به تیم اضافه شده است، شروع کار ما در فصل جدید بازی روز یکشنبه دهم مهرماه در مقابل تیم زغال سنگ طبس خواهد بود. زغال سنگ یکی از تیمهای مدعی این فصل از رقابتها است که امیدوارم بتوانیم در این فصل نتیجه بسیار خوبی را به دست بیاوریم.

مدیر تیم هندبال سپاهان در خصوص جذب مربی خارج هندبال که در مقطعی مطرح شد، گفت: هدف باشگاه سپاهان ارتقا سطح دانش علمی و فنی مربیان هندبال سپاهان و تأثیرگذاری آن در هندبال کشور بود، به دنبال آن بودیم که با جذب یک مربی طراز اول اروپایی به این مهم دست پیدا کنیم که محقق نشد.

وی اضافه کرد: در نهایت تصمیم بر آن شد که تیم کار خود را همچنان با مجید رحیمی زاده از مربیان خوب و بادانش کشورمان به عنوان سرمربی ادامه  دهد.

وی افزود: هندبال اصفهان در حد ایران در سطح بالا و با کیفیت است؛ اما اگر بخواهیم در عرصه های بین المللی تنه به تنه مدعیان در آسیا و فراتر از آن حرفهای بیشتری برای گفتن داشته باشیم و نتایج خوبی بگیریم نیاز است که دانش مربیان خود را به روز کرده و سطح علمی آنها را ارتقا دهیم.

پناهنده در پاسخ به این سئوال که آیا اصفهان ظرفیت داشتن ۴ تیم در لیگ برتر را دارد یا خیر؟ گفت: بازیکنان هندبال اصفهان در تیم های مختلف پراکنده شدند؛ البته این مسأله موجب نمی شود که بگوییم اصفهان ظرفیت چهار تیم در لیگ برتر را دارد، بلکه معتقدم اصفهان چنین ظرفیتی ندارد. سپاهان تیم کامل و حرفه ای است و سپاهان نوین هم تیم خوب و جوانی است، تیم های پرواز هوانیروز و گیتی پسند هم تیمهای جوانی هستند که می توانند در آینده هندبال اصفهان تاثیرگذار باشند باید واقع بین بوده و با برنامه چنین اقداماتی کرد تا در آینده تبعات منفی به دنبال نداشته باشد.

وی تصریح کرد: البته اگر تیم ذوب آهن در لیگ حضور داشت، شاید شرایط برای این دو تیم متفاوت بود، در غیاب ذوب آهن بازیکنان این تیم جذب تیم های دیگر از جمله گیتی پسند و پرواز شده اند.

مدیر تیم هندبال سپاهان نبود ذوب آهن در لیگ برتر ضربه بزرگی برای لیگ خواند و خاطرنشان کرد: خلا نبود این تیم می تواند به لیگ هندبال کشورمان بزند نبود تیم های بزرگ ضربه زننده است. در لیگ برتر یکسری تیم ها حضور دارند که ماهیت باشگاهی ندارند و بیشتر عمر کوتاهی در لیگ دارند.حضور این تیم ها سطح و کلاس لیگ را پایین می آورند زمانی که صحبت از لیگ باشگاهی می شود باید باشگاههای معتبری مثل؛ ذوب آهن، سپاهان و مس کرمان شرکت کنند اینها تیم های ریشه دار باشگاهی هستند.

وی در ارتباط با وضعیت حضور تیم سپاهان در مسابقات هندبال جام باشگاههای آسیا، گفت: اگر قرار باشد در این مسابقات شرکت کنیم باید تیم تقویت شود. فصل گذشته جام باشگاه‌های آسیا ۴ تیم نهایی همگی تیم های بودند که از چند بازیکنان مطرح خوب اروپایی در ترکیب خود استفاده کردند و بنابراین ما هم اگر قرار باشد در این مسابقات حضور خوب و با کیفیتی داشته باشیم باید تیم را تقویت کنیم.

پناهنده اظهارداشت: موضوع تقویت و گرفتن بازیکن خارجی در دستور کار است و برای حمایت نیز قول مساعد در این زمینه داده شده است. البته پیشنهاد میزبانی مسابقات که اواخر بهمن ماه آغاز می شود را هم به فدراسیون ارائه داده ایم که باید فدراسیون پیگیری کند و در صورت موافقت میزبانی شرایط بیشتر متفاوت خواهد بود و باید تیم کاملا قوی و مدعی در مسابقات داشته باشیم.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز