قهرمانی باید به پهلوانی منجر شود/ انتظارشان توجه عدالت بین رشته ای، جنسیتی و شهرستانها است

۱۴۰۱/۰۷/۰۷ - ۱۶:۰۷:۴۰
کد خبر: ۱۳۸۱۹۲۰
معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری اصفهان در شورای عالی ورزش و تربیت بدنی اصفهان خواستار نگاه عدالت محور به رشته های مختلف ورزشی، جنسیتی و شهرستانها شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از اصفهان،  محمدرضا جان نثاری امروز (چهارشنبه ۷ مهرماه ۱۴۰۱)  در جلسه شورای عالی ورزش و تربیت بدنی ورزش استان اصفهان در سالن جلسات استانداری اصفهان برگزارشد، اظهارداشت: معمولا در جلسات اولیه شورای سیاست گذاری به کلیات پرداخته می شود. انتظار است با مشخص شدن کلیات وارد جزییات شده و بعد بر روی آن و راهکار اقدامات لازم انجام شود.

وی افزود: در بخش ورزش قهرمانی چند نکته را در نظر داشته باشید تا در جلسات بعدی با جدیت بر روی آن کار شود تا بتوانیم به نتایج مثبت برسیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان با بیان اینکه انتظار داریم در ۳ جنبه عدالت در ورزش قهرمانی سیاست گذاری های لازم انجام شود، گفت: عدالت رشته ای که برای ورزش قهرمانی ما بسیار اهمیت دارد، به برخی رشته ها نگاه درجه یک می شود و به برخی نگاه درجه ۲ و۳. تمام جوانان ما که وارد ورزش می شوند از استان و کشورمان هستند و نباید نگاه غیرعادلانه داشته باشیم به گونه ای که برخی رشته ها بر روی سر باشند و بقیه اصلا نگاه نشوند یا نگاه کم اهمیتی به آنها شود.

وی ادامه داد: به شدت نیاز است که در ورزش عدالت جنسیتی داشته باشیم که در حال حاضر ضعیف است. پنجاه درصد جامعه ما را بانوان تشکیل می دهند آیا به همین وضعیت امکانات و تجهیزات و بودجه در اختیار قشر زنان و دختران ما است یا خیر؟

وی اضافه کرد: موضوع مهم دیگر عدالت شهرستانها که در سفرهای استانی آن را مشاهده کردیم. برخی استان‌ها فاقد هرگونه امکاناتی بودند. در استان باید تمام افراد را نگاه کنیم، همه افراد در هر نقطه ای از استان باید تحت حمایت قرار بگیرند. استعدادهای ورزشی در نقطه نقطه استان پخش هستند و باید در دولت عدالت محور سیزدهم باید به این سه محور عدالتی نگاه و توجه کنیم.

جان نثاری تاکیدکرد: در نهایت ورزش قهرمانی ما باید منجر به تربیت پهلوانان شود، پهلوانانی که با شاخصهایی که در ادبیات و فرهنگ ما تعریف شده است همخونی داشته باشند.

انتهای پیام

نظر شما