بررسی ورزش استان اصفهان در جلسه شورای عالی ورزش و تربیت بدنی

۱۴۰۱/۰۷/۰۷ - ۱۵:۲۰:۳۸
کد خبر: ۱۳۸۱۹۲۲
نخستین جلسه شورای عالی ورزش و تربیت بدنی استان اصفهان در سال جاری با هدف بررسی وضعیت ورزش استان و ایجاد راهکارهای مناسب برای رشد و توسعه ورزش، حمایت از قهرمانان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، نخستین جلسه شورای عالی ورزش و تربیت بدنی در سال ۱۴۰۱ امروز ( چهارشنبه ۷ مهرماه ۱۴۰۱) با حضور مرتضوی استاندار اصفهان، محمدرضا جان نثاری معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری اصفهان وسایر معاونین استانداری، جواد محمدی مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان و معاونین وی، محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان، علیرضا احسانی مدیرعامل باشگاه و مهدی بهرامی از ذوب آهن، نمایندگان مجلس، صدا و سیما،سارمان مدیریت و برنامه ریزی، شرکتهای صنعتی، دانشگاه علوم پزشکی، دانش آموزی و سایر ارگانها و سازمانها، نمایندگان روسای هیئت های ورزشی و قهرمانان و مربیان در سالن اجتماعات استانداری اصفهان برگزار شد.

توجه ویژه به ورزش همگانی و سند راهبردی ورزش شهرستانها

مسعود مهدویان فرمدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان در این جلسه با اشاره به سند راهبردی برای توسعه و ترویج ورزش استان اظهارداشت: عدالت محوری و ترویج توسعه ورزش استان باید در دستور کار قرار گرفته و به دقت بررسی شود، استان اصفهان یکی از استانهایی است که از گسترده جغرافیایی بسیاری برخوردار است و28 شهرستان را شامل می شود برای نگاه عادلانه تر باید سند راهبردی برای شهرستانها را نیز داشته باشیم و به آن توجه ویژه کنیم.

وی ادامه داد: نقشه سند راهبردی توسعه و ترویج ورزش استان و شهرستانها را با توجه به تقسیم کار باید ترسیم و در جلسات بعدی مورد توجه قرار گیرد. همچنین استفاده از ظرفیت های مردمی، توسعه و تقویت زیر ساختها نکته دیگری است که باید مورد توجه و اولویت قرار گیرد.

مهدویان فر با اشاره به ظرفیت گردشگری اصفهان گفت: انجام اقدامات لازم در جهت میزبانی های ملی و بین المللی با تئوجه به ظرفیت بالای گردشگری استان اصفهان موردی است که می تواند مورد توجه ویژه مسئولان ورزش استان قرارگیرد تا بتوانیم علاوه بر استفاده و رشد و توسعه ورزشی در زمینه های فرهنگی بتوانیم پتانسیل استان را به خوبی نشان دهیم.

توجه و هدف گذاری به رشته های المپیکی

علیرضا تیغ ساز رئیس هیئت امور کارگری استان اصفهان نیز با اشاره به وضعیت ورزشکاران المپیکی استان اصفهان گفت: تعداد ورزشکاران ما در المپیک نشان می دهد که باید در این زمینه بیشتر کار کنیم و توجه بیشتری به رشته های المپیکی داشته باشیم و این نیازمند آن است که با تمرکز بر این رشته ها با استعدادیابی و سرمایه گذاری، هدف گذاری کنیم تا بتوانیم در سالهای آینده نتایج خوبی به دست آوریم.

وی تصریح کرد: توجه ویژه به رشته های مختلف به خصوص رشته های المپیکی کمتر مورد توجه قرارگرفته از جمله تنیس روی میز می تواند ما را موفق تر کند و خوشبختانه استان اصفهان در این زمینه با توجه به اقدامات بسیار موثر رئیس هیئت این رشته از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است، بسیار از روسای ما در هیئت های مختلف سرمایه گذاری خوبی در بخش استعدادیابی داشتند که باید بیشتر حمایت شوند.

تیغ ساز خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که باید آن را در نظر داشته و پیگیری کنیم بحث جذب اعتبارات بنگاههای اقتصادی در ورزش است که این مساله نیازمند بررسی های بیشتر و از بین بردن موانع موجود در این زمینه است تا از ظرفیت این گروه با توجه به معافیت های مالیاتی استفاده کرد.

معضل کم تحرکی و چاقی نسل جدید

محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز با بیان اینکه آموزش و پرورش پیش رو در اهداف فرهنگی ورزش است، گفت: با این وجود باید اقدامات بیشتری صورت گیرد و نیاز به فرهنگ سازی بیشتری داریم، باید در زمینه کم تحرکی ، چاقی و آسیب های جسمی که دانش آموزان با آن روبرو هستند به دنبال راهکارهای مناسب باشیم تا با عواقب کمتری روبرو شویم.

وی افزود: باید اداره کل ورزش و جوانان و اداره کل آموزش و پرورش تفاهم نامه و تعاملات بیشتری داشته باشند تا بتوانند از ظرفیت موجود در هر دو بخش به خوبی و حداکثر استفاده شود. پتانسیل زیادی که در بخش نیروی انسانی و همچنین استعدادهایی که در بخش دانش آموزی است اگر با امکانات و برنامه های راهبردی اداره کل ورزش و جوانان همسو شود بی شک می تواند پیامدهای بسیار مثبت خوبی برای ورزش استان داشته و خروجی آن به قهرمانان استان و کشور منتهی شود.

حمایت قهرمانان از سوی تمام باشگاهها

مهدی بهرامی نماینده باشگاه ذوب آهن در این جلسه نیزبا اشاره به تخصیص منابع مالی به هیئت های ورزشی گفت: تقسیم منابع مالی و سایر موارد باید با توجه به سیاستهای ورزشی استان در بین هیئت های ورزشی باشد تا بتوان نتایج بهتری گرفت.

لطفی تصریح کرد: نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که باشگاههای ذوب آهن و سپاهان نمی توانند به تنهایی از تمامی قهرمانان و رشته ها برای حضور در سطح حرفه ای و قهرمانی حمایت کنند و باشگاههای دیگر نیز باید در رشته های مختلف ورود کرده و آنها نیز حمایت شوند. باشگاهها نیز باید به گونه ای رشته های مختلف ورزشی را تحت پوشش خود قراردهند تا در یک سو و در راستای تعالی ورزش استان باشد و رشته های بیشتر را پوشش دهند اینکه چند باشگاه در یک رشته ورزشی سرمایه گذاری کنند و سایر رشته ها را نادیده بگیرند درست نیست.

تامین بودجه برای تکمیل طرحهای ورزشی روستاها

وحید رجبی رئیس بسیج ورزشکاران استان اصفهان نیز ساخت سوله های در روستاهای استان را یکی از اولویت ها خواند و گفت: بسیاری از روستاها و شهرستانهای ما از امکانات کمی برخوردار هستند که نیازمند توجه است، همچنین در برخی روستاها نیز طرحهایی که به صورت سوله ای در حال ساخت بودند در انتظار تامین بودجه هستند که باید بودجه آنها از منابع استانی تامین شود که این مساله در حدود 50 روستای استان صدق می کند.

سرانه ورزشی بانوان صفر است

فریبا صادقی از مربیان تیم ملی والیبال بانوان و نایب رئیس هیئت والیبال استان به عنوان نماینده بانوان ورزشکار در این جلسه خواهان عدالت جنسیتی در اجرای برنامه ها شد و گفت: در میان پایین بودن سرانه ورزشی استان اصفهان سرانه ورزشی بانوان را می توان گفت صفر است، چرا که بانوان دارای سالن اختصاصی نیستند و ساعات اختصاصی به ورزش بانوان در ساعات مرده و زمانهایی است که بیشتر بانوان ورزشکار نمی توانند به علت حضور در محل کار و تحصیل از آنها استفاده کنند .

وی افزود: نکته مهم دیگر نبود حامیان مالی در ورزش بانوان است و ضعیف و آسیب پذیر ورزش بانوان است و باید به دنبال راهکارهایی در این زمینه باشیم چرا که هرجایی بودجه نیاز به کاهش بودجه باشد روی به ورزش بانوان می آورند و هر روز شاهد کاهش بودجه ورزش بانوان و عدم تیمداری در این حوزه هستیم.

حمایت از ورزشکاران پارالمپیکی و پاراآسیایی

مهدی مختارهمامی قهرمان پارالمپیکی در رشته دو ومیدانی نیز خواهان توجه بیشتر به ورزشکاران و نمایندگان استان در بازیهای پارالمپیک و پاراآسیایی شد و افزود: امیدوارم تمامی ارگانها و سازمانهای مربوطه در کنار هم قرار گرفته و برای مسابقات آینده شرایطی را فراهم کنند تا ورزشکاران استان بتوانند با خیال آسوده تر در مسابقات شرکت کنند.

هر صنعت حامی یک هیئت

مهدی تکابی رئیس هیئت تنیس روی میز نیز با اشاره به طرح هر صنعت حامی یک هیئت ورزشی گفت: بودجه ورزش آن قدر نیست که بتواند از تمامی قهرمانان و ملی پوشان حمایت کند، بنابراین از سوی هیئت تنیس روی میز استان اصفهان طرحی تحت عنوان هر صنعت حامی یک هیئت ورزشی که می تواند موجب تحولات بسیار زیادی شود.

وی افزود: هر تغییری پذیرش مشکلات و تلخی های خاص است که باید آن را از بین ببریم، همچنین باید از سیاستگذاری های دستگاههای مختلف برای ورزش استان بدون هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان جلوگیری شود.

رئیس هیئت تنیس روی میز استان اصفهان با انتقاد از توزیع ناعادلانه امکانات در رشته های مختلف ورزشی گفت: باید نگاهی عادلانه در این بخش داشته باشیم تا بتوانیم به نتیجه برسیم. در حال حاضر باتوجه به میزبانی اصفهان در برخی رشته های سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر با کمبود بودجه روبرو هستیم که نیازمند حمایت و کمک هستیم.

حمایت از قهرمانان سرمایه گذاری است هزینه نیست

رسول جزینی مربی تیم ملی کشتی فرنگی در المپیک گذشته نیز خواهان توجه بیشتر به رشته های المپیکی و مدال آور استان برای داشتن نمایندگان بیشتر استان در میادین بین المللی از جمله المپیک و بازیهای آسیایی شد.

وی افزود: با توجه به پایین بودن سرانه ورزش استان نیاز است که توجه ویژه ای به زیرساختها و امکانات ورزشی استان شود تا بتوانیم سرمایه گذاریهای بهتری روی بحث استعدادیابی و استعدادپروری داشته باشیم.

جزینی حامیت از ورزشکاران و قهرمانان را یک ضرورت خواند و گفت: حمایت مالی و کاری از قهرمانان یک سرمایه گذاری است و به هیچ عنوان هزینه کردن نیست.بسیاری از قهرمانان و مدال آوران استان ناشناخته هستند که جای تاسف دارد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز